logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bojkot i zwolnienia: Środkowy palec na reklamie Tigera coraz kosztowniejszy

   18.08.2017, przeczytano 2508 razy
ilustracjastrzałka
fot. Instagram / Tiger

Dwie osoby zwolnione z pracy w agencji J. Walter Thompson Group Poland i państwowy bojkot napojów Tiger - to echa skandalu z reklamą zamieszczoną przez Maspex w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bojkot-i-zwolnienia%3A-srodkowy-palec-na-reklamie-tigera-coraz-kosztowniejszy,33436,artykul.html

Jak informuje Rzeczpospolita, państwowe firmy wycofują jeden z flagowych produktów Maspexu po skandalu z nawiązującą do Powstania Warszawskiego grafiką zamieszczoną na profilu firmy na Instagramie. Mimo szybkiej reakcji producenta, który po fali krytyki przeprosił i zdecydował się przeznaczyć pół miliona złotych na fundusz wspierający powstańców, państwowe media przypuściły na firmę atak, którego kulminacją było ostentacyjne wylanie napoju na podłogę przez dziennikarza TVP Info. W państwowych mediach podkreślano m.in., że marka Tiger należy do Dariusza Michalczewskiego "posiadającego również niemiecki paszport".

Według Rzeczpospolitej z produktów Tiger oficjalnie zrezygnowało Polskie Radio, ale ważniejszy okaże się z pewnością bojkot w liczącym się w segmencie energetyków kanale sprzedaży jakim są stacje benzynowe. Należący do państwa Lotos już wycofał produkt ze sprzedaży, a Orlen nie zaprzecza takim planom. Według informacji Rzeczpospolitej obie spółki planują wprowadzić do sprzedaży w miejsce Tigera produkty pod marką własną.

To jednak nie koniec kłopotów. Zawiadomienie prokuratury w sprawie znieważenia narodu zapowiedzieli warszawscy radni PiS, zaś założyciel fundacji Reduta Dobrego Imienia Maciej Świrski planuje pozew o co najmniej milion złotych przeciwko agencji J. Walter Thompson Group Poland za "naruszenie pamięci przodków".

Pracę w agencji, z którą producent rozwiązał kontrakt, straciły już dwie osoby odpowiedzialne za zamieszczenie grafiki na profilu Maspexu na Instagramie. Cytowani przez Rzeczpospolitą specjaliści z branży reklamowej zwracają uwagę, że choć opatrzona hasłem "Chrzanić to, co było, ważne to, co będzie" reklama pojawiła się na instagramowym profilu w dzień wybuchu Powstania, zauważona została z wielodniowym opóźnieniem, co pokazuje według nich mizerną jakość pracy agencji. Sprawa zwolnienia pracowników budzi jednak w branży kontrowersje. Dawid Szczepaniak z agencji VML skrytykował tę decyzję pisząc na Facebooku: "Zrzucanie odpowiedzialności na team to najgorsza możliwa praktyka".

Zwolnień nie będzie w Maspexie. Szefostwo firmy przyznaje, że zawiodła uproszczona procedura kontrolna działań w mediach społecznościowych. Jednak zamiast zwolnień, dwóch pracowników działu odpowiedzialnego za komunikację w social media czekają kary finansowe i własny wkład w pomoc powstańcom.

Źródło: Rzeczpospolita, TVP Info, Facebook

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Logika hearnes jest jest dla użytkownika "redakcja" nie do przejścia, użytkownik "redakcja" w narożniku wije się jak piskorz ale nie umie przyznać prawdy interlokutorowi, ginie przy salwach śmiechu publiczności na oczach kolegów z twa.

Do "redakcja" warto przyznać komuś rację gdy już się odkryje swój błąd.
Upieranie się przy twierdzeniu, że ziemia jest płaska nie tylko przynosi szkodę ale też wybuchy salw śmiechu.

Dlaczego zabrałem głos, żeby ludzie tacy jak "hearnes" nie czuli się osamotnieni.
Warto trwać przy swoim gdy jest to warte naszego poparcia.

avatar użytkownika
,

Założyłeś dziś konto specjalnie po to by wesprzeć tego kolegę? Zuch!  

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764