Bolt, fundacja Feminoteka oraz warszawskie bary: Bar Studio, Plan B oraz Plac Zabaw połączyły siły i wspólnie rozpoczynają kampanię edukacyjną nt. bezpiecznych powrotów z imprez. Celem kampanii jest dotarcie do osób bawiących się w tych popularnych, stołecznych miejscach i wyposażenie ich w informacje na co zwracać uwagę podczas wychodzenia z imprezy i wracania do domu. To pierwsza taka współpraca Bolt w Polsce.
To już trzeci rok jak Bolt współpracuje z fundacją Feminoteka, prowadząc wspólnie rozmaite działania na rzecz podnoszenia bezpieczeństwa w przejazdach taksówkami. Teraz firma oraz fundacja postanowiły połączyć siły z trzema popularnymi, warszawskimi barami, aby wspólnie promować dobre praktyki na temat bezpiecznej imprezy i powrotu z niej do domu. W akcji udział biorą Bar Studio, Plan B oraz Plac Zabaw.
W ramach akcji, w tych trzech barach pojawią się plakaty ze szczegółowymi instrukcjami jak bezpiecznie bawić się na imprezie oraz jak bezpiecznie wrócić z niej do domu. Ich treść została przygotowana wspólnie przez wszystkich partnerów kampanii Z kolei Feminoteka przeszkoli także obsługę barów, aby wyposażyć ją w wiedzę jak rozpoznać potencjalnie niebezpieczne sytuacje, jak odpowiednio reagować i się komunikować w trudnych sytuacjach, a także co robić widząc klienta pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
- Badania pokazują, że 77% kobiet doświadczyło molestowania w miejscach publicznych. Kluby nocne to przestrzenie, które sprzyjają nadużyciom, dlatego tak bardzo cieszy nas inicjatywa Bolta, Planu Be, Placu Zabaw i Baru Studio, które chcą zwiększyć bezpieczeństwo uczestniczek imprez. Feminoteka przeszkoli pracowników klubów w zakresie pomagania osobom doświadczającym przemocy seksualnej, tak żeby umiały reagować w sposób nie pogłębiający urazu psychicznego pokrzywdzonych. Personel będzie też przeszkolony w kwestii skutecznych sposobów reagowania na molestowanie i przemoc seksualną. W ten sposób chcemy skupić się nie tylko na wspieraniu, gdy dojdzie do nadużycia, ale również na zapobieganiu takim sytuacjom – komentuje Karolina Domagalska, fundacja Feminoteka.
Natomiast Bolt przy tej okazji wytyczył najlepsze miejsca odbioru pasażerów dla gości, według wskazań obsługi. Dzięki temu dojście do taksówki ma być jak najkrótsze i najbezpieczniejsze. Jednocześnie firma wyposażyła partnerskie bary w pulę darmowych przejazdów, które obługa może wykorzystać w razie sytuacji awaryjnej.
- W Bolt bardzo poważnie podchodzimy do tematu bezpieczeństwa w przejazdach i podejmujemy w tym kierunku rozmaite inicjatywy. Dlatego bardzo nas cieszy, że do ruszającej właśnie kampanii włączyły się tak popularne, stołeczne bary jak właśnie Bar Studio, Plan B czy Plac Zabaw. Wspólnie z barami oraz naszym partnerem merytorycznym fundacją Feminoteka chcemy sprawić, aby imprezy i powroty do domu były bezpieczne. osoby mogły spędzić dobrze czas oraz bezpiecznie wrócić do domu - komentuje Martyna Kurkowska, rzeczniczka prasowa Bolt w Polsce.
Projekt jest pierwszym takim zrealizowanym przez Bolt. Bary, kluby czy inne miejsca rozrywkowe, zainteresowane podobną współpracą, proszone są o kontakt z Bolt.
Źródło: Bolt