logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bona Nova: Rewitalizacja polskiego kroju pisma

   17.11.2017, przeczytano 2519 razy
ilustracjastrzałka

Po ponad roku pracy, Mateusz Machalski prezentuje projekt Bona Nova, realizowany w ramach stypendium "Młoda Polska".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bona-nova%3A-rewitalizacja-polskiego-kroju-pisma,34525,artykul.html

Bona Nova to rewitalizacja kroju Bona, zaprojektowanego w 1971 roku przez twórcę polskich banknotów – Andrzeja Heidricha. Głównym założeniem, oprócz nadania mu cyfrowej formy, jest poszerzenie istniejącego zestawu znaków, opracowanie kapitalików, znaków alternatywnych oraz wielu funkcji zecerskich.

We współpracy z autorem powstały dwie nowe odmiany dziełowe – Regular oraz Bold– aby nadać Bonie formę klasycznej triady. Gotowa rodzina jest dystrybuowana na bezpłatnej licencji. Całości dopełniają trzy odmiany tytułowe oraz trzy wersje konturowe – Bona Sforza.

ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

W projekt były zaangażowane trzy pokolenia absolwentów Wydziału Grafiki ASP w Warszawie. Na stronie http://bonanova.wtf można zobaczyć, jak działa cała rodzina oraz poznać historię powstawania projektu.

Podsumowaniem pracy będzie wystawa na której oprócz prezentacji projektu będzie można zobaczyć prace 26 zaproszonych grafików oraz dostać książkę.

25 – 27 listopada,
Reduta Banku Polskiego

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania promująca drukarki Canon ze spotami w TV i muralem w centrum Warszawy
Spoty w największych stacjach telewizyjnych, mural przy metrze Politechnika, akcja influencerska, promocja w social mediach oraz na największych portalach informacyjnych – Canon wystartował ze swoją zintegrowaną kampanią pod hasłem “Piękno zasługuje na wydruk z jakością Canon”. Jej celem jest upowszechnienie w Polsce domowych wydruków oraz zbudowanie...
Europejska premiera Samsung The Wall for Virtual Production podczas targów IBC 2023
Dwa modele The Wall są już dostępne w Europie, umacniając pozycję Samsung jako lidera w obszarze wirtualnych studiów produkcyjnych XR (extended reality)
Międzynarodowy Festiwal Fotografii Przyrodniczej „Wizje Natury” to wydarzenie, które już od 18 lat integruje miłośników przyrody. Firma Nikon objęła rolę sponsora strategicznego festiwalu, konkursów Związku Polskich Fotografów Przyrody „Fotograf Roku 2023” oraz Otwartego Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Przyrodniczej...
Nowa grupa komunikacji marketingowej – Creative Brand Stories – skupia trzy agencje o specjalizacjach obejmujących komplementarne obszary komunikacji marketingowej. Jej celem jest dostarczanie marketerom kompleksowych rozwiązań w ramach experiential marketingu. Creative Brand Stories integruje w sobie kompetencje firm: Bossa Nova Events – od ponad 16 lat działającej w...
Rusza kampania „Tydzień Lasów FSC”
Tydzień Lasów to kampania zainicjowana przez Forest Stewardship Council, która podkreśla korzyści zrównoważonej gospodarki leśnej. Jej celem jest zwrócenie uwagi przedsiębiorców i konsumentów na to, w jaki sposób odpowiedzialna gospodarka leśna przyczynia się do ochrony środowiska, przeciwdziała spadkowi bioróżnorodności oraz...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764