logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Bona z Łomży - rebranding opakowań

   21.08.2023, przeczytano 630 razy
ilustracja

BONA z Łomży to firma rodzinna. Od ponad 30 lat zajmuje się przetwórstwem i produkcją sosów, majonezów i dań gotowych. Pomimo silnej obecności w regionie, nie miała dotąd okazji inwestowania w design a tym bardziej kreowania swojego wizerunku. Jak wiele innych, małych i średnich firm na rynku spożywczym, BONA skupiona była na rozwoju infrastruktury oraz wykorzystaniu parku maszynowego i know-how by dostarczać także produkty dla private labels.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bona-z-lomzy---rebranding-opakowan,401101,artykul.html

Nowe produkty oraz zmiany na rynku spowodowane pandemią dały impuls do pracy nad brandingiem. W Brandy Design często pracujemy z firmami, które po raz pierwszy sięgają po design i przyglądają się z zewnątrz swojej ofercie. Szybko zrozumieliśmy, że zmiany wprowadzać trzeba ostrożnie, krok po kroku, ponieważ w ich trakcie odkrywany jest dopiero potencjał i wewnętrzne przekonania Klienta. 

Nazwa BONA nawiązuje do historii Łomży, w której to wedle legendy królowa Bona Sforza (1518–1557) urządziła warzywne ogrody, wprowadzając tym samym warzywa na polski stół. To dlatego w logotypie BONY widoczna jest korona. W trakcie prac nad odświeżeniem logotypu postanowiliśmy ją zachować, przy jednoczesnym odchudzeniu całości ze zbędnych, ograniczających czytelność ozdobników. Wprowadziliśmy także opcję używania koloru w logo, co otworzyło wiele możliwości projektowych i wyrazowych, bez utraty widoczności i rozpoznawalności na półce.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Po analizie sytuacji, działania rozpoczęliśmy od nowego segmentu produktów, czyli Bona Vegan, wegańskiej linii majonezów. Ten pilotażowy projekt, przyniósł Klientowi nagrody (Best Vegan 2021) i możliwość zebrania pozytywnego feedbacku na temat pierwszych zmian wizerunku portfolio. Sam projekt, którego zadaniem było przedstawienie BONY konsumentom i handlowcom poszukującym roślinnych zamienników, stał się okazją do wstępnej definicji kodów graficznych dla marki. Wśród nich znalazły się: obietnica czytelności i koloru. Było to istotne ze względu na pozycjonowanie wegańskiej nowości wśród szerokiego grona konsumentów, raczej gotowych nazwać się flexi niż hard core vegan.

ilustracjastrzałka

Warzywa kuszą nas kolorami i bogactwem form, dlatego eksponowanie barw stało się jednym z podstawowych wyróżników BONY. Dotychczasowe opakowania, choć pełne ozdobników, ginęły na półkach i nie dodawały wartości produktom. Nowe wytyczne dla marki, przełożyliśmy na design całości podstawowego portfolio marki Bona. Kolejne zmiany musiały być spójne z już dokonanymi by całe portfolio marki pozostało konsekwentne i łatwo rozpoznawalne dla konsumentów. Redesignowi uległy majonezy, sosy i dania gotowe. W każdej linii zawarliśmy te same zasady, które w zależności od charakterystyki produktów są bardziej lub mniej akcentowane.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Najpełniej widoczne są one w produktach najbardziej „bogatych” w warzywa, czyli daniach gotowych. To tu, zarówno gabaryt słoików, jak i użyte pastelowe tła dla etykiet, w połączeniu z mocnym szeryfowym fontem, pozwalają stworzyć wyrazisty i apetyczny blok na półce, dający w finale łomżyńską wersję gioia di vivere zawartą w designie. Ręcznie wykonane na zamówienie ilustracje podkreślają manufakturowy charakter produktów. W efekcie wprowadzonych zmian, Bona może działać z pełną synergią rozwijając dystrybucję i działania handlowe, dzięki którym częściej będziemy widzieć jej produkty na półkach poza regionem Warmii i Mazur.

Źródło: STGU, Brandy Design

Dodatkowe informacje:

Graphic design: Zofia Rogula, Karolina Andrzejewska, Szymon Nowak
Senior graphic designer : Daria Tymińska
Dyrektor Kreatywny: Maciej Konopka
Konsultacja strategiczna: Jakub Śwircz

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża SEO z perspektywy międzynarodowej - Whitepress publikuje wyniki raportu
Kim są i ile wydają na SEO specjaliści w Europie? Jaki procent tego budżetu przeznaczają na działania on-site a jaki na link building? Według najnowszego raportu platformy WhitePress, przeciętny specjalista od pozycjonowania stron, to mężczyzna (62 proc.), zatrudniony w agencji (35 proc.) lub freelancer (33 proc.), pracujący w dużej mierze zdalnie lub hybrydowo, który poza...
Na jakie kwestie prawne muszą zwrócić uwagę przedsiębiorcy odtwarzający muzykę w celach komercyjnych
Odkryj tajemnicę, która przemawia zarówno do twoich uszu, jak i twojego portfela. Muzyka w biznesie to nie tylko przyjemność, to także kwestia prawna, która może wpłynąć na przyszłość twojej firmy. W naszym artykule zgłębiamy świat licencjonowania muzyki, z naciskiem na to, co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, aby uniknąć fałszywych nut i...
5 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy
Z możliwości outsourcingu zleceń korzysta coraz więcej firm. W Polsce w 2022 roku współpracę z niezależnymi specjalistami nawiązywały przede wszystkim mikroprzedsiębiorstwa (42,6 proc.) i małe oraz średnie firmy (35,8 proc.). Mimo to dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, taka forma outsourcingu może wydawać...
Student na freelance – czyli jak zarobić i zdobyć cenne doświadczenie
Studiowanie stanowi finansowe wyzwanie dla większości młodych ludzi. Według Warszawskiego Instytutu Bankowości polski student wydaje miesięcznie na swoje utrzymanie 3867,06 zł. Nic więc dziwnego, że studenci często zmuszeni są do podjęcia pracy. Jednak doświadczenie w sklepie czy gastronomi niekoniecznie będzie przydatne w budowaniu umiejętności do pracy w wyuczonym zawodzie....
Marki są coraz bardziej świadome tego, że bez połączenia się ze światem mediów społecznościowych nie mogą istnieć. Nie wystarczy jednak stworzyć swojego kanału w “socialach” i liczyć na krociowe zyski. Trzeba korzystać z pracy tych, którzy najlepiej odnajdują sie w internecie – z influencerów. Wiedzą to już nie tylko sprzedający w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764