logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Bona z Łomży - rebranding opakowań

   21.08.2023, przeczytano 2009 razy
ilustracja

BONA z Łomży to firma rodzinna. Od ponad 30 lat zajmuje się przetwórstwem i produkcją sosów, majonezów i dań gotowych. Pomimo silnej obecności w regionie, nie miała dotąd okazji inwestowania w design a tym bardziej kreowania swojego wizerunku. Jak wiele innych, małych i średnich firm na rynku spożywczym, BONA skupiona była na rozwoju infrastruktury oraz wykorzystaniu parku maszynowego i know-how by dostarczać także produkty dla private labels.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bona-z-lomzy---rebranding-opakowan,401101,artykul.html

Nowe produkty oraz zmiany na rynku spowodowane pandemią dały impuls do pracy nad brandingiem. W Brandy Design często pracujemy z firmami, które po raz pierwszy sięgają po design i przyglądają się z zewnątrz swojej ofercie. Szybko zrozumieliśmy, że zmiany wprowadzać trzeba ostrożnie, krok po kroku, ponieważ w ich trakcie odkrywany jest dopiero potencjał i wewnętrzne przekonania Klienta. 

Nazwa BONA nawiązuje do historii Łomży, w której to wedle legendy królowa Bona Sforza (1518–1557) urządziła warzywne ogrody, wprowadzając tym samym warzywa na polski stół. To dlatego w logotypie BONY widoczna jest korona. W trakcie prac nad odświeżeniem logotypu postanowiliśmy ją zachować, przy jednoczesnym odchudzeniu całości ze zbędnych, ograniczających czytelność ozdobników. Wprowadziliśmy także opcję używania koloru w logo, co otworzyło wiele możliwości projektowych i wyrazowych, bez utraty widoczności i rozpoznawalności na półce.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Po analizie sytuacji, działania rozpoczęliśmy od nowego segmentu produktów, czyli Bona Vegan, wegańskiej linii majonezów. Ten pilotażowy projekt, przyniósł Klientowi nagrody (Best Vegan 2021) i możliwość zebrania pozytywnego feedbacku na temat pierwszych zmian wizerunku portfolio. Sam projekt, którego zadaniem było przedstawienie BONY konsumentom i handlowcom poszukującym roślinnych zamienników, stał się okazją do wstępnej definicji kodów graficznych dla marki. Wśród nich znalazły się: obietnica czytelności i koloru. Było to istotne ze względu na pozycjonowanie wegańskiej nowości wśród szerokiego grona konsumentów, raczej gotowych nazwać się flexi niż hard core vegan.

ilustracjastrzałka

Warzywa kuszą nas kolorami i bogactwem form, dlatego eksponowanie barw stało się jednym z podstawowych wyróżników BONY. Dotychczasowe opakowania, choć pełne ozdobników, ginęły na półkach i nie dodawały wartości produktom. Nowe wytyczne dla marki, przełożyliśmy na design całości podstawowego portfolio marki Bona. Kolejne zmiany musiały być spójne z już dokonanymi by całe portfolio marki pozostało konsekwentne i łatwo rozpoznawalne dla konsumentów. Redesignowi uległy majonezy, sosy i dania gotowe. W każdej linii zawarliśmy te same zasady, które w zależności od charakterystyki produktów są bardziej lub mniej akcentowane.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Najpełniej widoczne są one w produktach najbardziej „bogatych” w warzywa, czyli daniach gotowych. To tu, zarówno gabaryt słoików, jak i użyte pastelowe tła dla etykiet, w połączeniu z mocnym szeryfowym fontem, pozwalają stworzyć wyrazisty i apetyczny blok na półce, dający w finale łomżyńską wersję gioia di vivere zawartą w designie. Ręcznie wykonane na zamówienie ilustracje podkreślają manufakturowy charakter produktów. W efekcie wprowadzonych zmian, Bona może działać z pełną synergią rozwijając dystrybucję i działania handlowe, dzięki którym częściej będziemy widzieć jej produkty na półkach poza regionem Warmii i Mazur.

Źródło: STGU, Brandy Design

Dodatkowe informacje:

Graphic design: Zofia Rogula, Karolina Andrzejewska, Szymon Nowak
Senior graphic designer : Daria Tymińska
Dyrektor Kreatywny: Maciej Konopka
Konsultacja strategiczna: Jakub Śwircz

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na postrzeganie firm, zwłaszcza tych większych, zatrudniających od kilkudziesięciu po kilka tysięcy pracowników, od dawna nie wpływa już tylko wysoka jakość oferowanych usług i produktów czy poziom obsługi klienta. Ogromne znaczenie ma również relacja na linii pracownik – pracodawca.
W erze cyfrowej, gdy e-commerce staje się dominującym sposobem zakupów, personalizacja przesyłek odgrywa kluczową rolę w wyróżnianiu się na tle konkurencji i budowaniu lojalności klientów. Raport z badań przeprowadzonych w 2020 roku przez SW Research „Postrzeganie opakowań przez polskich konsumentów” spostrzega, że aż 57% polskich...
Technologia produkcji opakowań musi nieustająco nadążać za zmieniającymi się potrzebami klientów. Nowe materiały, kształty czy bardzo spersonalizowane potrzeby to codzienność w branży. Jeśli przyjrzeć się trendom to wyraźnie widać nacisk na zrównoważone opakowania, które łatwo poddać recyklingowi czy opakowania przedłużające trwałość...
Wynagrodzenie za przeniesienie praw autorskich – o czym warto wiedzieć?
Podczas ostatniego szkolenia przeprowadzonego w ramach projektu Pro Arte Sztuka Przedsiębiorcza na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie jedna z młodych artystek stwierdziła, że gdyby wszyscy młodzi twórcy znali przepis ustawy, który właśnie omawiałam, twórcom zdecydowanie łatwiej byłoby rozmawiać z klientem o pieniądzach. Jaki przepis ustawy o prawie...
Kto aktualnie napędza e-commerce? Zdecydowanie millenialsi i Gen Z! To właśnie oni, wychowani w erze Internetu i smartfonów, kształtują nowe trendy w zakupach online. Jak zbudować z nimi relację klient – sprzedawca? Jakie oczekiwania ma każda z tych grup? Odpowiedzi na te pytania nie są jednoznaczne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764