logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bonarka: rusza kampania edukacyjna „Nie bądź plastik”

  PR 07.10.2019, przeczytano 1417 razy
ilustracjastrzałka

Od 1 października Bonarka uruchamia projekt edukacyjny „Nie bądź plastik”. Jego celem jest przekonanie klientów do ograniczenia korzystania z plastikowych akcesoriów jednorazowego użytku. Pomoże w tym lista dobrych praktyk opracowana z partnerem merytorycznym akcji – WWF.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bonarka%3A-rusza-kampania-edukacyjna-_nie-badz-plastik_,384239,artykul.html

Podstawowym założeniem projektu „Nie bądź plastik" jest zwiększenie świadomości klientów centrum o zagrożeniach wynikających z nadmiernego korzystania z plastikowych opakowań i akcesoriów. Kampania udowadnia, że używanie jednorazowych słomek, wieczek i toreb wcale nie jest konieczne. Ulubiony napój nie traci przecież na smaku, kiedy jest pity bezpośrednio z kubka bez udziału plastikowych elementów.

Ideę akcji przybliża Dominik Piwek, Head of Marketing & PR w NEPI Rockcastle: - Nie jest naszą intencją zakazywać, czy nakazywać niekorzystania z plastiku, lecz skłonić klientów do bardziej ekologicznych postaw. Centra handlowe to miejsca w których wykorzystywanie plastikowych opakowań jest bardzo duże, i niestety często bezrefleksyjne, pomimo że już teraz wiele firm umożliwia klientom wybór: słomka plastikowa czy biodegradowalna; wielorazowy talerz czy jednorazowa tacka, papier lub plastik. Chodzi nam o to, abyśmy świadomie podejmowali decyzję i odpowiedzieli sobie na pytanie czy aby w każdej sytuacji konieczne jest korzystanie z np. plastikowej słomki, czy wieczka? - tłumaczy.

Bonarka stawia na edukację. Opierając się na wiedzy i doświadczeniu polskiego oddziału WWF została opracowana lista dobrych praktyk, które klienci centrum mogą wdrożyć od zaraz. Ułatwi ona świadome i odpowiedzialne korzystanie z plastikowych przedmiotów już na etapie podejmowania decyzji - „czy wezmę plastikowe opakowanie czy nie.

Większość porad odnosi się do zachowań w strefie gastronomicznej, gdzie bezrefleksyjnie zużywa się mnóstwo plastikowych opakowań i akcesoriów. W kampanii zaleca się m.in.: rezygnowanie ze słomek oraz wieczek do napojów i korzystanie z wielorazowych sztućców i bidonów na wodę.

Zachęca się w niej także do ekologicznego „noszenia się": zabierania na zakupy toreb materiałowych, przekazywania zużytych ubrań osobom potrzebującym i kupowania kosmetyków w wielorazowych opakowaniach.

Z roku na rok problem plastiku jest coraz poważniejszy. Każdego dnia tony tego surowca lądują w morzach, lasach i na przepełnionych wysypiskach. Taki stan rzeczy stanowi realne zagrożenie dla ludzi i wielu gatunków zwierząt. Niestety centra handlowe to miejsca, w których klienci generują szczególnie dużo takich odpadów.

Ta sytuacja jednak dynamicznie się zmienia. O pozytywnych tendencjach zgodnych z ruchem Zero Waste w Bonarce mówi Katarzyna Kasprzak, Marketing Manager Bonarki: - Nasi najemcy stopniowo rezygnują z plastikowych opakowań i akcesoriów. Klienci coraz częściej mogą skorzystać z ich biodegradowalnych odpowiedników. Jestem przekonana, że kampania edukacyjna „Nie bądź plastik" jest idealnym uzupełnieniem tych działań. Uczymy i uczulamy w niej, że los naszej planety zależy od drobiazgów, zwykłych przyzwyczajeń, których zmiana nie wymaga wiele wysiłku i czasu.

Auchan wprowadził możliwość zapakowania towarów zakupionych na działach z obsługą (sery, wędliny, ryby, garmaż) we własne opakowania wielokrotnego użytku.

LPP, właściciel marek Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay, jako pierwsza polska firma przystąpiło do globalnej inicjatywy New Plastics Economy Global Commitment. Ze sklepów LPP zostały już wycofane plastikowe torby. Do 2025 roku pozostałe plastikowe opakowania będą w 100% nadawały się do ponownego użycia, poddawały się recyklingowi lub kompostowaniu. Marki H&M i Promod również zrezygnowały z plastikowych toreb. Zamiast nich proponują swoim klientom biodegradowalne torby papierowe z certyfikatem FSC (The Forest Stewardship Council).

ALPINE PRO nie stosuje membran zawierających szkodliwe dla środowiska i człowieka związki perfluorowane PFC. W swoich kolekcjach wykorzystuje natomiast naturalne produkty i materiały m.in. włókna z wełny owiec rasy Merynos czy włókna bambusowe.

Smoothie the Fruit korzysta z kompostowanych słomek, których data przydatności wynosi 6 miesięcy (w porównaniu do 500 lat rozkładu plastiku). Nagradza także klientów przychodzących z własnymi kubkami lub innymi pojemnikami wielokrotnego użytku specjalnym rabatem.

So!Coffee wprowadził specjalną zniżkę dla klientów, którzy przyjdą z własnym kubkiem. Ich proekologiczna postawa będzie nagradzana dwuzłotowym rabatem (dotyczy oferty kaw klasycznych).

Kärcher inwestuje w rozwiązania e-commerce'owe, które sprzyjają kupowaniu online. Taki sposób zakupów eliminuje potrzebę zaopatrywania się w plastikową torbę. Bezpośrednio w salonie można natomiast skorzystać z biodegradowalnych i podlegających kompostowaniu reklamówek ze skrobi kukurydzianej.

W Empiku w Bonarce odbyły się natomiast proekologiczne warsztaty. Ich uczestnicy dowiedzieli się m.in. jak kupować ubrania, żeby nie wpływać negatywnie na środowisko oraz jak prosto wdrożyć zasady Zero Waste do swojego życia.

Bonarka zachęca wszystkich klientów do bardziej proekologicznych zachowań. Niewielkie zmiany w przyzwyczajeniach, mogą mieć kolosalne znaczenie dla środowiska. Trawestując Neila Armstronga, pierwszego człowieka na Księżycu: dla człowieka to tylko jedna plastikowa słomka, dla całej ludzkości natomiast wielki problem.

Źródło: Bonarka

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764