logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Boom na rynku reklamy internetowej

  PR 04.11.2020, przeczytano 442 razy

Google i Facebook opublikowali wyniki finansowe za trzeci kwartał 2020 r. - rekordowe mimo trwającej pandemii. Popyt reklamodawców na marketing w internecie jest ogromny, co również zauważają agencje w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/boom-na-rynku-reklamy-internetowej,389068,artykul.html

Reklamodawcy, po niepewności spowodowanej początkiem pandemii, znów intensywnie inwestują w kanał digital. Alphabet, właściciel Google i YouTube, odnotował zysk w Q3 2020 na poziomie 11,25 mld dolarów, natomiast Facebook 7,85 mld dolarów – to rekordy w historii spółek. Przychody z reklam Alphabet wzrosły o około 10%, a Facebooka o 20%. Jak wynika z raportu strategicznego IAB za 2019 r. i raportu IAB/PWC adex, internet przegonił już telewizję - teraz ten trend będzie jeszcze bardziej zauważalny. Nic dziwnego - spora część aktywności przeniosła się z offline do online, więc konsumenci więcej czasu spędzają w internecie, na czym korzystają internetowi reklamodawcy.

- Obraz rynku marketingu internetowego wygląda bardzo optymistycznie, jednak wiele zależy od kondycji gospodarki w najbliższych miesiącach. Notujemy bardzo duży wzrost zapytań oraz wygranych zleceń na kampanie digital marketingowe - patrząc wyłącznie na te dwa wskaźniki, sytuacja jest wręcz lepsza, niż przed pandemią. Powyższe zależności pokazują, że reklamodawcy zamiast inwestycji długoterminowych, np. w nową stronę www (traktowaną często jako nowy garnitur do negocjacji), przeznaczają rekordowe kwoty w napędzenie sprzedaży poprzez marketing digital - dominują strategie krótkoterminowe. Co więcej, wyniki w postaci wygenerowanej sprzedaży i leadów dla naszych klientów wskazują, że ich biznesy, dzięki tym działaniom rosną. - mówi Jędrzej Zarychta, Head of KERRIS Select.

Zwiększone nakłady na reklamę digital i trwająca pandemia powodują, że coraz bardziej liczy się elastyczność. Jak wynika z dyskusji prowadzonych w czasie konferencji branżowych, reklamodawcy będą przeznaczać budżety 2021 roku na podmioty wykazujące się gotowością do zmiany i szybkim reagowaniem w zależności od wymogów sytuacji.

Źródło: KERRIS Group

www.kerrisgroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
Tchibo Eduscho Family: nowe opakowanie, podwójny logotyp
Tchibo Family, jedna z ulubionych marek kawowych Polaków, przechodzi przełomową zmianę, łącząc siły z renomowaną rodziną Eduscho. Nowe opakowanie i podwójny logotyp nie oznaczają jednak modyfikacji receptury. Tchibo Eduscho Family to ten sam dobrze znany smak i aromat, który od lat zachwyca miłośników kawy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764