logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Brak dialogu w social media gwoździem do trumny Amber Gold?

  PR 24.08.2012, przeczytano 3001 razy
ilustracja

Sytuacja Amber Gold stała się przyczynkiem do dyskusji na temat finansowej świadomości Polaków oraz ich bezrefleksyjnego podejmowania ryzyka inwestycyjnego. Zdemaskowała również słabość przekazu mediów rozumianych w tradycyjny sposób w porównaniu z siłą transmisji generowaną przez media elektroniczne, w tym social media.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/brak-dialogu-w-social-media-gwozdziem-do-trumny-amber-gold,16416,artykul.html

Marcin Plichta, prezes Amber Gold i właściciel OLT Express, winą za upadek spółki obarcza media. Jego zdaniem AG straciło swoją płynność finansową, ponieważ tzw. czwarta władza zaczęła nakręcać spiralę, a tak zmasowanego ataku nie wytrzyma żadna firma w Polsce. Prawdą jest jednak, iż media zainteresowały się tą sprawą dopiero, po tym Amber Gold przestało przejawiać stabilność, a nie odwrotnie.

Badanie Press-Service Monitoring Mediów pokazuje, iż kwestia upadku Amber Gold najczęściej była omawiana w sieci. Temat intensywnie eksploatowano już od momentu upadku linii lotniczych OLT Express – w lipcu nazwę firmy wymieniono w blisko 3,5 tys. materiałów internetowych oraz ponad 1,5 tys. wpisów w mediach społecznościowych. Dla porównania, w tym samym odstępie czasu prasa drukowana wspomniała o tym zagadnieniu 504 razy.

Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR: „Fundamentalna rola social media w życiu internautów to nie mrzonki, a fakt. Z danych badania Megapanel wynika, iż 75% użytkowników Polaków, czyli około 14,5 miliona osób, posiada konto na portalu NK lub Facebooku. Ewoluuje także sposób korzystania z tych portali – nie są one już tylko miejscem służącym rozrywce czy podtrzymywaniu kontaktów ze znajomymi, ale również platformą do wyrażania swoich opinii. Fora internetowa są to zazwyczaj zamknięte i hermetyczne społeczności, a radio, telewizja oraz gazety nie oferują takich możliwości dialogu jak popularne ostatnio facebookowe fan page, których po każdej większej aferze publicznej wyrasta jak grzybów po deszczu.

Nazw najpopularniejszych fan page’ów omawiających upadek OLT i AG nie wypada wymieniać w towarzystwie, dość nadmienić, że najsubtelniejsza z nich porównuje spółkę do ZUS-u i ironicznie „reklamuje” usługi jako najlepsze inwestycje we wszechświecie. Reakcja na zaistniałą sytuację nie znajduje słów zrozumienia. A przecież, jak pokazują wyniki przeprowadzonych przez Research.NK badań, ponad 30% internautów wykorzystuje obecnie sieć jako źródło informacji na temat produktów bankowych i nawet po takim fiasko, jakie zaliczyło AM, należało zwyczajnie przenieść swoją komunikację do portali społecznościowych i wystosować dialog. Może to pozwoliłoby spółce choć w częściowym stopniu zmyć plamę na swoim honorze.

Źródło: Grupa 365 Net

365pr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764