logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Brak obiektywów ogranicza sprzedaż aparatów

   11.04.2003, przeczytano 907 razy

Wzrastająca popularność cyfrowych aparatów fotograficznych i „komórek” z wbudowanym aparatem stała się przyczyną niedoboru obiektywów optycznych dla tych urządzeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/brak-obiektywow-ogranicza-sprzedaz-aparatow,1573,artykul.html

Globalna sprzedaż aparatów cyfrowych wzrosła w 2002r. aż o 66%, osiągając poziom 24,55 mln sztuk, przekraczając pierwotne przewidywania stowarzyszenia Camera & Imaging Products Association dotyczące sprzedaży o około 5 mln sztuk. W opinii specjalistów, zbyt mała ilość obiektywów stanowiła ograniczenie sprzedaży tych urządzeń.

Rynek aparatów cyfrowych w Ameryce Północnej i Europie wciąż rośnie i w tym roku planowany wolumen sprzedaży ma wynieść 31,45 mln sztuk. Producenci są jeszcze bardziej optymistyczni i zakładają sprzedaż na poziomie 33 mln egzemplarzy.

Ogromną zmianę zanotował też telekomunikacyjny segment rynku. W pierwszej połowie 2002r. udział telefonów z wbudowanym aparatem stanowił niecałe 34% całkowitej sprzedaży „komórek”, podczas gdy w drugiej połowie ubiegłego roku udział ten wzrósł aż do 70%, czyli około 20mln sztuk.

Obecnie większość telefonów posiada aparaty o małej rozdzielczość – maksymalnie 0,31 megapikseli - jednak już od maja tego roku najwięksi światowi operatorzy telekomunikacyjni planują promocję „komórek” z aparatami o rozdzielczości 1 megapiksela i większej. Jak powiedział prezes Fuji Photo Optical, Takeshi Higuchi - "W aparatach o większej rozdzielczości, bardzo ważną kwestią jest idealne wykonanie obiektywui”. W przypadku osiągnięcia dużej popularności przez telefony z aparatami o zwiększonej rozdzielczości, producenci obiektywów będą musieli zwiększyć swoje moce produkcyjne. Jednak może się to okazać zadaniem niełatwym, bo jak mówi prezes Nikona, Makoto Kimura – „Nawet po zwiększeniu naszych możliwości produkcyjnych, będziemy w stanie realizować tylko 60-70% zamówień na obiektywy, a resztę będziemy zmuszeni kupować od innych producentów”

Źródło informacji: AsiaBizTech

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

załamujące jest to że im dalej tym aparaty cyfrowe są coraz mniejsze. mnie się to wogóle nie podoba. lubie czuć ciężar aparatu w dłoniach, mieć możliwość wprowadzania zmian w ekspozycji. te miniaturki komórkowe nie są w moim guście.

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764