logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Brand Survival Kit - ebook dla marek od Dentsu

  PR 27.07.2020, przeczytano 438 razy

Z początkiem czerwca odbył się „Brand Survival Kit”, czyli 5-dniowy cykl debat oraz webinarów online, dedykowanych marketerom. Miesiąc później grupa opublikowala podsumowanie imprezy w postaci dwuczęściowego. Poradnik dla marek” to swoisty zbiór odpowiedzi, na pytania, które dziś zadaje sobie każdy marketer – jakie są potrzeby biznesu? Czego pragną konsumenci? Jak połączyć oczekiwania obu grup? Czy istnieją skuteczne metody zwalczania negatywnego wpływu pandemii na marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/brand-survival-kit---ebook-dla-marek-od-dentsu,387909,artykul.html

Nawigowanie do nowej normalności

Cztery wejścia do #newnormal, czyli: Strugglers, Sufers, Nomads, Innovators

Pandemia COVID-19 wpłynęła na każdy biznes, jednak siła z jaką w niego uderzyła mocno uwarunkowana jest podejściem biznesowym marek do konsumentów – czy podczas izolacji konsumenci korzystali z usług i produktów danej marki oraz czy istniała możliwość dostarczenia produktów?

Na podstawie odpowiedzi biznes zakwalifikować można do jednej z czterech grup: o wysokiej zdolności adaptacyjnej - Strugglers, Sufers (w przypadku tych grup wyłania się jeszcze jedna dodatkowa, która z zastałej sytuacji wyszła obronną ręką, ale było to możliwe przy wsparciu partnerów) oraz o niskiej - Nomad, Innovators.

Praktyczne porady przetrwania marki

Głównym założeniem czerwcowych webinarów Brand Survival Kit i ideą, która przyświecała całemu procesowi tworzenia wydarzenia było dostarczenie porad, które realnie odpowiedzą na wyzwania związane z nową codziennością.

Dialog

Jak nigdy wcześniej aktywne słuchanie swoich klientów stało się obowiązkiem każdej marki. Wymiana myśli na linii marka-klient, firma-partnerzy wydaje się nieodzownym już elementem komunikacji przynoszącej realne efekty. Jednak, rozpoczęcie samego dialogu nie jest sprawą jednoznacznie prostą, bowiem wymaga odwagi i wyjścia ze strefy wypracowanego przed pandemią komfortu.

Innowacyjność i digitalizacja

Obecna sytuacja poniekąd wyłoniła "zwycięzców" w kategorii dostosowania się marek do zmieniającej się rzeczywistości - to firmy, które przed pandemią usprawniły i zautomatyzowały technologicznie swoją działalność. Dziś klienci niejako oczekują, że marka będzie zwiększała swoją innowacyjność i ulepszała oferowane przez siebie produkty czy usługi.

Brand, jako odpowiedzialna marka, za którą stoi człowiek

Personalizacja marki i jej identyfikacja z klientem zyskały nowy wymiar. Dziś marka powinna mieć zakodowane w swoim DNA wartości jakie sobą reprezentuje i styl życia w jaki się wpasowuje. Należy przejść od biernego "bytu" do "człowieka" i to na osobę nakierować całą swoją komunikację, z uwzględnieniem dystansu, poczucia humoru czy poglądów społecznych.

CSR

Biznes odpowiedzialny społecznie to coraz ważniejszy element strategii każdej marki. To również element, który staje się nieodzowny w kontekście przybliżenia się do konsumenta. Pandemia pokazała, że firmy, które CSR mają głęboko osadzony w reprezentowanych przez siebie wartościach, inwestują w ludzi, transformują produkty (inicjatywy takie jak: Posiłek dla lekarzy, Bolt wozi medyków czy Hot16Challenge), mają większą szansę wygenerować duży zasięg.

Brand Survival Kit dla branż

- Istnieją obszary i branże, w których brak stabilności będzie bardziej rozciągnięty  w czasie. Na obszarach tych, sile ludzkiej ich wspierającej, powinniśmy się przede wszystkim skupić, nie tylko komunikacyjnie, ale i w kontekście planowanych działań, aby zapewnić członkom zespołów poczucie bezpieczeństwa. Niezależnie od ograniczeń,  które na pewno napotkamy. Wyczucie, zrozumienie potrzeb oraz ograniczeń po stronie Klientów, adekwatność naszego wsparcia  w obecnym okresie, pozwoli nam zbudować partnerską, ale i co ważne długoterminową relację. - Sylwia Tygielska, Growth Director, Isobar Polska (Dentsu Aegis Network)

E-book od Dentsu Aegis Network Polska to przede wszystkim porady dla marketingu poparte przykładami komunikacji, która poniekąd odwróciła losy danej marki. To zbiór konsekwencji, jakimi dotknięte zostały poszczególne sektory gospodarki, ale też przykłady odwrócenia złej karty i przekucia tych konsekwencji w sukces w poszczególnych gałęziach tj. turystyka, bankowość i finanse (Mastercard "kiedy do sklepu"), beauty (Estee Lauder), internet/digital (Coty "WeDo"), Gaming (Overwatch i Breast Cancer Research Fundation), retail, leisure, automotive.

  • E-book do pobrania TUTAJ

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764