Z początkiem czerwca odbył się „Brand Survival Kit”, czyli 5-dniowy cykl debat oraz webinarów online, dedykowanych marketerom. Miesiąc później grupa opublikowala podsumowanie imprezy w postaci dwuczęściowego. Poradnik dla marek” to swoisty zbiór odpowiedzi, na pytania, które dziś zadaje sobie każdy marketer – jakie są potrzeby biznesu? Czego pragną konsumenci? Jak połączyć oczekiwania obu grup? Czy istnieją skuteczne metody zwalczania negatywnego wpływu pandemii na marki.
Nawigowanie do nowej normalności
Cztery wejścia do #newnormal, czyli: Strugglers, Sufers, Nomads, Innovators
Pandemia COVID-19 wpłynęła na każdy biznes, jednak siła z jaką w niego uderzyła mocno uwarunkowana jest podejściem biznesowym marek do konsumentów – czy podczas izolacji konsumenci korzystali z usług i produktów danej marki oraz czy istniała możliwość dostarczenia produktów?
Na podstawie odpowiedzi biznes zakwalifikować można do jednej z czterech grup: o wysokiej zdolności adaptacyjnej - Strugglers, Sufers (w przypadku tych grup wyłania się jeszcze jedna dodatkowa, która z zastałej sytuacji wyszła obronną ręką, ale było to możliwe przy wsparciu partnerów) oraz o niskiej - Nomad, Innovators.
Praktyczne porady przetrwania marki
Głównym założeniem czerwcowych webinarów Brand Survival Kit i ideą, która przyświecała całemu procesowi tworzenia wydarzenia było dostarczenie porad, które realnie odpowiedzą na wyzwania związane z nową codziennością.
Dialog
Jak nigdy wcześniej aktywne słuchanie swoich klientów stało się obowiązkiem każdej marki. Wymiana myśli na linii marka-klient, firma-partnerzy wydaje się nieodzownym już elementem komunikacji przynoszącej realne efekty. Jednak, rozpoczęcie samego dialogu nie jest sprawą jednoznacznie prostą, bowiem wymaga odwagi i wyjścia ze strefy wypracowanego przed pandemią komfortu.
Innowacyjność i digitalizacja
Obecna sytuacja poniekąd wyłoniła "zwycięzców" w kategorii dostosowania się marek do zmieniającej się rzeczywistości - to firmy, które przed pandemią usprawniły i zautomatyzowały technologicznie swoją działalność. Dziś klienci niejako oczekują, że marka będzie zwiększała swoją innowacyjność i ulepszała oferowane przez siebie produkty czy usługi.
Brand, jako odpowiedzialna marka, za którą stoi człowiek
Personalizacja marki i jej identyfikacja z klientem zyskały nowy wymiar. Dziś marka powinna mieć zakodowane w swoim DNA wartości jakie sobą reprezentuje i styl życia w jaki się wpasowuje. Należy przejść od biernego "bytu" do "człowieka" i to na osobę nakierować całą swoją komunikację, z uwzględnieniem dystansu, poczucia humoru czy poglądów społecznych.
CSR
Biznes odpowiedzialny społecznie to coraz ważniejszy element strategii każdej marki. To również element, który staje się nieodzowny w kontekście przybliżenia się do konsumenta. Pandemia pokazała, że firmy, które CSR mają głęboko osadzony w reprezentowanych przez siebie wartościach, inwestują w ludzi, transformują produkty (inicjatywy takie jak: Posiłek dla lekarzy, Bolt wozi medyków czy Hot16Challenge), mają większą szansę wygenerować duży zasięg.
Brand Survival Kit dla branż
- Istnieją obszary i branże, w których brak stabilności będzie bardziej rozciągnięty w czasie. Na obszarach tych, sile ludzkiej ich wspierającej, powinniśmy się przede wszystkim skupić, nie tylko komunikacyjnie, ale i w kontekście planowanych działań, aby zapewnić członkom zespołów poczucie bezpieczeństwa. Niezależnie od ograniczeń, które na pewno napotkamy. Wyczucie, zrozumienie potrzeb oraz ograniczeń po stronie Klientów, adekwatność naszego wsparcia w obecnym okresie, pozwoli nam zbudować partnerską, ale i co ważne długoterminową relację. - Sylwia Tygielska, Growth Director, Isobar Polska (Dentsu Aegis Network)
E-book od Dentsu Aegis Network Polska to przede wszystkim porady dla marketingu poparte przykładami komunikacji, która poniekąd odwróciła losy danej marki. To zbiór konsekwencji, jakimi dotknięte zostały poszczególne sektory gospodarki, ale też przykłady odwrócenia złej karty i przekucia tych konsekwencji w sukces w poszczególnych gałęziach tj. turystyka, bankowość i finanse (Mastercard "kiedy do sklepu"), beauty (Estee Lauder), internet/digital (Coty "WeDo"), Gaming (Overwatch i Breast Cancer Research Fundation), retail, leisure, automotive.
- E-book do pobrania TUTAJ
Źródło: Dentsu Aegis Network Polska