Nowy logotyp, materiały komunikacyjne i promocyjne to główne elementy redesignu wizerunku drukarni Perfekta, przeprowadzonego przez studio Brandglow z Opola.
„Współpraca ze studiem Brandglow od początku układała się wspaniale dzięki ich profesjonalnej wiedzy w temacie poligrafii. Dawało to również komfort w przekazywaniu idei , pomysłów i konkretnych potrzeb. Życzę każdemu żeby na swojej drodze zawodowej mógł współpracować tylko z takimi firmami jak studio Brandglow” - słowami Mirosława Starzaka - właściciela drukarni Perfekta zakończył się kolejny etap prac nad nowym wizerunkiem drukarni Prefekta a jak się zaczął?
Drukarnia Perfekta oferująca kompleksowe rozwiązania w dziedzinie poligrafii zaangażowała Studio Brandglow do odświeżenia wizerunku marki.
Na początku zespół Brandglow skupił się na projekcie nowego logo.
„Naszy celem było nasączyć logo osobowością i stworzyć przesłanie, które wyrażałoby charakter drukarni”- powiedział Marci Gajos- dyrektor kreatywny Brandglow.
Zostały opracowane różne strategie wizualne i ostateczny projekt okazał się ewolucyjnym skokiem w stosunku do starego logo, z dala od utartych pomysłów i rozwiązań. Typografia została tak pomyślana, aby nadać logo bardziej nowoczesny, niepowtarzalny wygląd. Znak powstał z połączenia trzech elementów: litery P - od nazwy firmy: Perfekta, litery D - drukarnia oraz wizerunku kropli farby drukarskiej.
„Pierwotne logo było wypełnione kolorami CMYK, obecne jest ponadczasową, prostą ikoną w czarnym kolorze” –podsumował Marcin Gajos.
Przygotowane logo zostało umieszczone w księdze identyfikacji wizualnej wraz z cechami zastosowania, wytycznymi pozycjonowania oraz wariantami achromatycznymi, monochromatycznymi dla druków powlekanych.
Wszystkie materiały reklamowe oparliśmy na początkowo opracowanej koncepcji graficznej. Jej głównym elementam jest motyw kropli. Możliwość wycinania, uwypuklania kropli na materiałach promocyjnych i komunikacyjnych to oryginalny i nowoczesny akcent graficzny świadczący o profesjonalizmie i możliwościach firmy.
Strona internetowa Perfekty to główne źródło informacji o firmie i oferowanych usługach. Sam serwis jest przede wszystkim czytelny i przejrzysty oraz utrzymany w spójnej dla identyfikacji wizualnej linii graficznej. Wygląd i układ menu umożliwia intuicyjne poruszanie się po stronie i pozwala osobom odwiedzającym stronę na szybkie znalezienie potrzebnych informacji. Usługi firmy zostały usystematyzowane w katalogu, dzięki czemu klienci firmy mogą szybko uzyskać dostęp do opisu wybranej opcji.
Zależało nam, by wizerunek był czysty, oszczędny, „techniczny”, a zarazem oryginalny graficznie. Jak zawsze w pracy nad nowym wizerunkiem, decydującym czynnikiem były ambicje plastyczne naszych grafików. Stworzona przez nas nowa linia graficzna kojarzy Perfektę z duchem przedsiębiorczości, aktywnością i nowymi technologiami – podsumował Marcin Gajos
Źródło: Brandglow