logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: BrandIndex – badanie opinii Polaków o markach

  PR 12.06.2019, przeczytano 1113 razy

Agencja badań rynku Inquiry ogłosiła pierwsze wyniki YouGov BrandIndex – polskiej edycji globalnego badania kondycji i wizerunku marek z różnych sektorów handlu detalicznego. Z danych wynika, że do sieci sklepów cieszących się największą popularnością wśród Polaków należą: Biedronka, Lidl, Rossmann, Decathlon, Castorama, Pepco, IKEA oraz CCC. BrandIndex odzwierciedla nastroje konsumenckie w reakcji na kampanie reklamowe i inne doniesienia w mediach oraz wydarzenia sezonowe. Pokazuje, jak przekładają się one na zakupy, poziom satysfakcji i ogólną opinię o markach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/brandindex-%E2%80%93-badanie-opinii-polakow-o-markach,382863,artykul.html

Według danych BrandIndex, 75% dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Jednak to Lidl, w którym kupuje już 59% rodaków, jest najchętniej polecanym sklepem spożywczym (wskaźnik rekomendacji wynosi 49% ogółem, a wśród klientów sieci – 70%). Na rynku drogerii bezkonkurencyjny pod względem popularności jest Rossmann. W tej sieci kupuje 57% respondentów, a wskaźnik rekomendacji wynosi 54% ogółem i 73% wśród klientów. Warto przy tym zauważyć, że sieć Hebe, choć ustępuje Rossmannowi pod względem liczby klientów, w ciągu ostatnich 2 miesięcy znacząco poprawiła wizerunek, a wskaźnik rekomendacji wśród jej klientów jest w ostatnich dniach równie wysoki, co dla Rossmanna.

Z kolei wśród sklepów sportowych prym wiodą Decathlon (w tej sieci kupuje 16% dorosłych Polaków) i 4F (11%). Najchętniej odwiedzanym miejscem zakupu w kategorii DIY jest Castorama (25%), a wśród sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz – IKEA (37%). Na rynku mody najsilniejsze są Pepco (zakupy robi tu 30% respondentów), H&M (22%) i Reserved (15%).

Do ulubionych marek obuwniczych Polaków należą CCC (28% badanych kupuje w tej sieci) i Deichmann (15%). Jednak w ocenie respondentów obydwie ustępują innym markom pod względem jakości – wyższe wyniki mają m.in. Wojas i Ryłko (wskaźnik jakości dla obu tych marek wynosi 25%). Podium zajmują znane brandy międzynarodowe: Adidas (wskaźnik jakości na poziomie 47%), Nike (40%) oraz Puma (36%).

Źródło: Inquiry

www.inquirymarketresearch.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Folie magnetyczne Coala MagForce dostępne w Antalis
Antalis wprowadza na rynek Coala MagForce, folię magnetyczną nowej generacji, która zapewnia większą siłę trzymania przy jednoczesnej redukcji wagi.
21 czerwca br. Shell wystartował z akcją promocyjną, w ramach której klubowicze Shell ClubSmart mogą zaoszczędzić do 40 gr na litrze paliwa. Z oferty można skorzystać przez 7 dni w tygodniu, tankując minimum 10 l wskazanego paliwa. Promocja potrwa do 15 września 2024 r.
Sekretne zakupy zwierząt domowych w kampanii Frisco
Sklep internetowy Frisco poszerza ofertę asortymentową produktów dla zwierząt domowych. Kategoria Dla Zwierząt obejmuje teraz szeroki wybór karm i przysmaków. To odpowiedź na zapotrzebowanie klientów na kompleksowe zakupy online również dla czworonożnych członków rodziny. W nowej kampanii „Sekretne zakupy zwierząt domowych” lider...
AMS: efektywnościowe rozliczanie retargetowanych reklam wideo
Efektywnościowy model rozliczenia Cost Per View (CPV) jest już dostępny w AMS w retargetingu reklamy OOH na urządzenia mobilne i uwzględnia tylko spoty reklamowe obejrzane w całości.
Saatchi & Saatchi kampanią loterii konsumenckiej OBI
Agencja Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) odpowiada za koncept strategiczno-kreatywny oraz realizację materiałów kampanii promującej „Wielką Loterię w aplikacji heyOBI”. Działania obejmują telewizję, social media oraz content video.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764