logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: BrandIndex – badanie opinii Polaków o markach

  PR 12.06.2019, przeczytano 187 razy

Agencja badań rynku Inquiry ogłosiła pierwsze wyniki YouGov BrandIndex – polskiej edycji globalnego badania kondycji i wizerunku marek z różnych sektorów handlu detalicznego. Z danych wynika, że do sieci sklepów cieszących się największą popularnością wśród Polaków należą: Biedronka, Lidl, Rossmann, Decathlon, Castorama, Pepco, IKEA oraz CCC. BrandIndex odzwierciedla nastroje konsumenckie w reakcji na kampanie reklamowe i inne doniesienia w mediach oraz wydarzenia sezonowe. Pokazuje, jak przekładają się one na zakupy, poziom satysfakcji i ogólną opinię o markach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/brandindex-%E2%80%93-badanie-opinii-polakow-o-markach,382863,artykul.html

Według danych BrandIndex, 75% dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Jednak to Lidl, w którym kupuje już 59% rodaków, jest najchętniej polecanym sklepem spożywczym (wskaźnik rekomendacji wynosi 49% ogółem, a wśród klientów sieci – 70%). Na rynku drogerii bezkonkurencyjny pod względem popularności jest Rossmann. W tej sieci kupuje 57% respondentów, a wskaźnik rekomendacji wynosi 54% ogółem i 73% wśród klientów. Warto przy tym zauważyć, że sieć Hebe, choć ustępuje Rossmannowi pod względem liczby klientów, w ciągu ostatnich 2 miesięcy znacząco poprawiła wizerunek, a wskaźnik rekomendacji wśród jej klientów jest w ostatnich dniach równie wysoki, co dla Rossmanna.

Z kolei wśród sklepów sportowych prym wiodą Decathlon (w tej sieci kupuje 16% dorosłych Polaków) i 4F (11%). Najchętniej odwiedzanym miejscem zakupu w kategorii DIY jest Castorama (25%), a wśród sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz – IKEA (37%). Na rynku mody najsilniejsze są Pepco (zakupy robi tu 30% respondentów), H&M (22%) i Reserved (15%).

Do ulubionych marek obuwniczych Polaków należą CCC (28% badanych kupuje w tej sieci) i Deichmann (15%). Jednak w ocenie respondentów obydwie ustępują innym markom pod względem jakości – wyższe wyniki mają m.in. Wojas i Ryłko (wskaźnik jakości dla obu tych marek wynosi 25%). Podium zajmują znane brandy międzynarodowe: Adidas (wskaźnik jakości na poziomie 47%), Nike (40%) oraz Puma (36%).

Źródło: Inquiry

www.inquirymarketresearch.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Arlon Graphics: Teraz po polsku
Dla dalszego wsparcia polskich klientów Arlon uruchamia polską wersję swojej strony internetowej. Na stronie jest mnóstwo szczegółowych informacji o produktach,  aplikacjach, profilach druku, wskazówkach technicznych, aktualizacjach oraz o tym, jak otrzymać handlowe lub techniczne wsparcie.
Usługi YSoft SafeQ Integrated Print Management i Document Capture Solution są teraz zintegrowane z urządzeniami wielofunkcyjnymi Brother.
Awans w Os3
Marta Bresińska awansowała na stanowisko Group Account Directora w oS3.  To nowa pozycja w agencji.
Usługa Not Recommend odzyskała juz ponad 3,9 miliona złotych
Not Recommend to jedyne tego typu narzędzie dedykowane branży reklamowej, którego zadaniem jest promowanie firm wiarygodnych finansowo. Dzięki niej udało się już odzyskać ponad 3,9 miliona złotych.
Marka Freeyu ogłasza współpracę z Marcinem Gortatem
W ramach współpracy marka FreeYu została jednym z głównym partnerów fundacji Marcina Gortata Mierz Wysoko, której celem jest wspieranie młodych ludzi w realizacji własnych marzeń sportowych. Pierwsze aktywacje w których marka będzie aktywnie brać udział to wydarzenia sportowe dla dzieci, Marcin Gortat Camp, które odbędą się w czerwcu w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764