logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: branding miejsc i oczekiwania turystów

  PR 02.05.2013, przeczytano 2173 razy

Turyści na całym świecie najbardziej troszczą się o bezpieczeństwo w podróży i reputację miejsc, do których się wybierają. Strony internetowe miejsc, do których udają się podróżni to dla nich podstawowe źródło informacji przed wyjazdem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/branding-miejsc-i-oczekiwania-turystow,18601,artykul.html

Globalne badanie na temat zachowań i trendów wśród turystów przeprowadzone na zlecenie CNN wykazało, że bezpieczeństwo w podróży zagranicznej stanowi najważniejszy czynnik decydujący o wyborze celu wyjazdu dla ponad 2/3 respondentów.

  • 67% pytanych wskazuje odpowiedź „bezpieczeństwo”, jako najważniejszy czynnik decydujący o miejscu podróży
  • 60% badanych przyznaje, że najważniejsza podczas wyboru celu wyjazdu jest cena
  • 58% ankietowanych opowiada się za „reputacją” miejsca
  • Dla 55% z nich „wiedza i dostępność informacji” na temat destynacji liczą się najbardziej
  • 54% wybiera „różnorodność atrakcji/udogodnienia” na miejscu


Ankietę przeprowadzono wśród respondentów z ponad 70 krajów za pośrednictwem stron internetowych CNN. Celem badania była identyfikacja kluczowych czynników wpływające na proces podejmowania decyzji przez podróżnych, zarówno podczas wyjazdów rekreacyjnych, jak i biznesowych.

Branding miejsc to dziś jeden z najbardziej konkurencyjnych elementów w branży turystycznej. Wnioski płynące z badania są z pewnością wyjątkowo przydatne dla krajów, które chcą się reklamować, jako atrakcyjne dla turystów” powiedział Didier Mormesse, Senior Vice President, Ad Sales Research, Development & Audience Insight CNN.

Mimo wszechobecnego kryzysu finansowego, bezpieczeństwo jest dla respondentów dużo istotniejsze niż koszt wyjazdu. Oznacza to, że lokalne niepokoje na miejscu wstrzymują turystów przed wyborem danej lokalizacji, jako celu podróży. Reputacja to kolejny kluczowy czynnik decydujący o destynacji. Izby turystyczne mają do odegrania ważną rolę w kształtowaniu opinii na temat krajów, które reprezentują”, dodał.

Cena zajmuje drugie miejsce pośród czynników wpływających na decyzję o podróży, co odzwierciedla znaczny wpływ kryzysu gospodarczego na konsumentów. Mimo tego, najnowsze dane UNWTO potwierdzają dobrą formę sektora światowej turystyki.*

Respondenci są nie tylko świadomi cen, ale również wymagający. Reputacja danego miejsca jest trzecim czynnikiem branym pod uwagę przez respondentów rozważających podróż.

Badanie pokazało również, jakie metody zbierania informacji przed podróżą są preferowane przez turystów.

  • 50% ankietowanych korzysta z czterech lub więcej głównych źródeł informacji przy poszukiwaniu celu podróży
  • Strony internetowe konkretnych miejsc cieszą się największą popularnością, jako źródła informacji o docelowym kierunku podróży (57%), serwisy zawierające informacje o podróżach zajmują drugie miejsce (55%).
  • 55% ankietowanych woli polegać na rekomendacjach i informacjach uzyskanych od rodziny, przyjaciół i współpracowników.
  • Natomiast dla 49% respondentów serwisy internetowe dla podróżnych, które zawierają ich oceny są najważniejszym źródłem informacj

Dodatkowe informacje:

* Według danych UNWTO, turystyka międzynarodowa była w szczytowej kondycji w 2012, kiedy to liczba przyjazdów na całym świecie pierwszy raz w historii osiągnęła miliard. Oznaczało to wzrost o 4% *. Dane UNWTO ze stycznia pokazały, że trend ten utrzyma się w 2013 r. Organizacja prognozuje, że wzrost osiągnie wynik pomiędzy 3% a 4%. Źródło: UNWTO World Tourism Barometer, styczeń 2013.


Seria badań „Consumer Connect” ma na celu lepsze zrozumienie zachowań konsumenckich odbiorców / użytkowników marki CNN wobec poszczególnych sektorów gospodarki. Badanie CNN „Consumer Connect: Travel & Tourism” zostało przeprowadzone w okresie od października do grudnia 2012 roku przez Ipsos.

W badaniu „Consumer Connect: Travel & Tourism”, przeprowadzonym za pośrednictwem stron internetowych CNN, wzięło udział 3106 respondentów z ponad 70 krajów na całym świecie. 69% ankietowanych to mężczyźni, 31%- stanowiły kobiety, średnia wieku respondentów wyniosła 40 lat. Główne obszary badania obejmowały: zachowania w podróży i podejmowane działania, czynników wpływające na podejmowanie decyzji, wpływ wydarzeń kulturalnych na wybór miejsca podróży, perspektywy na 2013 i dane na temat wybieranych marek hoteli. Jest to 14.badanie z serii „Consumer Connect”.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764