Turyści na całym świecie najbardziej troszczą się o bezpieczeństwo w podróży i reputację miejsc, do których się wybierają. Strony internetowe miejsc, do których udają się podróżni to dla nich podstawowe źródło informacji przed wyjazdem.
Globalne badanie na temat zachowań i trendów wśród turystów przeprowadzone na zlecenie CNN wykazało, że bezpieczeństwo w podróży zagranicznej stanowi najważniejszy czynnik decydujący o wyborze celu wyjazdu dla ponad 2/3 respondentów.
- 67% pytanych wskazuje odpowiedź „bezpieczeństwo”, jako najważniejszy czynnik decydujący o miejscu podróży
- 60% badanych przyznaje, że najważniejsza podczas wyboru celu wyjazdu jest cena
- 58% ankietowanych opowiada się za „reputacją” miejsca
- Dla 55% z nich „wiedza i dostępność informacji” na temat destynacji liczą się najbardziej
- 54% wybiera „różnorodność atrakcji/udogodnienia” na miejscu
Ankietę przeprowadzono wśród respondentów z ponad 70 krajów za pośrednictwem stron internetowych CNN. Celem badania była identyfikacja kluczowych czynników wpływające na proces podejmowania decyzji przez podróżnych, zarówno podczas wyjazdów rekreacyjnych, jak i biznesowych.
„Branding miejsc to dziś jeden z najbardziej konkurencyjnych elementów w branży turystycznej. Wnioski płynące z badania są z pewnością wyjątkowo przydatne dla krajów, które chcą się reklamować, jako atrakcyjne dla turystów” powiedział Didier Mormesse, Senior Vice President, Ad Sales Research, Development & Audience Insight CNN.
„Mimo wszechobecnego kryzysu finansowego, bezpieczeństwo jest dla respondentów dużo istotniejsze niż koszt wyjazdu. Oznacza to, że lokalne niepokoje na miejscu wstrzymują turystów przed wyborem danej lokalizacji, jako celu podróży. Reputacja to kolejny kluczowy czynnik decydujący o destynacji. Izby turystyczne mają do odegrania ważną rolę w kształtowaniu opinii na temat krajów, które reprezentują”, dodał.
Cena zajmuje drugie miejsce pośród czynników wpływających na decyzję o podróży, co odzwierciedla znaczny wpływ kryzysu gospodarczego na konsumentów. Mimo tego, najnowsze dane UNWTO potwierdzają dobrą formę sektora światowej turystyki.*
Respondenci są nie tylko świadomi cen, ale również wymagający. Reputacja danego miejsca jest trzecim czynnikiem branym pod uwagę przez respondentów rozważających podróż.
Badanie pokazało również, jakie metody zbierania informacji przed podróżą są preferowane przez turystów.
- 50% ankietowanych korzysta z czterech lub więcej głównych źródeł informacji przy poszukiwaniu celu podróży
- Strony internetowe konkretnych miejsc cieszą się największą popularnością, jako źródła informacji o docelowym kierunku podróży (57%), serwisy zawierające informacje o podróżach zajmują drugie miejsce (55%).
- 55% ankietowanych woli polegać na rekomendacjach i informacjach uzyskanych od rodziny, przyjaciół i współpracowników.
- Natomiast dla 49% respondentów serwisy internetowe dla podróżnych, które zawierają ich oceny są najważniejszym źródłem informacj