1,3 tys. mkw. podzielonych na 100 elementów – tyle materiałów graficznych trzeba było przygotować na każdy stadion młodzieżowych mistrzostw świata. Na ich montaż było zaledwie kilkanaście dni. Efekty pracy firmy Impel Visual Solutions można teraz podziwiać w Łodzi i pięciu innych miastach-gospodarzach.
Łącznie 7,8 tys. materiałów graficznych podzielonych na 600 elementów przygotowano do brandingu sześciu stadionów, na których rozgrywane są Mistrzostwa Świata FIFA U-20 Polska 2019. Efekt? Materiały graficzne dokoła murawy, oznakowanie pod koroną stadionu, oznakowanie sektorów, szatni, tuneli i korytarzy. Stadiony w Łodzi, Gdyni, Bydgoszczy, Lublinie, Tychach i Bielsku-Białej były gotowe na czas.
Inaugurację mundialu w Łodzi obejrzało 17 463 widzów, czyli prawie komplet. Pomimo gorącego dopingu, Polska przegrała z Kolumbią 0-2. W niedzielę z Thaiti było znacznie lepiej. Polacy strzelili aż 5 bramek, nie tracąc przy tym ani jednej. Piłkarze z pewnością mają nadzieję, że w ostatnim grupowym meczu frekwencja na stadionie będzie równie wysoka, co pomoże biało-czerwonym w awansie do fazy pucharowej. Polacy zagrają jeszcze jedno spotkanie grupowe – 29 maja z Senegalem. Oprawa dwóch pierwszych meczów stała na bardzo wysokim poziomie.
- Największym wyzwaniem było sprostanie presji czasu i wymaganiom zamawiającego – przyznaje Andrzej Kaszlewicz, dyrektor ds. realizacji w firmie Impel Visual Solutions, która była odpowiedzialna za branding wszystkich stadionów. - Realizowaliśmy już projekty na tak dużą skalę, co pomogło sprostać wysokim oczekiwaniom zleceniodawcy.
Na pomiary stadionów, zaprojektowanie grafik, wydrukowanie ich, napisanie instrukcji montażu i samo zamontowanie specjaliści z Impel Visual Solutions mieli czas od połowy kwietnia. Drukować zaczęli po weekendzie majowym, montaże – na wszystkich stadionach jednocześnie – rozpoczęły się w połowie maja. Na wszystkich pojawiły się m.in. oznaczenia stadionu i logotypy turnieju. Do oznakowania każdego obiektu wykorzystano 1,3 tys. mkw. materiałów graficznych. Po 100 elementów na stadion. Największym wyzwaniem był branding Stadionu Miejskiego w Łodzi, gdzie mecze rozgrywa reprezentacja Polski i gdzie rozegrany zostanie finał.
- To było najbardziej prestiżowe zadanie. Musieliśmy dopracować wszystkie detale. Największe oczekiwania wiązały się właśnie z tym stadionem – przyznaje Andrzej Kaszlewicz z Impel Visual Solutions.
To kolejny tak duży projekt Impel Visual Solutions w tym roku. Dotychczas firma wykonała m.in. rebranding dwóch dużych banków: BGŻ BNP Paribas i Raiffeisen, branding Dyskontu Paliwowego w Zgorzelcu i nowo otwartego centrum Silesia Outlet Gliwice. Wizualne efekty pracy firmy są widoczne np. w placówkach Millenium, PKO BP, Pizza Hut i Starbucks. Od kilku lat Impel Visual Solutions realizuje usługi produkcji i montażu elementów wizualizacji zewnętrznej obiektów, aranżuje wnętrza, wykonuje instalacje reklamowe, dekoracyjne i informacyjne. Firma regularnie świadczy usługi dla ok. 600 klientów z różnych branż.
Źródło: Impel Visual Solutions