logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Branding w kolorze tektury

  PR 08.09.2021, przeczytano 952 razy
ilustracjastrzałka

Drewniane klocki zamiast Lego, ubrania z bawełny organicznej, torba na zakupy ze sznurka, tekturowe miasteczko do samodzielnego składania, kosmetyki o ekologicznych składach, a więc i w ekologicznych opakowaniach, prezent zawinięty w papier pakowy. Proste surowce i rozwiązania nie tylko wracają do łask, ale uchodzą dziś za szlachetne. Wśród nich tektura cieszy się wyjątkowym powodzeniem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/branding-w-kolorze-tektury,392910,artykul.html

Światowej sławy architekt Frank Gehry już w latach 70-tych przedstawił kolekcję mebli Easy Edges z tektury falistej – w zamyśle miała to być tańsza, dostępna dla szerokiego odbiorcy alternatywa. Zespolone warstwy tworzą sztywną i lekką strukturę. Dziś takie projekty przeżywają renesans, a produkty tekturowe szturmem zdobywają światowe targi designu.

Branding w kolorze tektury

Wszystko dlatego, że szarobrązowym kolorem tektury produkty są dziś wręcz brandowane. Szczególnie te, które budzą lub mają budzić konotacje ekologiczne. Surowiec ten stał się sam w sobie synonimem dbałości o otoczenie, świadomej konsumpcji i tym samym nośnikiem marketingowym. Minimalistyczne opakowanie produktu w tworzywo, które nawet kolorem nawiązuje do natury i ekologii, ma wpływ na wybory zakupowe konsumentów.

O tym, czy opakowanie będzie miało przeznaczenie czysto przemysłowe i pozostanie niewidoczne dla końcowego konsumenta (np. hurtowe opakowania zbiorcze), czy też awansuje do kategorii ekologicznych materiałów marketingowych mających wpływ na wybory klienta, będzie decydować wykończenie tekturowego podłoża. Nie dziwi zatem błyskawiczna odpowiedź producentów urządzeń poligraficznych, którzy na nowo przyjrzeli się procesowi druku na tekturze i dopasowali możliwości do wymogów współczesnego rynku. Taka specjalizacja ma uzasadnienie nie tylko ze względu na marketingowy renesans surowca, ale także na wyższe niż kiedykolwiek zapotrzebowanie na opakowania na stale rosnącym rynku sprzedaży e-commerce. Bez względu więc na to, czy opakowanie ma służyć ekologii, estetyce i podniesieniu wolumenu sprzedaży, czy ma być rozwiązaniem czysto funkcjonalnym, fokus na opakowania tekturowe jest niezaprzeczalny.

Tu z pomocą przychodzi najnowsze urządzenie Konica Minolta – PKG-675i. To cyfrowa inkjetowa maszyna umożliwiająca zadruk tekturowych opakowań czy plansz.

Produkcja opakowań w niskich nakładach

Technologia cyfrowa oznacza, że zamawiający mają pełną swobodę testowania różnych rozwiązań, począwszy nawet od jednej sztuki.

– Nie chodzi tu tylko o możliwość obsługi mniejszych marek, które poszukują niestandardowych opcji zadruku dla stosunkowo niewielkich zamówień. To także znacznie większa swoboda dla dużych graczy na rynku. Mogą bowiem w krótkich seriach sprawdzać reakcje konsumentów na różne opakowania, kastomizować produkty nie narażając się przy tym na ogromne koszty, i tym samym dokonywać lepszych wyborów biznesowych – mówi Mateusz Woźniak, dyrektor działu rozwiązań produkcyjnych Konica Minolta Business Solutions Polska.

Dodatkowym walorem druku cyfrowego jest fakt, że klienci mogą zlecać pracę zarówno na tekturze docinanej dopiero po wydruku, jak i na gotowych, wykrojonych, wysztancowanych opakowaniach o grubości do 16 mm. Pozwala to na łatwe wykonanie wielu konfiguracji. Jest to szczególnie istotne dla tych klientów, którzy stawiają na krótkie serie czy wręcz daleko idącą personalizację opakowań. A to zdarza się już niemal we wszystkich segmentach rynku – nie tylko sklepowe POS-y zmieniają się z kampanii na kampanię, ale i zamawiane przez internet modowe dodatki czy pudełkowe diety bywają opatrzone personalizowaną etykietą.

Elastyczność cyfry

Urządzenie Konica Minolta PKG-675i świetnie zdaje egzamin w druku kolorowym na powlekanych oraz niepowlekanych podłożach tekturowych. Wodny atrament zapewnia doskonałe odwzorowanie kolorów i spełnia kryteria dotyczące opakowań przeznaczonych do produktów spożywczych. Konica Minolta PKG-675i charakteryzuje się także szybką pracą (prędkości drukowania do 150 mm na sekundę przy zachowaniu rozdzielczości 1600 x 1600 dpi lub 300 mm na sekundę przy rozdzielczości 1600 x 800 dpi), a obsługa ogranicza się w zasadzie do jednego przycisku.

– Technologia, którą dzisiaj możemy zaoferować naszym klientom, często o krok wyprzedza oczekiwania klientów. Urządzenia Konica Minolta powstają z myślą o przyszłej sytuacji na rynkach naszych odbiorców. Niemniej, to tylko technologia, której potencjał można w pełni wykorzystać angażując innowacyjne pomysły, a często także swego rodzaju kreatywna odwagę – mówi Mateusz Woźniak. – Zapewniając coraz doskonalsze technologie, jednocześnie rozmawiamy z klientami o rozwoju ich rynków i o odważnych posunięciach biznesowo-kreatywnych – dodaje.  

Rynek opakowań tekturowych może się wydawać mało skomplikowany, jednakże wymaga zrozumienia dostępnych rozwiązań i przyszłych potrzeb. Konica Minolta stawia więc na elastyczność, jaką daje druk cyfrowy i wciąż udoskonala wachlarz możliwości.

Niezależnie od tego, czy jest się dostawcą opakowań, czy producentem, produkcja spersonalizowanych opakowań na urządzeniu Konica Minolta PKG-765i to sprawdzony sposób na poprawę wydajności, poprawę postrzegania marki optymalizacja zasobów magazynowych oraz unikanie ryzyka związanego z błędnym oszacowaniem popytu. Przede wszystkim jednak to możliwość elastycznego i dynamicznego reagowania na to, co się dzieje na rynku.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764