logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Branding w kolorze tektury

  PR 08.09.2021, przeczytano 926 razy
ilustracjastrzałka

Drewniane klocki zamiast Lego, ubrania z bawełny organicznej, torba na zakupy ze sznurka, tekturowe miasteczko do samodzielnego składania, kosmetyki o ekologicznych składach, a więc i w ekologicznych opakowaniach, prezent zawinięty w papier pakowy. Proste surowce i rozwiązania nie tylko wracają do łask, ale uchodzą dziś za szlachetne. Wśród nich tektura cieszy się wyjątkowym powodzeniem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/branding-w-kolorze-tektury,392910,artykul.html

Światowej sławy architekt Frank Gehry już w latach 70-tych przedstawił kolekcję mebli Easy Edges z tektury falistej – w zamyśle miała to być tańsza, dostępna dla szerokiego odbiorcy alternatywa. Zespolone warstwy tworzą sztywną i lekką strukturę. Dziś takie projekty przeżywają renesans, a produkty tekturowe szturmem zdobywają światowe targi designu.

Branding w kolorze tektury

Wszystko dlatego, że szarobrązowym kolorem tektury produkty są dziś wręcz brandowane. Szczególnie te, które budzą lub mają budzić konotacje ekologiczne. Surowiec ten stał się sam w sobie synonimem dbałości o otoczenie, świadomej konsumpcji i tym samym nośnikiem marketingowym. Minimalistyczne opakowanie produktu w tworzywo, które nawet kolorem nawiązuje do natury i ekologii, ma wpływ na wybory zakupowe konsumentów.

O tym, czy opakowanie będzie miało przeznaczenie czysto przemysłowe i pozostanie niewidoczne dla końcowego konsumenta (np. hurtowe opakowania zbiorcze), czy też awansuje do kategorii ekologicznych materiałów marketingowych mających wpływ na wybory klienta, będzie decydować wykończenie tekturowego podłoża. Nie dziwi zatem błyskawiczna odpowiedź producentów urządzeń poligraficznych, którzy na nowo przyjrzeli się procesowi druku na tekturze i dopasowali możliwości do wymogów współczesnego rynku. Taka specjalizacja ma uzasadnienie nie tylko ze względu na marketingowy renesans surowca, ale także na wyższe niż kiedykolwiek zapotrzebowanie na opakowania na stale rosnącym rynku sprzedaży e-commerce. Bez względu więc na to, czy opakowanie ma służyć ekologii, estetyce i podniesieniu wolumenu sprzedaży, czy ma być rozwiązaniem czysto funkcjonalnym, fokus na opakowania tekturowe jest niezaprzeczalny.

Tu z pomocą przychodzi najnowsze urządzenie Konica Minolta – PKG-675i. To cyfrowa inkjetowa maszyna umożliwiająca zadruk tekturowych opakowań czy plansz.

Produkcja opakowań w niskich nakładach

Technologia cyfrowa oznacza, że zamawiający mają pełną swobodę testowania różnych rozwiązań, począwszy nawet od jednej sztuki.

– Nie chodzi tu tylko o możliwość obsługi mniejszych marek, które poszukują niestandardowych opcji zadruku dla stosunkowo niewielkich zamówień. To także znacznie większa swoboda dla dużych graczy na rynku. Mogą bowiem w krótkich seriach sprawdzać reakcje konsumentów na różne opakowania, kastomizować produkty nie narażając się przy tym na ogromne koszty, i tym samym dokonywać lepszych wyborów biznesowych – mówi Mateusz Woźniak, dyrektor działu rozwiązań produkcyjnych Konica Minolta Business Solutions Polska.

Dodatkowym walorem druku cyfrowego jest fakt, że klienci mogą zlecać pracę zarówno na tekturze docinanej dopiero po wydruku, jak i na gotowych, wykrojonych, wysztancowanych opakowaniach o grubości do 16 mm. Pozwala to na łatwe wykonanie wielu konfiguracji. Jest to szczególnie istotne dla tych klientów, którzy stawiają na krótkie serie czy wręcz daleko idącą personalizację opakowań. A to zdarza się już niemal we wszystkich segmentach rynku – nie tylko sklepowe POS-y zmieniają się z kampanii na kampanię, ale i zamawiane przez internet modowe dodatki czy pudełkowe diety bywają opatrzone personalizowaną etykietą.

Elastyczność cyfry

Urządzenie Konica Minolta PKG-675i świetnie zdaje egzamin w druku kolorowym na powlekanych oraz niepowlekanych podłożach tekturowych. Wodny atrament zapewnia doskonałe odwzorowanie kolorów i spełnia kryteria dotyczące opakowań przeznaczonych do produktów spożywczych. Konica Minolta PKG-675i charakteryzuje się także szybką pracą (prędkości drukowania do 150 mm na sekundę przy zachowaniu rozdzielczości 1600 x 1600 dpi lub 300 mm na sekundę przy rozdzielczości 1600 x 800 dpi), a obsługa ogranicza się w zasadzie do jednego przycisku.

– Technologia, którą dzisiaj możemy zaoferować naszym klientom, często o krok wyprzedza oczekiwania klientów. Urządzenia Konica Minolta powstają z myślą o przyszłej sytuacji na rynkach naszych odbiorców. Niemniej, to tylko technologia, której potencjał można w pełni wykorzystać angażując innowacyjne pomysły, a często także swego rodzaju kreatywna odwagę – mówi Mateusz Woźniak. – Zapewniając coraz doskonalsze technologie, jednocześnie rozmawiamy z klientami o rozwoju ich rynków i o odważnych posunięciach biznesowo-kreatywnych – dodaje.  

Rynek opakowań tekturowych może się wydawać mało skomplikowany, jednakże wymaga zrozumienia dostępnych rozwiązań i przyszłych potrzeb. Konica Minolta stawia więc na elastyczność, jaką daje druk cyfrowy i wciąż udoskonala wachlarz możliwości.

Niezależnie od tego, czy jest się dostawcą opakowań, czy producentem, produkcja spersonalizowanych opakowań na urządzeniu Konica Minolta PKG-765i to sprawdzony sposób na poprawę wydajności, poprawę postrzegania marki optymalizacja zasobów magazynowych oraz unikanie ryzyka związanego z błędnym oszacowaniem popytu. Przede wszystkim jednak to możliwość elastycznego i dynamicznego reagowania na to, co się dzieje na rynku.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764