logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Branding zawsze ważny (magazyn Projekt, 1977)

   09.04.2015, przeczytano 1384 razy
ilustracjastrzałka

Tekst pochodzi z magazynu Projekt (6’77/121). Autorem jest Andrzej Przedpełski: Nowoczesny przemysł to nie tylko nowe technologie, maszyny i wysokiej jakości wyroby, to również troska o człowieka współuczestniczącego w wytwarzaniu tych dóbr. Hale produkcyjne, biura, przestrzeń otaczająca budynki – to elementy środowiska życiowego ludzi nie w mniejszym stopniu niż mieszkanie, osiedle, ulica.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/branding-zawsze-wazny-%28magazyn-projekt%2C-1977%29,24478,artykul.html

Jednym z czynników kształtowania środowiska pracy jest zespół elementów decydujących o klimacie zakładu, jak kolorystyka pomieszczeń i elewacji budynków, małe formy architektoniczne, wewnętrzna informacja wizualna, obecność zieleni. Czynniki wizualne mają również niemałe znaczenie w kształtowaniu wrażeń u osób odwiedzających zakład. Znak i papiery firmowe, druki reklamowe, opakowania, podobnie jak aranżacja pomieszczeń recepcyjnych czy sklepów firmowych, to elementy składające się na oblicze przedsiębiorstwa. Porządek i ład wizualny jest wyrazem sprawnej organizacji i skutecznego działania. W wielu krajach od dawna zrozumiano, że dążenie do tego ładu to nie tylko sprawa reklamy i estetycznych imponderabiliów, lecz również kwestia lepszej atmosfery i warunków pracy oraz sprawnego obiegu informacji. Znamy wiele przykładów właściwego rozwiązywania tych problemów; przywołać tu można klasyczne już przykłady firm Olivetti czy IBM. Zrozumienie roli prawidłowo sformułowanego przekazu wizualnego stało się przyczyną modernizacji oznakowania dróg w Anglii, sieci londyńskiego metra, kolei Państwowych w Danii, Szwecji, Anglii i Holandii.

Cały tekst na portalu Łowcy Dizajnu

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764