logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Branża e-commerce szuka specjalistów SEO

  PR 26.08.2019, przeczytano 178 razy

Ponad połowa firm na świecie deklaruje rozwój SEO jako największy priorytet. Sektor SEO zanotował w 2018 roku wzrost zatrudnienia ok. 7 proc. większy niż cała gospodarka Stanów Zjednoczonych1. 13 września br. w Krakowie odbędzie się 13. edycja wyjątkowego barcampu semKRK z udziałem najlepszych specjalistów z branży SEM. Bilety trafiły właśnie do sprzedaży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/branza-e-commerce-szuka-specjalistow-seo,383703,artykul.html

Rok 2018 to dla branży SEM okres wielu rewolucji w zarządzaniu marketingiem poprzez wyszukiwarki, to za sprawą licznych zmian największej platformy, Google – w lipcu br. udział google.com wśród wszystkich wyszukiwarek stanowił 74 proc., a na horyzoncie brak znaczących konkurentów2. Amerykańska wyszukiwarka absolutnie zdominowała polski rynek – w lipcu korzystało z niej aż 98.87 proc. internautów, żadnej innej wyszukiwarce nie udało się przekroczyć nawet 1 p.p.3

Nowe algorytmy nagradzające strony poprawiające szybkość wczytywania, ujednolicenie wyników wyszukiwania oraz priorytetyzowanie treści eksperckich – dynamika zmian jest bardzo duża i wymaga zaangażowania ze strony przedsiębiorców. W minionym roku aż 61 proc. firm na świecie zadeklarowało, że rozwój SEO jest dla nich największym priorytetem.4

Specjaliści potrzebni od zaraz

Deklaracje przedsiębiorców wynikają głównie ze zmian zachowań konsumentów na rynku. Dane ostatniego raportu Gemius pokazały znaczący wzrost kupujących w internecie. Obecnie stanowią oni 62 proc. wszystkich internautów, rok wcześniej było ich 56 proc. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na skuteczną politykę zarządzania SEO i SEM rosną potrzeby zatrudnienia wykwalifikowanych specjalistów, którzy regularnie uzupełniają swoją wiedzę o nowe trendy. Podczas gdy amerykański rynek pracy zanotował wzrost zatrudnienia o 1,6 proc., sam sektor SEO w Stanach pozyskał prawie 10 proc. więcej pracowników6. Analitycy DevaGroup przewidują utrzymanie się trendu przez najbliższe lata również w Europie.

-    Oczywiście można próbować samodzielnie zadbać o pozycjonowanie swojej strony czy serwisu. Warto jednak skorzystać z wiedzy i wsparcia specjalisty, który jest na bieżąco ze wszelkimi zmianami i aktualizacjami algorytmu Google. Co więcej, warto nie ograniczać się do wiedzy wyłącznie własnego działu in-house czy jednej agencji zewnętrznej. Jeśli Twoje działania SEO wykonuje pracownik lub wewnętrzny dział to konsultacje w postaci audytu dadzą mu dodatkową wiedzę i pomysły do wdrożenia oraz skontrolują wewnętrzne działania – komentuje Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup.

Wymiana wiedzy i doświadczeń

Okazja na znalezienie idealnego specjalisty lub samodzielne poznanie świata SEM i SEO jest w zasięgu ręki każdego przedsiębiorcy branży e-commerce, działów albo agencji marketingu czy właścicieli biznesów. Już 13 września br. w krakowskich Muzeum Manggha odbędzie się 13. edycja semKRK – wyjątkowego barcampu o szerokiej tematyce marketingu w wyszukiwarkach oraz analityki. W wydarzeniu biorą udział specjaliści z całej Polski. Firmy często zgłaszają swój cały dział SEM, dzięki czemu uczestnicy mają wyjątkową okazję do networkingu, edukacji oraz zintegrowania się z branżą. Podczas tegorocznej edycji można wziąć również udział w towarzyszących wydarzeniach, tj. praktycznych warsztatach. Prelegentami semKRK #13 będą m.in. Piotr Michalak, Grzegorz Strzelec, Krystian Kucharski.

Źródło: DevaGroup

www.devagroup.pl

Dodatkowe informacje:

1 SEO Career Trends for 2019, Search Engine Journal
2 Engine Market Share, NetMarketShare
3 Search Engine Market Share in Poland, Statcounter
4 Digital Marketing Trends And Challenges 2018, Reboot Online Marketing
5 E-commerce w Polsce 2019, Gemius
6 SEO Career Trends for 2019, Search Engine Journal

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Neolt – włoska jakość urządzeń do post-produkcji
Neolt specjalizuje się w produkcji urządzeń i akcesoriów do wielkoformatowej post-produkcji. Z tej włoskiej, rodzinnej fabryki z tradycjami, wychodzą na cały świat profesjonalne laminatory, piły, trymery automatyczne i wiele innych… sprytnych i ułatwiających pracę urządzeń.
Influencerzy testują produkty Aldi
ALDI rozwija kolejny etap kampanii marketingowej, która rozpoczęła się we wrześniu tego roku pod hasłem RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI. Głównymi bohaterami kampanii są produkty marek własnych, a do ich testowania zapraszani są klienci i influencerzy.
Agencja 180heartbeats + JUNG v MATT wygrała przetarg na prowadzenie profili marki Tymbark – lidera na rynku soków, nektarów i napojów – w mediach społecznościowych.
Czytaj PL – ponad 130 tysięcy przeczytanych książek w miesiąc
Ponad 130 tysięcy – tyle książek pobrali w tym roku uczestnicy akcji Czytaj PL, pobijając jednocześnie o prawie 50 procent rekord poprzedniej edycji. Polacy czytali od Islandii aż po Antarktydę – plakaty z kodami QR można było znaleźć na 4 kontynentach, w 14 krajach, blisko 1000 miejscowościach w Polsce i 28 miejscach za granicą. Aż 50 tysięcy osób specjalnie pobrało...
Iluminacje świąteczne z Polski od Kanady po Austarilę
Od mroźnego kanadyjskiego Quebecu po australijskie gorące Perth – Multidekor po raz kolejny rozświetla mapę świata! Z fabryki w Piastowie ruszyły dziesiątki tirów po brzegi zapakowanych zimowymi, świetlnymi ozdobami, które by rozjaśnić przestrzenie Paryża, Moskwy czy Madrytu pokonają ponad 45 tysięcy kilometrów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764