logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Branża e-commerce w Polsce ma już ponad 21 lat

  PR 20.03.2019, przeczytano 582 razy

Zakupy przez całą dobę, nieograniczony wybór, możliwość realizowania transakcji z każdego zakątka na świecie sprawiło, że branża e-commerce poszła mocno do przodu w ciągu ostatnich lat. Co sprawia, że ta branża tak dynamicznie się rozwija? Jakie działania wykonują sklepy internetowe by przyciągnąć użytkowników na swoją stronę i zachęcić ich do zakupów?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/branza-e-commerce-w-polsce-ma-juz-ponad-21-lat,381728,artykul.html

Wybór platformy e-commerce to kluczowa decyzja każdego przedsiębiorstwa sprzedającego dowolne produkty i usługi w Internecie. Początki handlu internetowego w naszym kraju to rok 1997 r. – kiedy powołany do życia został pierwszy sklep internetowy należący do firmy Terent. Już w 1998 r. powstał sklep internetowy Komputronik.pl, w swojej dziedzinie firma stała się liderem sprzedaży internetowej i wyznaczyła standardy na rynku. W 1999 r. sprzedaż online uruchomił Merlin.pl, a następnie Empik.pl. W tym samym roku wystartowało również Allegro - największy polski portal aukcyjny.

Jedni z pionierów tej gałęzi w Polsce, czyli Grupa Komputronik od ponad 16 lat korzysta z autorskiego rozwiązania e-commerce o nazwie NetCorner. Ewolucja e-commerce to także nieustanne ulepszenia tej platformy pod kątem dopasowania do oczekiwań współczesnego klienta.

- Ogromne doświadczenie naszego zespołu skłoniło mnie do podzielenia się naszym rozwiązaniem na szeroką skalę z innymi przedsiębiorcami. Okazja jest ku temu znakomita, bowiem docenił nas również rynek. W listopadzie 2018 rok nasz sklep został wybrany przez serwis Ceneo.pl sklepem internetowym numer jeden! – wspomina Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik Biznes. – NetCorner to platforma kompatybilna z każdym dostępnym obecnie systemem, posiadająca możliwość integracji z systemami zewnętrznymi (np. płatności elektroniczne, aplikacje przewoźników, systemy dostawców, serwisy konkurencji, itp.). Jako producent mamy praktycznie niczym nie ograniczoną możliwość dostosowania aplikacji, tak aby końcowy produkt był idealnym, „szytym na miarę” rozwiązaniem. Nasze rozwiązanie to efektywny, zintegrowany system mający na celu poprawienie obsługi klienta, zwiększenie przychodów oraz konkurencyjności przedsiębiorstwa – dodaje.

NetCorner to synergia wielu czynników, które sprawiły, że użytkownicy docenili tą platformę. Wkraczając w branżę e-commerce warto stosować sprawdzone rozwiązania, które gwarantują sukces w sprzedaży. Jakie czynniki, które stosuje ta platforma są niezbędne do ściągnięcia klientów na swoją stronę?

SEO – friendly, czyli optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarki to podstawa. Jeśli dany sklep e-commerce nie jest SEO-friendly, nie zyska wielu użytkowników, wyszukiwarka nie umieści go ani na pierwszej, ani na drugiej stronie. Platforma nie będzie widoczna dla potencjalnego klienta i nawet najlepsze produkty na stronie nie będą miały znaczenia, jeśli klient nie będzie mógł ich wyszukać.    

Bieżąca reakcja na potencjalne problemy. Ile użytkownicy spędzają czasu na danej stronie?   Dlaczego jedną stronę wyświetlają przez 3 sekundy, a inną przez kilka minut? Dogłębna analiza działań użytkowników na stronie może naświetlić problemy, o których wcześniej istnienia nie zdawano sobie sprawy.

Wsparcie posprzedażowe to istotny czynnik, który sprawia, że klienci czują się związani z platformą. Ważne, żeby użytkownicy nie otrzymywali tylko produktu, a coś więcej. To ,,coś więcej”, nie tylko w sensie produktowym da poczucie opieki, jak w sklepie stacjonarnym.

Wydajność platformy. Nie jest istotna przy sprzedaży kilku produktów w niewielkiej ilości, jest to natomiast kluczowa, gdy sklep się rozwija. Użytkownicy mając do wyboru nieskończoną ilość sklepów on-line nie będą korzystać z takiej platformy, która jest powolna, zacina się i nie daje rady z przepracowaniem gigabajtów danych.

Wielojęzyczność i wielowalutowość. Jeśli sklep jest on-line znaczy, że można znaleźć produkty będąc gdziekolwiek na świecie. Dlaczego nie otworzyć się na nowych potencjalnych klientów i zmodyfikować platformę pod tym kątem?

Integracja. Płatność przelewem, po odebraniu zamówienia, BLIK-iem, poprzez aplikację, itp. E-platforma powinna ułatwiać proces zakupowy, sprawić, że będzie on szybki i bezproblemowy. Możliwości dostawy, także powinny być rozbudowane. Integracja z różnymi sieciami partnerskimi, tym samym ułatwienie procesu zakupowego, to ważny element przy prowadzeniu dobrego sklepu internetowego.

Działania w e-commerce są dla wielu osób idealnym, czasem jedynym możliwym sposobem na start firmy. Ograniczone koszty początkowe przy nieograniczonym rynku potencjalnych kupców stanowią najlepsze rozwiązanie na początek własnego biznesu. Również wiele firm o już ustabilizowanej pozycji na rynku nie może przejść obojętnie wobec tego rozwiązania, jeżeli chce utrzymać swoją renomę i rozpoznawalność. Dlatego stałe rozwijanie platformy e-commerce i obserwacja rynku jest tak ważna.

Korzyści

  • obniżenie kosztów – niższe koszty outsourcingu w porównaniu z utrzymywaniem własnego zespołu programistycznego i tworzeniem własnego rozwiązania; dostarczenie wydajnej platformy do dalszej rozbudowy według potrzeb;
  • pełna integracja ERP – platforma jest przygotowana do wprowadzenia mechanizmów integracji i synchronizacji danych z dowolnymi systemami ERP oraz systemami zewnętrznymi, np. płatności
  • elektroniczne, aplikacje przewoźników, systemy zarządzania przedsiębiorstwem, systemy dostawców, serwisy konkurencji, itd;
  • skrócenie czasu realizacji zamówienia – dzięki integracji z systemami ERP oraz zewnętrznymi systemami zarządzania czas realizacji zamówienia ulega znacznemu skróceniu;
  • zmniejszenie ilości błędów w zamówieniach – integracja z systemami zarządzania pozwala na pełną automatyzacje obsługi zamówień. Eliminując czynnik ludzki minimalizujemy szanse na pomyłkę w zamówieniu;
  • zarządzanie wieloma sklepami – platforma NetCorner pozwala zarządzać dowolną ilością różnych sklepów internetowych z poziomu jednego panelu administracyjnego. Dzięki temu można obniżyć koszty administracyjne oraz zwiększyć kontrole nad asortymentem;
  • lepsza widoczność w wyszukiwarkach – Sklep NetCorner jest skonstruowany w taki sposób aby jak najszybciej uzyskać czołowe pozycje w wyszukiwarkach;
  • zwiększona szybkość działania sklepu – dzięki zastosowanym wielopoziomowym mechanizmom cache oraz nowoczesnym silnikom indeksującym dane, czas generowania strony został skrócony do minimum;
  • obsługa dowolnego ruchu internetowego – dzięki zastosowaniu mechanizmu load balancing, czyli równoważenia obciążenia, platforma NetCorner może obsłużyć dowolny ruch internetowy generowany przez użytkowników sklepu internetowego bez utraty wydajności;
  • indywidualne podejście – jako producent mamy nieograniczoną możliwość dopasowywania wszystkich elementów sklepu do potrzeb klienta. Dzięki temu zyskujecie Państwo idealne „szyte na miarę” rozwiązanie;
  • bezpieczeństwo – Nawiązując współprace zostajecie Państwo objęci opieką najlepszych specjalistów firmy Komputronik pomagających na każdym etapie współpracy.

Funkcjonalności

  • Komunikacja B2B – NetCorner można wykorzystać jako platformę B2B do komunikacji z siecią franczyzową, klientami hurtowymi czy też biznesowymi. Do głównych opcji B2B należą: możliwość zdefiniowania dowolnej ilości kategorii cenowych dla różnych grup odbiorców, indywidualne rabatowanie oraz przypisywanie klienta do konkretnego opiekuna handlowego;
  • zaawansowane opcje zamówienia – możliwe jest zdefiniowanie listy metod dostarczenia towaru do klienta, rodzajów opakowań, typów dokumentów sprzedaży oraz sposobów płatności. Klient ma możliwość utworzenia listy nabywców i odbiorców towaru, dzięki czemu nie ma konieczności tworzenia wielu kont jeśli występuje w imieniu większej ilości podmiotów;
  • prezentacja oferty – Produkt w sklepie NET Corner można prezentować na wiele sposobów. Istnieją dedykowane boxy reklamowe, takie jak promocje dnia, bestseller, najpopularniejsze i wiele innych. Można również wyświetlać dodatkowe boxy z produktami powiązanymi, produktami dedykowanymi, najczęściej kupowanymi.
  • wielojęzyczność i wielowalutowość – możliwość uruchomienia dowolnej ilości wersji językowych w jednej instalacji – klienci mogą się swobodnie przełączać pomiędzy nimi;
  • komunikacja z klientem – wyświetlanie newsów na stronie, mechanizm dodawania ocen i komentarzy pod produktami, panel serwisowy do zgłaszania i śledzenia postępów reklamacji, mailing;
  • bezpieczeństwo transakcji – System został wyposażony w obsługę bezpiecznego połączenia. Dzięki czemu informacje o kliencie i transakcjach są szyfrowane. Zostały również wprowadzone zabezpieczenia przed popularnymi atakami internetowymi;
  • integracja z porównywarkami cenowymi – możliwość dostosowania do praktycznie każdej nowej porównywarki cenowej;
  • obsługa dowolnej ilości magazynów / salonów – klient za każdym razem jest informowany o stanach magazynowych i dostępności np. w określonym mieście w kraju;
  • obsługa magazynów zewnętrznych dostawców – możliwość prezentacji oferty, której nie mamy w tej chwili na swoim magazynie, ale możemy ją w dowolnej chwili poszerzyć.

Kanały sprzedaży

  • Unikalne na polskim rynku rozwiązanie pozwalające na tworzenie i zarządzanie wieloma sklepami pod osobną marką, różną polityką cenową i z odmiennym asortymentem z poziomu jednego panelu administratora.
  • Kanały sprzedaży dają możliwość budowania wielu sklepów na jednej licencji bez konieczności ponoszenia kosztów zakupu dodatkowego oprogramowania i sprzętu.
  • Mechanizm ten pozwala również na wdrażanie i kompleksowe zarządzenie sklepami franczyzowymi oraz afiliacyjnymi (zamieszczanymi na partnerskich stronach tematycznych)
  • Funkcjonalność kanałów sprzedaży daje rozlegle możliwości rozgraniczania parametrów pomiędzy poszczególne sklepy. Można, między innymi, osobno zarządzać cennikami, produktami, zgłoszeniami serwisowymi, powierzchniami reklamowymi czy dostępnością banerów.
  • Dzięki funkcji nadawania uprawnień to klient decyduje o tym do jakich zasobów mają dostęp franczyzobiorcy oraz pozostali użytkownicy sklepu.

Źródło: Komputronik Biznes Sp. z o.o.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764