logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Branża odzieżowa zwiększa aktywność

  PR 06.04.2020, przeczytano 1645 razy

Ogłoszony w marcu b.r. stan epidemii i związane z nim ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej w oczywisty sposób wymusiły na wielu firmach modyfikację dotychczasowych działań marketingowych. Gemius przyjrzał się zmianom w aktywności reklamowej poszczególnych branż na przestrzeni 6 tygodni (od 10 lutego do 22 marca).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/branza-odziezowa-zwieksza-aktywnosc,386471,artykul.html

Branżą, na którą ostatnie tygodnie miały szczególnie negatywny wpływ, była oczywiście turystyka. Jak wynika z przedstawionych niżej danych, działające na tym rynku marki w znacznym stopniu zredukowały wolumen emitowanych reklam – w okresie 16-22 marca spadek wyniósł 37% w stosunku do tygodnia poprzedzającego i średnio 13% na przestrzeni 6 analizowanych tygodni. Co zaskakuje, mniej aktywna reklamowo była również branża farmaceutyczna. Swoje działania zintensyfikowały natomiast marki oferujące produkty do domu (household products oraz household equipment, furniture and decorations), sprzęt komputerowy i audio-wideo, a także napoje i alkohol. Największy wzrost wolumenu kampanii cross-mediowych odnotowano jednak w branży odzieżowej – 12% w stosunku do poprzedniego tygodnia oraz średnio 19% w całym analizowanym okresie.

ilustracjastrzałka

Źródło: gemiusAdReal. Dane prezentują średnią dynamikę pomiędzy 7. a 12. tygodniem bieżącego roku oraz różnicę procentową w wolumenie kampanii realizowanych w tygodniu 16-22.03 względem tygodnia poprzedzającego.

Biorąc pod uwagę dzienne wolumeny emisji zaobserwować można ponad dwukrotny wzrost liczby kontaktów reklamowych w branży odzieżowej. W ostatnim tygodniu badanego okresu było ich 1,3 mld, natomiast w pierwszym (7. tydzień tego roku) – 633 mln. Wynik ten wypracowany został głównie na platformie mobile, dla której zasięg na przestrzeni ostatnich 6 tygodni wyniósł 81% populacji badania gemiusAdReal (ok. 28 mln osób). Przekłada się to na 22,8 mln realnych użytkowników.

ilustracjastrzałka

Źródło: gemiusAdReal

Pozostałe typy mediów, a więc telewizja, radio i komputery stacjonarne oraz laptopy, stale dobudowywały zasięg kampanii marek odzieżowych, by ostatecznie zwiększyć go o dodatkowe 12 punktów procentowych. Całkowity zasięg branży w okresie 10.02 – 22.03 wyniósł 93%, a więc 26 mln realnych użytkowników.

ilustracjastrzałka

Źródło: gemiusAdReal

Okazuje się, że zwiększonej intensywności działań reklamowych w tej branży towarzyszył wzrost zainteresowania witrynami sklepów sprzedających odzież i obuwie. Na przestrzeni 6 analizowanych tygodni liczba użytkowników odwiedzających top 10 (pod względem liczby odsłon) sklepów wzrosła o 1,5 mln, a liczba wygenerowanych odsłon – o 55,1 mln.

ilustracjastrzałka

Wśród witryn z największą liczbą odsłon w tygodniu 16-22 marca znalazły się:

ilustracjastrzałka

W przypadku kilku wymienionych marek udało się zaobserwować wyraźną zbieżność pomiędzy realizowanymi działaniami reklamowymi a zwiększoną aktywnością internautów na stronach sklepów. Korelację taką widać m.in. w przypadku firm należących do grupy LPP – Reserved, Sinsay i Mohito. Każda z nich zintensyfikowała działania reklamowe w marcu, promując nowe kolekcje.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Na witrynach wszystkich trzech marek odnotowano znaczący wzrost liczby użytkowników i odsłon generowanych w tygodniu 16-22 marca, a więc w czasie, na który przypadły najintensywniejsze działania reklamowe.

ilustracjastrzałka

W zestawieniu sklepów oferujących odzież, które odnotowały szczególnie wysoką liczbę odsłon, znalazły się także marki sprzedające buty: CCC oraz eobuwie.pl. W badaniu gemiusAdReal są one ujęte w kategorii „trade”, a więc nie zwiększają wolumenu kampanii z branży odzieżowej, jednak także w ich przypadku intensyfikacja działań w marcu jest widoczna.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Zarówno w przypadku CCC, jak i eobuwie, zauważalny jest skokowy wzrost liczby odsłon i użytkowników w dwóch ostatnich analizowanych tygodniach.

ilustracjastrzałka

- Konsumenci nie mogą obecnie realizować swoich zakupowych potrzeb stacjonarnie, a jedynym rozwiązaniem tego problemu jest przeniesienie się do świata online’u. – komentuje Katarzyna Binert, E-commerce Manager w Gemiusie - Sklepy odzieżowe płacą ogromne czynsze w galeriach handlowych, naturalne jest więc, że chcąc zminimalizować straty wynikające z aktualnych ograniczeń, starają się zachęcić konsumentów do e-zakupów. Przygotowują liczne promocje dla nowych i obecnych klientów, a następnie reklamują je w kanałach digital.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764