logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Branża reklamowa: zwolnienia, pakiet antykryzysowy rozczarowuje

   08.04.2020, przeczytano 1139 razy
ilustracja

W badaniu przeprowadzonym przez PIAP – Polską Izbę Artykułów Reklamowych, skierowanym do branży reklamowej BTL wzięło udział ponad 450 firm.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/branza-reklamowa%3A-zwolnienia%2C-pakiet-antykryzysowy-rozczarowuje,386498,artykul.html

Prawie 90% uczestników rynku już w marcu 2020 odnotowało spadki obrotów w porównaniu do marca 2019, z czego co trzecia firma odnotowała spadek na poziomie 75-100% obrotów. Nastroje na dalszą część roku również nie są optymistyczne. Ponad 90% firm spodziewa się kontynuacji spadków, z czego dwie trzecie twierdzą, że wyniosą one więcej niż 50% w stosunku do roku ubiegłego.

Drastyczne wyhamowanie środków publicznych na promocję miast i regionów, obcinane budżety marketingowe, brak targów, eventów, imprez masowych, odwołane wydarzenia sportowe takie jak Euro 2020, zastój w  hotelarstwie i turystyce, które były do tej pory najważniejszymi źródłami dochodu branży spowodowało, że firmy reklamowe samodzielnie podjęły próbę działań ratunkowych. Co czwarte przedsiębiorstwo już wprowadziło elementy działalności nakierowane na handel, usługi i produkty związane z przeciwdziałaniem epidemii koronawirusa i jej skutków.

Mimo to, 70% ponad firm reklamowych zatrudniających co najmniej 2 osoby planuje zwolnienia, a co piąta zamierza zlikwidować powyżej 50% dotychczasowych etatów. Co trzecia firma rozważa zawieszenie działalności, a co dziesiąta zakończenie działalności.

Przedsiębiorcy nie wierzą w skuteczność proponowanej przez rząd w obecnym kształcie tarczy antykryzysowej. Tylko 4% z nich twierdzi, że pakiet ochroni ich działalność. Przedsiębiorcy wypowiadają się jednak wyraźnie, że pakiet nie uchroni ich ani od zwolnień ani od konieczności zamknięcia biznesu (odpowiednio 48% i 45%).

Branża reklamowa BTL to agencje reklamowe, importerzy i producenci artykułów reklamowych, druku i materiałów POS, oraz firmy świadczące usługi dla branży. Ponad połowa firm działających w branży to firmy zatrudniające poniżej 10 osób, co trzecia firma raportuje roczny przychód w wielkości 1 do 5 milionów złotych.

PIAP szacuje wielkość rynku reklamowego BTL na 10 000 podmiotów, które generują łącznie minimum 25 miliardy złotych przychodu rocznego.

Badanie zostało zrealizowane online, w dniach od 1 do 4 kwietnia 2020, na próbie 454 firm.

Źródło: Polska Izba Artykułów Promocyjnych

www.piap-org.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764