logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Branżowy Okrągły Stół Influencer Marketingu pod egidą IAA Polska

  PR 24.11.2023, przeczytano 509 razy

IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy zaprosiło decydentów z największych platform społecznościowych, największych sieci kanałów oraz największych grup reklamowych do prac w ramach Okrągłego Stołu Influencer Marketingu. Kluczowe podmioty zaangażowane biznesowo w tym obszarze wspólnie wypracują zestaw podstawowych zasad umożliwiających zrównoważony, etyczny i bezpieczny rozwój tej części rynku komunikacji marketingowej w Polsce. Na zaproszenie odpowiedziały już pozytywnie m. in. YouTube, Meta, Tik Tok, Lifetube, GetHero, Dentsu, GroupM, Group One, Havas, Omnicom i Publicis.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/branzowy-okragly-stol-influencer-marketingu--pod-egida-iaa-polska,402209,artykul.html

Influencer marketing to w ostatnich latach jeden z najszybciej rozwijających się segmentów światowego rynku mediów. W Polsce dużych, aktywnych twórców jest na tym rynku już ponad

57 tysięcy, a wolumen treści umieszczanych na największych platformach YouTube, Facebook, Instagram i TikTok zwiększa się w tempie do niedawna trudnym do wyobrażenia.

Segment influencer marketingu, podobnie jak świat filmu, czy muzyki ma też swoją ciemną stronę, o czym w dotkliwy sposób mieliśmy okazję przekonać się w ostatnich tygodniach. W przeciwieństwie do innych, dłużej funkcjonujących kanałów komunikacji, influencer marketing nie wypracował czytelnych standardów i mechanizmów, które pozwalają szybko i skutecznie wykluczać patologie, chroniąc zarazem bezpieczeństwo konsumentów, pracowników i firm.

Świadomość, że należy tę sytuację zmienić jest w naszej branży powszechna. Świadczą o tym chociażby inicjatywy, których celem jest skodyfikowanie zasad obowiązujących wewnątrz całej, dużej organizacji (taką inicjatywę komunikaowała ostatnio m.in. Grupa Publicis).

 - Spróbujemy ustalić wspólnie rynkowe standardy, do których będą mogli równać i odnosić się wszyscy interesariusze tego rynku. Do uczestnictwa w pracach Okrągłego Stołu Influencer Marketingu IAA Polska zaprosiliśmy decydentów i przedstawicieli trzech grup podmiotów zaangażowanych we współpracę z twórcami aktywnymi w tym obszarze, tj. największe platformy społecznościowe, największe sieci kanałów i największe grupy reklamowe – mówi Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska. - Z satysfakcją możemy poinformować, że wszystkie w/w podmioty oddelegowały swoich przedstawicieli z grona osób decyzyjnych i zorientowanych w implikacjach biznesowych rozwiązań, które należałoby przyjąć podczas prac Okrągłego Stołu Influencer Marketingu – dodaje.

Moderatorem dyskusji będą przedstawiciele władz IAA Polska, a wspierać ich będzie kancelaria prawna, która zadba o to, żeby dyskusja była bezpieczna dla jej uczestników i odbywała się z poszanowaniem zasad wolnej konkurencji.

Pierwszym zadaniem Okrągłego Stołu Influencer Marketingu IAA Polska będzie opracowanie do końca I kwartału 2024 roku:

  • Kodeksu etyki influencer marketingu, w którym określone zostaną zasady współpracy pomiędzy wszystkimi uczestnikami łańcucha wartości – od twórców począwszy, przez platformy i agencje, na klientach i ich systemach implementacji skończywszy.

  • Propozycji stałej formuły współpracy, w której uczestnicy tego rynku w sposób ciągły będą pracowali nad rozwojem, promocją i poszanowaniem uzgodnionych standardów rynkowych.

Kolejnym krokiem będzie poddanie zaproponowanych rozwiązań konsultacjom ze stowarzyszeniami branżowymi, m. in. aby zintegrować je z innymi inicjatywami samoregulacyjnymi, np. z Białą Księgą Komunikacji Marketingowej SKM SAR, pracami Grupy Roboczej ds. Influencer Marketingu IAB Polska czy stanowiskami przyjmowanymi przez Komisję Etyki Rady Reklamy. Celem tych konsultacji zaplanowanych na II kwartał 2024 roku byłoby również zbudowanie świadomości i akceptacja przez branżę zasad składających się na Kodeks Etyki Influencer Marketingu.

Źródło: IAA Polska

www.iaa.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sylwia Kobus wzmacnia zespół Altavia Kamikaze + K2
Do agencji Altavia Kamikaze + K2 dołączyła Sylwia Kobus, obejmując stanowisko Account Director. Ma prawie 20 lat doświadczenia w branży agencyjnej, ostatnio pracowała w agencji Bluecloud Interactive, także jako Account Director.
Podsumowanie Promo Show 2024: Relacje budują biznes
Ponad 270 wystawców, 600 brandów i blisko 9000 zwiedzających oraz niemal 1900 reprezentantów z ponad 30 krajów. 3 hale, setki artykułów promocyjnych, nowości, warsztaty, pokazy mediów oraz maszyn, premiery produktów oraz urządzeń. Tak w dwóch zdaniach można podsumować Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku PROMO SHOW.
Agencja Luckyyou rozbudowuje Business Development
Agencja LUCKYYOU rozbudowuje dział Business Development: do zespołu dołącza Łukasz Kuchna, dotąd Growth Lead w Automation House, Tomasz Dolczewski awansuje na stanowisko Business Development Managera.
24/7Communication, jedna z największych agencji komunikacji strategicznej w Polsce, dołączyła do Crisis Communications Network Europe (CCNE). Jest to sieć niezależnych, europejskich agencji komunikacyjnych i consultingowych, świadczących najwyższej jakości usługi i doradztwo w zakresie komunikacji kryzysowej.
Maybelline New York w kampanii od MullenLowe Warsaw
„Kliknij po efekt rozświetlenia” pod takim hasłem prowadzona jest kampania launchująca nową bazę rozświetlającą 4w1 Instant Perfector Glow marki Maybelline New York (L’Oréal Polska). Za warstwę kreatywną odpowiada agencja MullenLowe Warsaw.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764