logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Brązowa Effie dla Henkla za kampanię #Rethinkfashion

  PR 18.11.2020, przeczytano 298 razy

Kampania #RethinkFashion marki Perwoll została nagrodzona brązową statuetką Effie Award w kategorii Dobra Konsumpcyjne. To pierwsza nominacja i wyróżnienie firmy Henkel Polska w tym prestiżowym konkursie. Nagroda ta świadczy o docenieniu wysiłków marki Perwoll od lat pomagającej konsumentom dłużej cieszyć się ulubionymi ubraniami w myśl hasła „Nowe? Nie, wyprane w Perwollu”. Kampania #RethinkFashion to kolejna, kreatywna odsłona działań marki, która teraz zachęca także do odpowiedzialnej konsumpcji mody.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/brazowa-effie-dla-henkla-za-kampanie-rethinkfashion,389214,artykul.html

Nagrodzona kampania promuje ideę slow fashion, przeciwdziałając negatywnym środowiskowym skutkom zjawiska tzw. szybkiej mody. Przemysł odzieżowy generuje co roku 92 miliony ton odpadów i zużywa 79 trylionów litrów wody*, a brytyjskie badania pokazują, że w USA i Europie Zachodniej ubrania wyrzucane są po zaledwie 35 dniach od ich zakupu**. Koncepcja #RethinkFashion odpowiada na ten problem, zachęcając do kreatywnego wykorzystywania zawartości domowych szaf, by ubrania służyły nam dłużej.  W ten sposób marka Perwoll wychodzi równocześnie naprzeciw obecnym oczekiwaniom konsumentów, którzy chcą, by ich marki podzielały ważne dla nich wartości.

W ramach kampanii #RethinkFashion powstała reklama telewizyjna oraz kampania digitalowa prowadzona w mediach społecznościowych. Na witrynie www.perwoll.pl/rethinkfashion poświęconej filozofii slow fashion konsumenci mogą znaleźć porady stylistyczne, jak zestawiać ze sobą posiadane ubrania, uzyskując zupełnie nowy, zaskakujący efekt, a także wskazówki dotyczące mądrego kupowania odzieży i jej pielęgnacji.

- Bardzo się cieszę z tej nagrody! To pierwsza Effie w historii Henkla i bardzo wyjątkowe wyróżnienie, bo dla kampanii, która nie jest stricte marketingowa, ale podejmuje także ważny społeczny temat, jakim jest świadoma konsumpcja mody. Staraliśmy się, by ten innowacyjny pomysł na rozwój marki pozostawał w zgodzie z wartościami, które dotąd sobą reprezentowała, by dzięki temu wzmacniać i uwiarygadniać jej dotychczasowy przekaz. I, zgodnie z danymi ACNielsen Polska, to właśnie ta kampania o prośrodowiskowym wydźwięku przyczyniła się do bezprecedensowych wzrostów zarówno naszych udziałów w rynku (o +6,2 pp), jak i sprzedaży (+13%). Tak duży wzrost lidera na stabilnym rynku to niewątpliwie sukces – powiedział Patricjus Ziecik, dyrektor marketingu w dziale Laundry & Home Care (środki do prania i czystości).

Kampania #RethinkFashion wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności firmy Henkel, która dąży do ograniczenia śladu środowiskowego swoich operacji biznesowych.

Źródło: Henkel

www.henkel.pl

Dodatkowe informacje:

*za opracowaniem naukowym The environmental price of fast fashion na https://www.nature.com/articles/s43017-020-0039-9
**z raportu brytyjskiej organizacji Eco-Age, zajmującej się doradztwem na polu biznesu odpowiedzialnego (CSR)

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764