logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Brazylia: Media społecznościowe znów wykorzystane do manipulacji wyborczych

  PR 26.10.2018, przeczytano 677 razy

Facebook usunął 68 fanpage’y oraz 43 fałszywe konta, wykorzystywane do manipulowania wynikami wyborów prezydenckich w Brazylii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/brazylia%3A-media-spolecznosciowe-znow-wykorzystane-do-manipulacji-wyborczych,379899,artykul.html

Usunięte fanpage’e i fałszywe konta generowały treści niezgodne z regulaminem Facebooka. Za ich pośrednictwem publikowano spam wyborczy oraz rozpowszechniano klikane treści (clickbait content) w celu tworzenia farm lajków, które drastycznie zwiększały zasięg spreparowanych informacji wyborczych.

Usunięte fanpage’e i konta zostały założone przez Raposo Fernandes Associados (RFA), lokalną grupą marketingową powiązaną z prawicowym kandydatem na prezydenta Jaira Bolsonaro. Co ciekawe, obaj kandydaci skarżą się na polityczny trolling, mogący wpłynąć na wyniki głosowania.

- Nie tylko Facebook został zaatakowany. Podobne działania widoczne są w aplikacji WhatsApp, który jest głównym komunikatorem, a także kanałem uzyskiwania informacji, także politycznych, w Brazylii. Rozpowszechnianie dezinformacji wyborczej stało się poważnym problemem dla sieci społecznościowych. Jest to coraz popularniejsza taktyka wykorzystywana celem wpływania na opinię publiczną i wyniki wyborów. Dlatego sieci społecznościowe powinny wziąć na siebie odpowiedzialność za takie praktyki i skutecznie im przeciwdziałać - komentuje Dariusz Woźniak, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.

W oficjalnym oświadczeniu Monici Guise, Menedżer ds. Polityki Bezpieczeństwa Facebooka w Brazylii czytamy: - Prowadzimy stały monitoring i w przypadku pojawienia się podejrzanych zachowań, natychmiast je blokujemy.

Natomiast Victoria Grand, Główny Menedżer ds. Polityki Bezpieczeństwa Facebooka stwierdziła: - Wybory prezydenckie w Brazylii to krytyczny moment dla tego kraju, dlatego koncentrujemy swoje wysiłki na zapewnieniu neutralności politycznej sieci społecznościowych i bierzemy na siebie pełną odpowiedzialność za próby manipulacji opinią publiczną.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764