logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Brexit wspierany na Twitterze przez skrajnie prawicowe konta spoza Wielkiej Brytanii

  PR 18.03.2019, przeczytano 272 razy
ilustracjastrzałka
Mapowanie współzależności między użytkownikami za pomocą narzędzia wizualizacyjnego Gephi. Użytkownicy wchodzą w interakcję poprzez wspominanie o sobie, komentowanie lub odpowiadanie na komentarze

Analiza 24 milionów tweetów na temat Brexitu przeprowadzona przez badaczy z firmy F-Secure wykazała próby ingerowania w debatę ze strony skrajnie prawicowych kont spoza Wielkiej Brytanii. Ich celem było wzmocnienie nastrojów wspierających wyjście Brytyjczyków z Unii Europejskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/brexit-wspierany-na-twitterze-przez-skrajnie-prawicowe-konta-spoza-wielkiej-brytanii,381682,artykul.html

W badaniu wykryto przykłady nienaturalnych działań po obu stronach dyskusji na temat Brexitu, ale aktywność ta była bardziej wzmożona w konwersacjach środowiska opowiadającego się za opuszczeniem UE. Głoszenie populistycznych poglądów dotyczyło nie tylko Brexitu, ale też np. protestów „żółtych kamizelek” we Francji.

– Nienaturalne działania na Twitterze powiązane z wydarzeniami politycznymi mogą wskazywać na prowadzenie kampanii dezinformacyjnej lub występowanie zjawiska astroturfingu. Polega ono na sztucznym generowaniu interakcji w sieciach społecznościowych, aby przekonać obserwatora, że działalność jest częścią obywatelskiej inicjatywy. Nasze badanie wskazuje, że podejmowane mogą być globalne działania wspierające Brexit, które prowadzą do kont o poglądach skrajnie prawicowych – wskazuje Andy Patel, starszy analityk w Artificial Intelligence Center of Excellence firmy F-Secure.

Nietypowe zjawiska

Według analizy, dwóch najpopularniejszych użytkowników społeczności opowiadającej się za Brexitem wygenerowało nieproporcjonalną liczbę retweetów w porównaniu do wzorców obserwowanych w grupie nawołującej do pozostania w Unii. Popierający Brexit powoływali się na źródła rozpowszechniające niepotwierdzone informacje. Ich działalność wspierała znaczna liczba kont spoza Wielkiej Brytanii, na co wskazują m.in. nietypowe okna czasowe publikowanych postów. Uwagę badaczy zwróciła także częstotliwość publikowanych treści – w niektórych przypadkach było to nawet 100 tweetów na godzinę. Część użytkowników opowiadających się za wyjściem z UE brała również udział w działaniach agitacyjnych na temat wydarzeń politycznych we Francji (#franceprotests).

Analiza objęła 24 miliony tweetów zawierających słowo „brexit”, wysłanych z 1,65 miliona kont w okresie od 4 grudnia 2018 do 13 lutego 2019. Zespół badawczy F-Secure przeanalizował 145 tys. hashtagów, 412 tys. adresów URL i 700 tys. unikalnych wpisów pod kątem podejrzanej aktywności – w tym botnetów, kampanii dezinformacyjnych, astroturfingu i innych nienaturalnych działań. Celem było sprawdzenie, jak często użytkownicy tweetowali lub dzielili się tweetami na temat Brexitu, a także ustalenie wpływu poszczególnych postów (mierzonego w retweetach).

ilustracjastrzałka

Wizualizacja dużej liczby użytkowników wchodzących w interakcję z jednym tweetem

Chociaż badanie objęło ogromną ilość danych, badacze z F-Secure mają nadzieję, że w przyszłości uda się pogłębić analizę.

– Media społecznościowe to ważne źródła informacji, które generują ogromne ilości danych. Odnajdywanie w nich istotnych trendów to czasochłonny i skomplikowany proces. Przeprowadzone badanie pokazało, jak wiele pozostało jeszcze do odkrycia. Mamy nadzieję, że będzie stanowiło inspirację dla kolejnych analiz, które pozwolą lepiej zrozumieć zjawiska zachodzące w sieci – podkreśla Andy Patel.

Źródło: F-Secure

www.f-secure.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kuchnia i gotowanie z przedświątecznym wzrostem popularności
Tegoroczne Święta Wielkanocne po raz kolejny upłynęły pod znakiem pandemii. Sprawdziliśmy, w jaki sposób użytkownicy korzystali w tym czasie z mediów i jakie treści były dla nich w tym okresie najbardziej interesujące. Okazało się, że Polacy tradycyjnie już poszukiwali w internecie inspiracji kulinarnych. Serwisy skategoryzowane w badaniu Mediapanel jako...
Łączą twórców treści wideo na żywo ze znanymi markami
Twórcy InSTREAMLY, platformy do łączenia streamerów z firmami, pozyskali finansowanie w wysokości 4,8 mln zł. To pozwoli na przeprowadzenie ekspansji na kolejne zagraniczne rynki. W warszawski startup zdecydowały się zainwestować fundusze Supernode Global, Colopl Next oraz PKO VC.
Największa aktualizacja Google Earth od lat
Przez ostatnie 15 lat korzystaliście z Google Earth, aby znaleźć inspirujące zdjęcia pochodzące z licznych punktów widokowych. Mogliście na przykład zerknąć na Mount Everest albo przelecieć tuż nad swoim rodzinnym miastem. Od czasu uruchomienia Google Earth skupiliśmy się na stworzeniu trójwymiarowej repliki, która odzwierciedla naszą planetę w...
Od 15 kwietnia br. dwa lifestylowe kanały z portfolio CANAL+ funkcjonować będą pod nowymi nazwami. W ofercie CANAL+ DOMO i CANAL+ KUCHNIA widzowie znajdą zarówno znane już tytuły, jak i wiele nowości o różnorodnej tematyce.
Na stanowisko Prezesa Zarządu Polska Press został powołany Marcin Dec, ceniony menadżer, związany z branżą mediowo-reklamową od ponad 20 lat. Decyzja Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia umożliwi przyspieszenie procesu integracji Polska Press w ramach Grupy ORLEN. Marcin Dec będzie pełnił funkcję Prezesa do czasu ukształtowania się składu Zarządu Polska Press.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764