logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Brother świętuje osiągnięcia Jana Gutenberga

  PR 20.02.2017, przeczytano 672 razy

Jako „brat” technologii druku, Brother składa hołd pionierowi, który rozpoczął drukarską rewolucję. Po wynalezieniu ruchomej czcionki drukarskiej około 1439 roku, wkład Gutenberga w ewolucję drukowanego słowa słusznie zapewnił mu przydomek „ojca” druku. Dziś, ponad 500 lat po jego śmierci, firma wyraża podziw dla osiągnięć tego wielkiego człowieka. Najsłynniejszym dziełem Gutenberga jest „Biblia 42-wierszowa”, pierwsza w Europie książka wydrukowana za pomocą ruchomej czcionki, ceniona za wysoką estetykę i jakość techniczną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/brother-swietuje-osiagniecia-jana-gutenberga,31515,artykul.html

Gutenberg był prawdziwym innowatorem i nieustannie eksperymentował z drukiem, dopracowując i zmieniając swój produkt. Stworzył nawet atrament na bazie oleju, który lepiej przylegał do metalowych czcionek. Wynalazek druku ostatecznie doprowadził do masowej produkcji książek, która stała się ekonomicznie uzasadniona zarówno dla drukarzy, jak i czytelników.

Historia firmy Brother zaczęła się ponad sto lat temu w Japonii od dwóch braci, Masayoshiego i Jitsuichiego Yasui. Jej pierwszym sukcesem produkcyjnym i eksportowym były maszyny do szycia. Następnie firma wykorzystała nabyte doświadczenie ze swoich poprzednich produktów w projektowaniu i produkcji silników. Z czasem Brother zaczął wprowadzać produkty na rynek domowych urządzeń elektrycznych, w tym domowe maszyny dziewiarskie, pralki, wentylatory, żelazka, miksery, odkurzacze i suszarki do włosów.

Determinacja firmy w podejmowaniu nowych wyzwań biznesowych połączona z opracowywaniem i stosowaniem nowych technologii dała początek bogatej historii na rynku druku, której pierwszym rozdziałem były maszyny do pisania. Brother wszedł na ten rynek w 1961 roku, produkując wstępną serię 183 alfabetycznych, przenośnych maszyn do pisania JP1. Do lat osiemdziesiątych firma sprzedała około 10 milionów maszyn do pisania, a do lat dziewięćdziesiątych – dziesiątki milionów modeli ręcznych i elektrycznych. Modele o nazwach Valiant, Wizard Truetype i Bradford były bardzo popularne w tamtych czasach i pozostają klasycznymi przykładami wzornictwa retro po dziś dzień, ciepło wspominane przez miłośników maszyn do pisania.

Współczesna oferta firmy Brother odzwierciedla nieprzerwany ciąg innowacji technologicznych. Obejmuje takie produkty jak drukarki, urządzenia wielofunkcyjne i drukarki etykiet – wszystkie wykraczające daleko poza początki firmy na rynku maszyn do szycia.

Gutenberg dążył do zoptymalizowania swoich technik druku dla dobra ludzi. Historię innowacyjności firmy Brother odzwierciedla jej motto „At your side” – „U Twojego boku” – zobowiązanie do słuchania potrzeb klientów i spełniania ich poprzez badania i rozwój. Wprowadzanie innowacji z myślą o ludziach to fundamentalna wartość wyznawana zarówno przez „ojca”, jak i „brata” druku.

Źródło: Brother

www.brother.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764