logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Budowanie strategii komunikacji – na co postawić w 2022 roku?

  PR 24.01.2022, przeczytano 602 razy
ilustracja

Budowanie strategii komunikacji w 2022 roku powinno być ściśle dostosowane do zmieniającej się rzeczywistości. Z danych PwC wynika, że ponad 1/3 młodych ludzi zamierza na stałe pracować zdalnie, co stanowi wyzwanie dla marek[1]. Pracownicy nie boję się również zmiany miejsca pracy. W jaki sposób dotrzeć do konsumenta? Jakie narzędzia dobrać? I jak zatrzymać pracownika w firmie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/budowanie-strategii-komunikacji-%E2%80%93-na-co-postawic-w-2022-roku,394508,artykul.html

Strategia komunikacji marki powinna obejmować zarówno potencjalnych konsumentów, jak i pracowników. W dobie pandemii i pracy zdalnej coraz więcej firm stawia na intensywną komunikację wewnętrzną. Zmienia się również rola lidera, dla którego wyzwaniem jest zarządzenie zespołem na odległość.

Budowanie strategii komunikacji – firmy postawią na komunikację wewnętrzną

Aż 85 proc. pracowników jest gotowych zmienić pracę[2]. Te dane zmobilizują firmy do wprowadzenia zmian w prowadzeniu komunikacji wewnętrznej.

– W 2022 roku firmy będą poszukiwać sposobów na zatrzymanie pracownika i zwiększenie jego zaangażowania – stwierdza Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Firmy muszą przemyśleć podejście do zarządzania zespołem, wykorzystać nowoczesne narzędzia i sprawić, by pracownicy czuli się zintegrowani ze swoją firmą. Niezbędne będą także nowe kanały komunikacji.

Agencje PR będą proponować markom coraz to nowe sposoby na aktywizację pracowników i zwiększenie ich zaangażowania, a także poczucia przynależności do firmy. Jakie to konkretnie rozwiązania? O tym zdecydują wspólnie z klientem, po rozpoznaniu jego indywidualnych potrzeb i możliwości.

Marki muszą mieć mocne stanowisko w kwestiach społecznych

Komunikacja wewnętrzna to jeden z istotnych elementów budowania strategii. Z badań McKinsey wynika, że ponad 60 proc. osób zwraca uwagę na to, w jaki sposób marki komunikują się podczas kryzysów i jakie jest ich stanowisko w kwestiach społecznych.

– Komunikacja marek w dobie kryzysów odegra ogromne znaczenie – dodaje prezes Commplace. – Społeczeństwo coraz śmielej wyraża swoje opinie i wchodzi w interakcje z marką za pomocą social mediów. Jestem przekonany, że marki powinny zajmować stanowcze stanowisko podczas kryzysów i przyznawać się do błędów. A także być zdecydowanymi w kwestiach społecznych. Opowiadać się za pozytywnymi rozwiązaniami dla środowiska i prowadzić działania CSR-owe. Z tego rozliczą ich konsumenci.

Marki powinny dostosować strategie komunikacji do zmiany wrażliwości konsumentów. Powinny wspierać i angażować konsumentów. Na znaczeniu mogą zyskać także mniejsze brandy, ale proekologiczne.

Kierunek: e-commerce

Rynek e-commerce w Polsce średniorocznie rośnie o 12 proc. Na jego rozwój wpłynęła pandemia, zamknięcie sklepów stacjonarnych, a także nowe nawyki współczesnych konsumentów. Z uwagi na rosnącą konkurencję w sektorze e-commerce marki wykorzystają nowe narzędzia do rekrutowania konsumentów, ale także zatrzymania tych, którzy już są. W tym celu na znaczeniu zyska trend customer lifetime value. Marki będą wyliczać, jakie przychody generuje konsument, a także jakie są jego zachowania.

Wykorzystanie nowych technologii

Marki coraz częściej będą wykorzystywać technologię w celu komunikacji z klientem. Wzrośnie liczba wirtualnych spacerów, pokazów, a także eventów online. Na znaczeniu zyskają także podcasty własne marek czy webinary.

Budowanie strategii komunikacji w dobie pandemii to ogromne wyzwanie dla podmiotów w każdej branży. Nie istnieje jedna, uniwersalna recepta, gwarantująca sukces. Firmy muszą przede wszystkim obserwować zachowania konsumentów i angażować swoich pracowników, by wspólnie osiągać zamierzone cele.

Źródło: Commplace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kreowanie pozytywnego doświadczenia zakupowego powinno być kluczem dla każdego właściciela e-sklepu. Jak o to zadbać? Znaczącą zmianą będzie personalizacja wiadomości otrzymywanych po złożeniu zamówienia przez konsumenta. Badania pokazują, że maile statusowe są jednymi z najczęściej otwieranych wiadomości i są użytecznym narzędziem do budowania relacji na linii...
3 wyzwania copywritingu
Mogłoby się wydawać, że copywriting jest jedną z łatwiejszych umiejętności: wystarczy „lekkie pióro” i dobry research. Tymczasem dzisiejsza rzeczywistość sprawia, że trudno jest przebić się z komunikatem przez nadmiar informacji. Jak zatem nauczyć się skutecznie pisać?
Porzucane koszyki, klienci, którzy nie wracają do sklepu albo konsumenci, którzy tracą cierpliwość, bo nie mogą w prosty sposób namierzyć na stronie towaru. Przyczyna takich fatalnych zdarzeń jest jedna – źle działająca wyszukiwarka produktów. W e-commerce to błąd częstszy niż można się spodziewać.
Pozycjonowanie stron WWW - na czym polega?
Pozycjonowanie strony WWW to sposób na znalezienie się wyżej w wynikach wyszukiwania Google i dotarcie do nowych potencjalnych klientów. Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron WWW, z jakich elementów się składa oraz ile trwa taki proces. Warto, bo ta inwestycja naprawdę się opłaca.
Marka Mentos w gamingu
Marki nieendemiczne, głównie z sektora FMCG, coraz częściej wykorzystują aktywności gamingowe, by dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej demograficznie grupy odbiorców, która wykazuje określone nawyki zakupowe i zachowania. Działania wizerunkowe i prosprzedażowe w obrębie tego passion pointu zazwyczaj przekładają się na konkretne wyniki, które...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764