logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Burda Media Polska przejmuje „Focus” i rezygnuje z licencji na „Galę”

  PR 29.07.2021, przeczytano 444 razy

Burda Media Polska (BMP) porozumiała się z Gruner und Jahr  (G+J) w sprawie nabycia na rynku polskim grupy popularno-naukowych marek wydawniczych „Focus”, wraz z portalem Focus.pl. „Focus” jest silną marką medialną i publikacją popularnonaukową o ugruntowanej pozycji w Polsce. Przejęcie ”Focusa” umożliwi BMP dalszy rozwój marki na polskim rynku i kontynuację prac nad dopasowaniem treści do oczekiwań polskich odbiorców. Do tej pory „Focus” był wydawany przez BMP na podstawie licencji udzielonej przez G+J.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/burda-media-polska-przejmuje-_focus_-i-rezygnuje-z-licencji-na-_gale_,392445,artykul.html

Wraz z zakupem „Focusa”, BMP uzgodniła wspólnie z G+J zaprzestanie współpracy związanej z „Galą” w Polsce. Do tej pory BMP publikowała „Galę” na licencji G+J. Ostatni numer „Gali” ukaże się na rynku 23 sierpnia. Jednocześnie BMP będzie kontynuowała projekty partnerskie, które obecnie są prowadzone pod marką „Gala”, takie jak „Itaka & Gala” oraz „Gala Beauty Stars”.

Alexander Sorg, Prezes Burda Media Polska:

- Niezwykle się cieszę, że Burda Media Polska stała się właścicielem „Focusa” i całej grupy marek pokrewnych w Polsce. Daje to nam wiele nowych możliwości ich dalszego rozwoju. W związku z zamknięciem „Gali”,  chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do jej sukcesu. „Gala” osiągnęła ikoniczny status na polskim rynku wydawniczym.

Burda Media Polska wydaje magazyn „Focus” od 2013 roku. Stworzyła również takie popularne marki pokrewne, jak „Focus Historia”, „Focus. Nauka zmienia świat”, „Focus Ekstra, „Focus Wiedza” czy „Focus Śledczy”. Od 2019 r. BMP produkuje również podcasty „Focus on”.

BMP wydawała „Galę” na licencji G+J od 2013 r., a sam  tytuł był obecny na polskim rynku od roku 2001. Najpierw, przez dziesięć lat, „Gala” była wydawana jako tygodnik, następnie jako dwutygodnik. Obok głównego tytułu publikowane były takie luksusowe wydania specjalne jak „Gala Men”, „Gala Beauty”, „Gala Ślub”, „Gala Kids”. Najlepsze numery osiągały sprzedaż w wysokości niemal 500 tysięcy egzemplarzy. Najwięcej okładek miały Kinga Rusin i Doda (po 13), a także Martyna Wojciechowska i Edyta Górniak (po 11).

- Burda Media Polska jest częścią BurdaInternational, która zarządza międzynarodową działalnością firmy technologiczno-mediowej Hubert Burda Media. Koncern prowadzi działalność w 16 krajach. Zatrudnia 2 400 pracowników i posiada 250 marek medialnych. W Polsce BurdaInternational jest obecna od 25 lat. Posiada szerokie portfolio tematyczne ponad 60 produktów dla odbiorców w każdym wieku, w tym magazyny i najnowocześniejsze produkty cyfrowe.

Źródło: Burda Media Polska Sp. z o.o.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764