logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Burda Media Polska przejmuje „Focus” i rezygnuje z licencji na „Galę”

  PR 29.07.2021, przeczytano 261 razy

Burda Media Polska (BMP) porozumiała się z Gruner und Jahr  (G+J) w sprawie nabycia na rynku polskim grupy popularno-naukowych marek wydawniczych „Focus”, wraz z portalem Focus.pl. „Focus” jest silną marką medialną i publikacją popularnonaukową o ugruntowanej pozycji w Polsce. Przejęcie ”Focusa” umożliwi BMP dalszy rozwój marki na polskim rynku i kontynuację prac nad dopasowaniem treści do oczekiwań polskich odbiorców. Do tej pory „Focus” był wydawany przez BMP na podstawie licencji udzielonej przez G+J.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/burda-media-polska-przejmuje-_focus_-i-rezygnuje-z-licencji-na-_gale_,392445,artykul.html

Wraz z zakupem „Focusa”, BMP uzgodniła wspólnie z G+J zaprzestanie współpracy związanej z „Galą” w Polsce. Do tej pory BMP publikowała „Galę” na licencji G+J. Ostatni numer „Gali” ukaże się na rynku 23 sierpnia. Jednocześnie BMP będzie kontynuowała projekty partnerskie, które obecnie są prowadzone pod marką „Gala”, takie jak „Itaka & Gala” oraz „Gala Beauty Stars”.

Alexander Sorg, Prezes Burda Media Polska:

- Niezwykle się cieszę, że Burda Media Polska stała się właścicielem „Focusa” i całej grupy marek pokrewnych w Polsce. Daje to nam wiele nowych możliwości ich dalszego rozwoju. W związku z zamknięciem „Gali”,  chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do jej sukcesu. „Gala” osiągnęła ikoniczny status na polskim rynku wydawniczym.

Burda Media Polska wydaje magazyn „Focus” od 2013 roku. Stworzyła również takie popularne marki pokrewne, jak „Focus Historia”, „Focus. Nauka zmienia świat”, „Focus Ekstra, „Focus Wiedza” czy „Focus Śledczy”. Od 2019 r. BMP produkuje również podcasty „Focus on”.

BMP wydawała „Galę” na licencji G+J od 2013 r., a sam  tytuł był obecny na polskim rynku od roku 2001. Najpierw, przez dziesięć lat, „Gala” była wydawana jako tygodnik, następnie jako dwutygodnik. Obok głównego tytułu publikowane były takie luksusowe wydania specjalne jak „Gala Men”, „Gala Beauty”, „Gala Ślub”, „Gala Kids”. Najlepsze numery osiągały sprzedaż w wysokości niemal 500 tysięcy egzemplarzy. Najwięcej okładek miały Kinga Rusin i Doda (po 13), a także Martyna Wojciechowska i Edyta Górniak (po 11).

- Burda Media Polska jest częścią BurdaInternational, która zarządza międzynarodową działalnością firmy technologiczno-mediowej Hubert Burda Media. Koncern prowadzi działalność w 16 krajach. Zatrudnia 2 400 pracowników i posiada 250 marek medialnych. W Polsce BurdaInternational jest obecna od 25 lat. Posiada szerokie portfolio tematyczne ponad 60 produktów dla odbiorców w każdym wieku, w tym magazyny i najnowocześniejsze produkty cyfrowe.

Źródło: Burda Media Polska Sp. z o.o.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mariusz Puzynowicz dyrektorem sprzedaży w Grupie Hrlink
We wrześniu 2021 r. Mariusz Puzynowicz objął stanowisko dyrektora sprzedaży Grupy HRlink. W ramach swoich obowiązków nadzoruje działania sprzedażowe i marketingowe marek HRlink i Goldenline.
Już w najbliższy piątek, 24 września br. na łamach warszawskiego wydania „Gazety Wyborczej” rozpocznie się nowy cykl redakcyjny pt. „Jak mieszkasz, Warszawo”. Artykuły poświęcone tematyce mieszkaniowej, nowym zjawiskom oraz trendom specyficznym dla stolicy publikowane będą w każdy piątek oraz poniedziałek w „Gazecie Stołecznej” oraz w serwisie...
Od pół roku reżim Aleksandra Łukaszenki więzi Andrzeja Poczobuta, dziennikarza „Gazety Wyborczej" i działacza Związku Polaków na Białorusi. By oddać mu hołd, w sobotę, 25 września 2021 r. o 20:30 jego wizerunek zostanie wyświetlony na warszawskim Pałacu Kultury i Nauki. Redakcja „Wyborczej" zaprasza wszystkich do przyjścia do centrum stolicy i...
Portal WP najbardziej opiniotwórczym medium sierpnia 2021
Jak wynika z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) ranking główny najczęściej cytowanych mediów w kraju otwiera portal WP z wynikiem 4,7 tys. powołań. Miejsce drugie zajął Onet, na który inni dziennikarze powoływali się ponad 4,2 tys. razy. Podium zestawienia zamyka dziennik Rzeczpospolita...
P4 Sp. z o.o. („P4”), będąca częścią Grupy iliad („iliad”), podpisała 22 września Umowę Sprzedaży i Nabycia dotyczącą 100% udziałów w UPC Polska Sp. z o.o. („UPC”) z UPC Poland Holding B.V., będącą częścią Liberty Global plc, za kwotę 7 mld zł. Transakcja podlega teraz zgodzie regulacyjnej Komisji Europejskiej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764