logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Art of Packaging 2019

  PR 18.03.2019, przeczytano 555 razy
ilustracjastrzałka

Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, zwyciężyła w Art of Packaging 2019 w kategorii Proffesional 2019 Opakowanie Pragnienia. Jurorzy oceniali ponad pół tysiąca projektów, spośród których nagrodzono tylko 24 w różnych kategoriach. Ideą konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności w branży opakowań na rynku polskim i zagranicznym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/butelka-bj%C3%B6rn-w-gronie-zwyciezcow-konkursu-art-of-packaging-2019,381694,artykul.html

Butelka wódki Björn otrzymała nagrodę „za projekt graficzny oraz projekt kształtu butelki dla nowej marki wódki premium Björn”. Wyjątkowość opakowania potwierdza fakt, że to już kolejna nagroda dla tego projektu. Wcześniej otrzymał nagrodę Dobry Wzór w konkursie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

Butelka Björna pokryta jest literniczą teksturą zainspirowaną wyglądem run ciosanych w kamieniu. Opowiada historię króla Wikingów. Żeby ją odczytać, trzeba kilkukrotnie obrócić produkt. Opakowanie doskonale komunikuje moc trunku i jego aksamitny smak. Wódka dostępna jest w dwóch wersjach, w czarnej butelce oraz matowo-białej.

– Design butelki Björn jest innowacyjny, nowoczesny i niepowtarzalny. Idealnie wpisuje się w światowe trendy we wzornictwie – mówi Andrzej Zalewski, dyrektor marketingu BZK Alco. – To bardzo wyrazisty produkt, zdecydowanie wyróżnia się na sklepowej półce, podobnie jak trunek, który zawiera butelka. Mocny, aksamitny smak zawdzięcza siedmiokrotnej destylacji spirytusu, dzięki czemu wytwarzany alkohol jest krystalicznie czysty, bez żadnych zanieczyszczeń chemicznych – dodaje Zalewski

Firma podkreśla, że projekt butelki był dużym wzorniczym wyzwaniem. Musiał przenieść w ramach prostego przekazu koncept silnej marki i jednocześnie wyróżnić się wśród często wyrafinowanych pod względem wzornictwa przemysłowego produktów branży spirytusowej.

– Wdrożenie butelki wymagało niezwykłej precyzji od projektantów i inżynierów – mówi projektantka butelki Magdalena Jabłońska ze studia Spiritus Movens. – Trzeba było przemyśleć każdy, nawet najmniejszy element opakowania. Ważny był każdy detal, w tym nawet długość pojedynczego słowa w tekście opasującym opakowanie. W grawerowanej powierzchni nie mogło zabraknąć płaskich miejsc na kod paskowy oraz etykiety.

Ideą konkursu Art of Packaging, organizowanego od 2006 r. przez European Media Group, wydawcę m.in. branżowego miesięcznika Packaging Polska, jest promocja branży nowoczesnego przemysłu opakowań, innowacyjności i kreatywności na rynku, zarówno polskim, jak i zagranicznym.

Jury szczególną uwagę zwraca na rozwiązania funkcjonalne, które są zarazem twórcze, designerskie, i mają wyjątkową formę. W tym roku, do trzynastej edycji konkursu zgłoszono w sumie ponad pół tysiąca prac, w kategoriach Proffesional 2019 – Etykieta, Opakowanie Flekso, Freestyle, Marka własna, POS, Opakowanie Pragnienia, Opakowanie Premium, Opakowanie Smaku, Tektura Kreacja, Opakowanie Urody, Z Szuflady, Wyróżnienie firmy Bobst oraz w kategoriach Debiuty 2019 – Opakowanie EKO do żywności, Etykieta, Freestyle, Luxury & Nature, Na miarę, POS, Opakowanie Pragnienia, Opakowanie Smakowite, Opakowanie Urody, Opakowanie Zdrowia.

Źródło: BZK Alco

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764