logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Art of Packaging 2019

  PR 18.03.2019, przeczytano 303 razy
ilustracjastrzałka

Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, zwyciężyła w Art of Packaging 2019 w kategorii Proffesional 2019 Opakowanie Pragnienia. Jurorzy oceniali ponad pół tysiąca projektów, spośród których nagrodzono tylko 24 w różnych kategoriach. Ideą konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności w branży opakowań na rynku polskim i zagranicznym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/butelka-bj%C3%B6rn-w-gronie-zwyciezcow-konkursu-art-of-packaging-2019,381694,artykul.html

Butelka wódki Björn otrzymała nagrodę „za projekt graficzny oraz projekt kształtu butelki dla nowej marki wódki premium Björn”. Wyjątkowość opakowania potwierdza fakt, że to już kolejna nagroda dla tego projektu. Wcześniej otrzymał nagrodę Dobry Wzór w konkursie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

Butelka Björna pokryta jest literniczą teksturą zainspirowaną wyglądem run ciosanych w kamieniu. Opowiada historię króla Wikingów. Żeby ją odczytać, trzeba kilkukrotnie obrócić produkt. Opakowanie doskonale komunikuje moc trunku i jego aksamitny smak. Wódka dostępna jest w dwóch wersjach, w czarnej butelce oraz matowo-białej.

– Design butelki Björn jest innowacyjny, nowoczesny i niepowtarzalny. Idealnie wpisuje się w światowe trendy we wzornictwie – mówi Andrzej Zalewski, dyrektor marketingu BZK Alco. – To bardzo wyrazisty produkt, zdecydowanie wyróżnia się na sklepowej półce, podobnie jak trunek, który zawiera butelka. Mocny, aksamitny smak zawdzięcza siedmiokrotnej destylacji spirytusu, dzięki czemu wytwarzany alkohol jest krystalicznie czysty, bez żadnych zanieczyszczeń chemicznych – dodaje Zalewski

Firma podkreśla, że projekt butelki był dużym wzorniczym wyzwaniem. Musiał przenieść w ramach prostego przekazu koncept silnej marki i jednocześnie wyróżnić się wśród często wyrafinowanych pod względem wzornictwa przemysłowego produktów branży spirytusowej.

– Wdrożenie butelki wymagało niezwykłej precyzji od projektantów i inżynierów – mówi projektantka butelki Magdalena Jabłońska ze studia Spiritus Movens. – Trzeba było przemyśleć każdy, nawet najmniejszy element opakowania. Ważny był każdy detal, w tym nawet długość pojedynczego słowa w tekście opasującym opakowanie. W grawerowanej powierzchni nie mogło zabraknąć płaskich miejsc na kod paskowy oraz etykiety.

Ideą konkursu Art of Packaging, organizowanego od 2006 r. przez European Media Group, wydawcę m.in. branżowego miesięcznika Packaging Polska, jest promocja branży nowoczesnego przemysłu opakowań, innowacyjności i kreatywności na rynku, zarówno polskim, jak i zagranicznym.

Jury szczególną uwagę zwraca na rozwiązania funkcjonalne, które są zarazem twórcze, designerskie, i mają wyjątkową formę. W tym roku, do trzynastej edycji konkursu zgłoszono w sumie ponad pół tysiąca prac, w kategoriach Proffesional 2019 – Etykieta, Opakowanie Flekso, Freestyle, Marka własna, POS, Opakowanie Pragnienia, Opakowanie Premium, Opakowanie Smaku, Tektura Kreacja, Opakowanie Urody, Z Szuflady, Wyróżnienie firmy Bobst oraz w kategoriach Debiuty 2019 – Opakowanie EKO do żywności, Etykieta, Freestyle, Luxury & Nature, Na miarę, POS, Opakowanie Pragnienia, Opakowanie Smakowite, Opakowanie Urody, Opakowanie Zdrowia.

Źródło: BZK Alco

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Screen Network z nagrodą w konkursie Digital Signage Awards 2020
Niestandardową, innowacyjną kampanię dla telewizji Fox, promującą serial „Chicago Fire”, poświęcony służbom ratowniczym, docenili najlepsi fachowcy w branży światowej. Nagroda Digital Signage Award przyznawana jest za niestandardowe, kreatywne i innowacyjnie technologicznie kampanie oraz za nadzwyczajne rozwiązania na polu digital signage, z wykorzystaniem cyfrowych nośników...
Animacja poświęcona historii „Sądu Ostatecznego” nagrodzona przez Communication Arts
Communication Arts, czasopismo dla osób zajmujących się profesjonalnie komunikacją wizualną, ogłosiło zwycięzców 61 edycji dorocznego konkursu ilustracyjnego. Animacja poświęcona historii „Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga, przygotowana przez TOFU Studio na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku trafiła do ścisłego grona tegorocznych laureatów.
Kreatywna Generacja Z pokazuje, jak znaleźć złoty środek
Ruszyła 10-ta edycja Międzynarodowego Konkursu Graficznego, skierowanego do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Genezą konkursu jest rozwijanie kreatywności młodych grafików, a tegorocznym tematem, który daje artystom pole do popisu jest „Za dużo, za mało”.
IDA Design Awards ogłoszone - podwójna radość w Hi!Brands
Zespół Hi!Brands otrzymał srebrną nagrodę w kategorii Product design za projekt Bee Fee i wyróżnienie za identyfikację wizualną Krakowa w tegorocznej edycji IDA.
Wystawa najlepszych polskich okładek 2019 roku – Konkurs 30/30
Organizatorzy VI edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową 2019 roku przedstawili tytułowych 30-tu finalistów, których prace będzie można oglądać od 27 marca 2020 roku na wystawie w prestiżowej Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764