logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Art of Packaging 2019

  PR 18.03.2019, przeczytano 211 razy
ilustracjastrzałka

Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, zwyciężyła w Art of Packaging 2019 w kategorii Proffesional 2019 Opakowanie Pragnienia. Jurorzy oceniali ponad pół tysiąca projektów, spośród których nagrodzono tylko 24 w różnych kategoriach. Ideą konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności w branży opakowań na rynku polskim i zagranicznym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/butelka-bj%C3%B6rn-w-gronie-zwyciezcow-konkursu-art-of-packaging-2019,381694,artykul.html

Butelka wódki Björn otrzymała nagrodę „za projekt graficzny oraz projekt kształtu butelki dla nowej marki wódki premium Björn”. Wyjątkowość opakowania potwierdza fakt, że to już kolejna nagroda dla tego projektu. Wcześniej otrzymał nagrodę Dobry Wzór w konkursie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

Butelka Björna pokryta jest literniczą teksturą zainspirowaną wyglądem run ciosanych w kamieniu. Opowiada historię króla Wikingów. Żeby ją odczytać, trzeba kilkukrotnie obrócić produkt. Opakowanie doskonale komunikuje moc trunku i jego aksamitny smak. Wódka dostępna jest w dwóch wersjach, w czarnej butelce oraz matowo-białej.

– Design butelki Björn jest innowacyjny, nowoczesny i niepowtarzalny. Idealnie wpisuje się w światowe trendy we wzornictwie – mówi Andrzej Zalewski, dyrektor marketingu BZK Alco. – To bardzo wyrazisty produkt, zdecydowanie wyróżnia się na sklepowej półce, podobnie jak trunek, który zawiera butelka. Mocny, aksamitny smak zawdzięcza siedmiokrotnej destylacji spirytusu, dzięki czemu wytwarzany alkohol jest krystalicznie czysty, bez żadnych zanieczyszczeń chemicznych – dodaje Zalewski

Firma podkreśla, że projekt butelki był dużym wzorniczym wyzwaniem. Musiał przenieść w ramach prostego przekazu koncept silnej marki i jednocześnie wyróżnić się wśród często wyrafinowanych pod względem wzornictwa przemysłowego produktów branży spirytusowej.

– Wdrożenie butelki wymagało niezwykłej precyzji od projektantów i inżynierów – mówi projektantka butelki Magdalena Jabłońska ze studia Spiritus Movens. – Trzeba było przemyśleć każdy, nawet najmniejszy element opakowania. Ważny był każdy detal, w tym nawet długość pojedynczego słowa w tekście opasującym opakowanie. W grawerowanej powierzchni nie mogło zabraknąć płaskich miejsc na kod paskowy oraz etykiety.

Ideą konkursu Art of Packaging, organizowanego od 2006 r. przez European Media Group, wydawcę m.in. branżowego miesięcznika Packaging Polska, jest promocja branży nowoczesnego przemysłu opakowań, innowacyjności i kreatywności na rynku, zarówno polskim, jak i zagranicznym.

Jury szczególną uwagę zwraca na rozwiązania funkcjonalne, które są zarazem twórcze, designerskie, i mają wyjątkową formę. W tym roku, do trzynastej edycji konkursu zgłoszono w sumie ponad pół tysiąca prac, w kategoriach Proffesional 2019 – Etykieta, Opakowanie Flekso, Freestyle, Marka własna, POS, Opakowanie Pragnienia, Opakowanie Premium, Opakowanie Smaku, Tektura Kreacja, Opakowanie Urody, Z Szuflady, Wyróżnienie firmy Bobst oraz w kategoriach Debiuty 2019 – Opakowanie EKO do żywności, Etykieta, Freestyle, Luxury & Nature, Na miarę, POS, Opakowanie Pragnienia, Opakowanie Smakowite, Opakowanie Urody, Opakowanie Zdrowia.

Źródło: BZK Alco

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gala „Zaprojektowane po ludzku”
Uroczystą galą w Warszawie redakcja Gazety Wyborczej podsumowała w sobotę 13 kwietnia akcję "Zaprojektowane po ludzku", której partnerem była Amica. Od października 2018 roku promowano ideę designu uwzględniającego potrzeby, zachowania i oczekiwania użytkowników, organizowano warsztaty edukacyjne. Na zakończenie pierwszej edycji wręczono wyróżnionym przez kapitułę...
Konkurs Benq: do wygrania monitor PD2720U i nagroda pieniężna
Dajemy Ci kolejną okazję do zaprezentowania swoich umiejętności w projektowaniu graficznym i wygrania niesamowitych nagród. Tym razem celem jest stworzenie wygaszaczy ekranu dla naszych nowych monitorów PD DesignVue PD2720U, a nagrodą dla zwycięzcy będzie monitor PD2720U oraz 3000 EURO! Dodatkowo zwycięskie projekty będziemy prezentować również na naszej stronie internetowej, a...
Young Design 2019: Zgłoszenia do końca maja
Do 31 maja 2019 przyjmowane są zgłoszenia na konkurs YOUNG DESIGN organizowany przez IWP. Do wygrania 20 000 zł.
Agencja GREY Group Poland została najbardziej nagrodzoną polską agencją w tegorocznej edycji konkursu Innovation 2019 organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Agencja Grey zdobyła w generalnej klasyfikacji 42 punkty, wyprzedzając kolejną agencję aż o 18!
Zwycięzcy II edycji konkursu Design by Śliwka Nałęczowska
Druga edycja Design by Śliwka Nałęczowska zakończyła się ogromnym sukcesem. Na konkurs nadesłano rekordową liczbę prac - ponad 2000 kreatywnych projektów nadruku na opakowanie pralin. Dwunastu laureatów odebrało nagrody podczas konferencji połączonej z wernisażem prac 15 kwietnia br.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764