logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Art of Packaging 2019

  PR 18.03.2019, przeczytano 315 razy
ilustracjastrzałka

Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, zwyciężyła w Art of Packaging 2019 w kategorii Proffesional 2019 Opakowanie Pragnienia. Jurorzy oceniali ponad pół tysiąca projektów, spośród których nagrodzono tylko 24 w różnych kategoriach. Ideą konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności w branży opakowań na rynku polskim i zagranicznym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/butelka-bj%C3%B6rn-w-gronie-zwyciezcow-konkursu-art-of-packaging-2019,381694,artykul.html

Butelka wódki Björn otrzymała nagrodę „za projekt graficzny oraz projekt kształtu butelki dla nowej marki wódki premium Björn”. Wyjątkowość opakowania potwierdza fakt, że to już kolejna nagroda dla tego projektu. Wcześniej otrzymał nagrodę Dobry Wzór w konkursie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

Butelka Björna pokryta jest literniczą teksturą zainspirowaną wyglądem run ciosanych w kamieniu. Opowiada historię króla Wikingów. Żeby ją odczytać, trzeba kilkukrotnie obrócić produkt. Opakowanie doskonale komunikuje moc trunku i jego aksamitny smak. Wódka dostępna jest w dwóch wersjach, w czarnej butelce oraz matowo-białej.

– Design butelki Björn jest innowacyjny, nowoczesny i niepowtarzalny. Idealnie wpisuje się w światowe trendy we wzornictwie – mówi Andrzej Zalewski, dyrektor marketingu BZK Alco. – To bardzo wyrazisty produkt, zdecydowanie wyróżnia się na sklepowej półce, podobnie jak trunek, który zawiera butelka. Mocny, aksamitny smak zawdzięcza siedmiokrotnej destylacji spirytusu, dzięki czemu wytwarzany alkohol jest krystalicznie czysty, bez żadnych zanieczyszczeń chemicznych – dodaje Zalewski

Firma podkreśla, że projekt butelki był dużym wzorniczym wyzwaniem. Musiał przenieść w ramach prostego przekazu koncept silnej marki i jednocześnie wyróżnić się wśród często wyrafinowanych pod względem wzornictwa przemysłowego produktów branży spirytusowej.

– Wdrożenie butelki wymagało niezwykłej precyzji od projektantów i inżynierów – mówi projektantka butelki Magdalena Jabłońska ze studia Spiritus Movens. – Trzeba było przemyśleć każdy, nawet najmniejszy element opakowania. Ważny był każdy detal, w tym nawet długość pojedynczego słowa w tekście opasującym opakowanie. W grawerowanej powierzchni nie mogło zabraknąć płaskich miejsc na kod paskowy oraz etykiety.

Ideą konkursu Art of Packaging, organizowanego od 2006 r. przez European Media Group, wydawcę m.in. branżowego miesięcznika Packaging Polska, jest promocja branży nowoczesnego przemysłu opakowań, innowacyjności i kreatywności na rynku, zarówno polskim, jak i zagranicznym.

Jury szczególną uwagę zwraca na rozwiązania funkcjonalne, które są zarazem twórcze, designerskie, i mają wyjątkową formę. W tym roku, do trzynastej edycji konkursu zgłoszono w sumie ponad pół tysiąca prac, w kategoriach Proffesional 2019 – Etykieta, Opakowanie Flekso, Freestyle, Marka własna, POS, Opakowanie Pragnienia, Opakowanie Premium, Opakowanie Smaku, Tektura Kreacja, Opakowanie Urody, Z Szuflady, Wyróżnienie firmy Bobst oraz w kategoriach Debiuty 2019 – Opakowanie EKO do żywności, Etykieta, Freestyle, Luxury & Nature, Na miarę, POS, Opakowanie Pragnienia, Opakowanie Smakowite, Opakowanie Urody, Opakowanie Zdrowia.

Źródło: BZK Alco

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oval – Polacy z nagrodą Red Dot 2020
Devo polski producent mebli łazienkowych zdobył prestiżową nagrodę w międzynarodowym konkursie Red Dot 2020 za nowatorski projekt kolekcji OVAL. Autorami projektu są Marta Niemywska-Grynasz oraz Dawid Grynasz z Grynasz Studio.
Maciej Marasek z 2012 Agency, Paweł Gala z Wavemaker Polska i Jacek Kulczycki z OTO Film – to zdobywcy tytułu AD WO/MAN Roku 2019. AD Marketerem Roku 2019 został Marcin Sienkowski z OLX Polska.
Rusza X edycja konkursu Zainspirowani Japonią
W dniu 1 kwietnia rozpoczyna się kolejna, już dziesiąta edycja konkursu Zainspirowani Japonią. Laureaci w dwóch kategoriach: Open i Wektor mają szansę wygrać monitor graficzny marki EIZO oraz tablet graficzny Wacom.
Konkurs na plakat Festiwalu Miasto Słowa
W tym roku Nagroda Literacka Gdynia obchodzi swoje 15 lecie. Z tej okazji świętujemy. Na towarzyszącym nagrodzie festiwalu Miasto Słowa będziemy starali się uchwycić i przeżyć raz jaszcze najważniejsze momenty w literaturze dwudziestego pierwszego wieku. Chcielibyśmy, żeby dopełnieniem tych festiwalowych spotkań i rozmów była...
Statuetki w miedzynarodowym konkursie Zoomart 2020 rozdane
Jury Festiwalu i Konkursu kalendarzy ZoomArt 2020 ogłosiło laureatów konkursu w różnych kategoriach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764