logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Art of Packaging 2019

  PR 18.03.2019, przeczytano 278 razy
ilustracjastrzałka

Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, zwyciężyła w Art of Packaging 2019 w kategorii Proffesional 2019 Opakowanie Pragnienia. Jurorzy oceniali ponad pół tysiąca projektów, spośród których nagrodzono tylko 24 w różnych kategoriach. Ideą konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności w branży opakowań na rynku polskim i zagranicznym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/butelka-bj%C3%B6rn-w-gronie-zwyciezcow-konkursu-art-of-packaging-2019,381694,artykul.html

Butelka wódki Björn otrzymała nagrodę „za projekt graficzny oraz projekt kształtu butelki dla nowej marki wódki premium Björn”. Wyjątkowość opakowania potwierdza fakt, że to już kolejna nagroda dla tego projektu. Wcześniej otrzymał nagrodę Dobry Wzór w konkursie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

Butelka Björna pokryta jest literniczą teksturą zainspirowaną wyglądem run ciosanych w kamieniu. Opowiada historię króla Wikingów. Żeby ją odczytać, trzeba kilkukrotnie obrócić produkt. Opakowanie doskonale komunikuje moc trunku i jego aksamitny smak. Wódka dostępna jest w dwóch wersjach, w czarnej butelce oraz matowo-białej.

– Design butelki Björn jest innowacyjny, nowoczesny i niepowtarzalny. Idealnie wpisuje się w światowe trendy we wzornictwie – mówi Andrzej Zalewski, dyrektor marketingu BZK Alco. – To bardzo wyrazisty produkt, zdecydowanie wyróżnia się na sklepowej półce, podobnie jak trunek, który zawiera butelka. Mocny, aksamitny smak zawdzięcza siedmiokrotnej destylacji spirytusu, dzięki czemu wytwarzany alkohol jest krystalicznie czysty, bez żadnych zanieczyszczeń chemicznych – dodaje Zalewski

Firma podkreśla, że projekt butelki był dużym wzorniczym wyzwaniem. Musiał przenieść w ramach prostego przekazu koncept silnej marki i jednocześnie wyróżnić się wśród często wyrafinowanych pod względem wzornictwa przemysłowego produktów branży spirytusowej.

– Wdrożenie butelki wymagało niezwykłej precyzji od projektantów i inżynierów – mówi projektantka butelki Magdalena Jabłońska ze studia Spiritus Movens. – Trzeba było przemyśleć każdy, nawet najmniejszy element opakowania. Ważny był każdy detal, w tym nawet długość pojedynczego słowa w tekście opasującym opakowanie. W grawerowanej powierzchni nie mogło zabraknąć płaskich miejsc na kod paskowy oraz etykiety.

Ideą konkursu Art of Packaging, organizowanego od 2006 r. przez European Media Group, wydawcę m.in. branżowego miesięcznika Packaging Polska, jest promocja branży nowoczesnego przemysłu opakowań, innowacyjności i kreatywności na rynku, zarówno polskim, jak i zagranicznym.

Jury szczególną uwagę zwraca na rozwiązania funkcjonalne, które są zarazem twórcze, designerskie, i mają wyjątkową formę. W tym roku, do trzynastej edycji konkursu zgłoszono w sumie ponad pół tysiąca prac, w kategoriach Proffesional 2019 – Etykieta, Opakowanie Flekso, Freestyle, Marka własna, POS, Opakowanie Pragnienia, Opakowanie Premium, Opakowanie Smaku, Tektura Kreacja, Opakowanie Urody, Z Szuflady, Wyróżnienie firmy Bobst oraz w kategoriach Debiuty 2019 – Opakowanie EKO do żywności, Etykieta, Freestyle, Luxury & Nature, Na miarę, POS, Opakowanie Pragnienia, Opakowanie Smakowite, Opakowanie Urody, Opakowanie Zdrowia.

Źródło: BZK Alco

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Chep zwycięzcą Modern Retail Awards w kategorii Supply Chain & Logistics
CHEP Polska – wiodący dostawca rozwiązań poolingowych w Polsce – otrzymał główną nagrodę w konkursie Modern Retail Awards w kategorii Supply Chain & Logistics za swoją innowacyjną ekspozycyjną paletę wielokrotnego użytku Q+. Nowa paleta CHEP wykorzystywana jest w punktach sprzedaży jako nośnik ekspozycyjny, który pomaga zwiększać sprzedaż towaru...
Zwycięzcy konkursu projektów graficznych Coreldraw 2019
Firma Corel ogłosiła zwycięzców Międzynarodowego Konkursu Projektów Graficznych CorelDRAW 2019. Zwycięskie projekty zostały wybrane spośród prac stworzonych w pakietach CorelDRAW Graphics Suite 2019 lub CorelDRAW Technical Suite 2019. Nagrodę główną zdobył Rogelio Hernandez (Roy Monster) — autor ilustracji „Angel of Fire”, zgłoszonej w kategorii „Grafiki i...
Wystartował Konkurs Korony Reklamy 2020
Konkurs Korony Reklamy to konkurs wyróżniający najlepsze firmy z branży reklamowej. Organizowany jest podczas targów RemaDays pod patronatem programu Solidni w Biznesie. To ogromna szansa dla firmy na pokazanie się nowym klientom z 11 sektorów targowych RemaDays.
„Mali ratownicy” z Grand Prix na Eventiada IPRA Golden Awards
„Mali Ratownicy”- projekt prowadzony od 3 lat w nadmorskich miejscowościach przez Volkswagena, który uczy dzieci prawidłowego udzielania pierwszej pomocy zdobył Grand Prix w Eventiada IPRA Golden Awards. Ponadto został wyróżniony w kategorii Best Corporate Social Responsibility Campaign. Za realizację projektu były odpowiedzialne agencje EL Padre (event) oraz...
Wedlowskie produkty odniosły sukces w tegorocznych konkursach rynku spożywczego. Konsumenci docenili redesign opakowań kultowych pianek Ptasie Mleczko, a redakcje FMCG nagrodziły linię czekolad gorzkich Premium od E.Wedel. Wyroby marki nagrodzone zostały w plebiscytach: Złota Innowacja FMCG 2019 oraz Certyfikat Dobry Produkt.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764