logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Dobry Wzór 2018

  PR 31.10.2018, przeczytano 462 razy
ilustracjastrzałka

Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, została jednym ze zwycięzców jubileuszowej 25. edycji konkursu Dobry Wzór. Instytut Wzornictwa Przemysłowego wyróżnia w ten sposób najlepiej zaprojektowane produkty i usługi dostępne na polskim rynku. To pierwsza butelka mocnego alkoholu, która zwyciężyła w kategorii „Grafika użytkowa i opakowania”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/butelka-bj%C3%B6rn-w-gronie-zwyciezcow-konkursu-dobry-wzor-2018,379972,artykul.html

25 października w Warszawie zostały wręczone nagrody w jubileuszowej 25. edycji konkursu Dobry Wzór. W kategorii „Grafika użytkowa i opakowania” wśród zwycięzców jury wyłoniło czarną butelkę wódki Björn, która zdecydowanie wyróżnia się wśród innych produktów z branży spirytusowej.

– Jury zwróciło uwagę na doskonałe zgranie stylu opakowania, jego matowej czerni i głębokiego reliefu z walorami trunku. Ta doskonale zaprojektowana butelka naprawdę komunikuje wartości produktu  – co jest podstawowym zadaniem dobrej grafiku użytkowej – uzasadniło jury swój wybór.

Opakowanie wódki czystej Björn pokrywa charakterystyczna liternicza tekstura inspirowana wyglądem run ciosanych w kamieniu. Opakowanie zachęca też do interakcji – żeby odczytać historię króla Wikingów, którą opowiada butelka trzeba kilkukrotnie obrócić produkt. Butelka doskonale komunikuje wyjątkową moc trunku i jego aksamitny, delikatny smak. Dzięki siedmiokrotnej destylacji alkohol jest wysokiej jakości bez żadnych zanieczyszczeń chemicznych (0 ppm). Wódka dostępna jest w dwóch wersjach, czarnej o 45-procentowej zawartości alkoholu oraz matowo-białej o mocy 40 procent.

– Butelka Björn doskonale wpisuje się w światowe trendy we wzornictwie, jej design jest niepowtarzalny, innowacyjny, nowoczesny – mówi Andrzej Zalewski, Dyrektor Marketingu BZK Alco. – Zdecydowanie wyróżnia się na półce sklepowej wśród konkurencyjnych produktów – dodaje. Przedstawiciele spółki podkreślają polskość marki, zarówno koncepcji, projektu, formy, jak i kapitału. Szklane opakowanie powstało w Polsce, podobnie jak trunek, który zawiera nagrodzona butelka.

– Wdrożenie butelki wymagało niezwykłej precyzji od projektantów i inżynierów – mówi projektantka butelki Magdalena Jabłońska ze studia Spiritus Movens. – Trzeba było przemyśleć każdy, nawet najmniejszy element opakowania. Autorka projektu twierdzi, że dzięki aktywnej współpracy z klientem i producentem szkła udało się osiągnąć bardzo ciekawy efekt wdrożeniowy, innowacyjny na polskim rynku.

Z wzorniczego punktu widzenia projekt butelki marki Björn stanowił wyjątkowe wyzwanie. Kształt musiał odzwierciedlać koncept z silnym, prostym przekazem i jednocześnie zdecydowanie wyróżniać się na tle produktów konkurencyjnych. W głęboko grawerowanej powierzchni, która otacza cały korpus butelki, musiały powstać m.in. płaskie miejsca na kod paskowy i etykiety. Ważny był każdy detal, w tym nawet długość pojedynczego słowa w tekście opasującym kilkukrotnie opakowanie.

Butelka Björn to pierwsze opakowanie mocnego alkoholu, które znalazło się zarówno w gronie finalistów, jak i zwycięzców w kategorii „Grafika użytkowa i opakowania”. W tegorocznej edycji zgłoszono blisko 200 produktów. Jury konkursu podczas uroczystej gali wręczenia nagród przyznało wyróżnienia w dziewięciu kategoriach: Dom, Praca, Sfera Publiczna, Usługi, Nowe technologie, Grafika użytkowa i opakowania, Nowe materiały produkcyjne, Transport i komunikacja, Moda i akcesoria. Wszystkie zakwalifikowane do finału i nagrodzone projekty  można już oglądać na pokonkursowej wystawie.

Dobry Wzór to konkurs o ugruntowanej pozycji na polskim rynku, organizowany od 1993 roku przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Jego ideą jest wyłonienie najlepiej zaprojektowanych produktów i usług dostępnych na polskim rynku. Przedsięwzięcie wspierają najważniejsze instytucje publiczne, takie jak m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

BZK Alco wchodzi w skład jednej z największych w Polsce grup przetwórstwa rolnego, do której należą również Bakoma, Bakoma-Bis, Polskie Młyny, Komagra, Bioagra i Bioagra – Oil. Ścisła współpraca między tymi spółkami daje gwarancję wytwarzania trunków na bazie najlepszych surowców. Spółka dba o każdy etap produkcji alkoholu, dlatego może zagwarantować jego najwyższą, światową jakość. W odróżnieniu od innych producentów, posiada aż 488 półek destylacyjnych, które umożliwiają siedmiokrotną destylację. Dzięki temu BZK Alco uzyskuje wysokiej jakości alkohol bez żadnych zanieczyszczeń chemicznych (0 ppm).

Źródło: BZK Alco

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konkurs make me! 2020. Pula nagród: 65 tys. zł.
Międzynarodowy konkurs wzorniczy make me! to jedno z najbardziej innowacyjnych wydarzeń w dziedzinie projektowania w Europie i kluczowy element Łódź Design Festival. Najważniejszym celem make me! jest prognozowanie nadciągających trendów, odważnych idei, oraz wsparcie młodych projektantów, którzy są gotowi do startu. Finaliści ubiegłych edycji podkreślają możliwości,...
Screen Network z nagrodą w konkursie Digital Signage Awards 2020
Niestandardową, innowacyjną kampanię dla telewizji Fox, promującą serial „Chicago Fire”, poświęcony służbom ratowniczym, docenili najlepsi fachowcy w branży światowej. Nagroda Digital Signage Award przyznawana jest za niestandardowe, kreatywne i innowacyjnie technologicznie kampanie oraz za nadzwyczajne rozwiązania na polu digital signage, z wykorzystaniem cyfrowych nośników...
Animacja poświęcona historii „Sądu Ostatecznego” nagrodzona przez Communication Arts
Communication Arts, czasopismo dla osób zajmujących się profesjonalnie komunikacją wizualną, ogłosiło zwycięzców 61 edycji dorocznego konkursu ilustracyjnego. Animacja poświęcona historii „Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga, przygotowana przez TOFU Studio na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku trafiła do ścisłego grona tegorocznych laureatów.
Kreatywna Generacja Z pokazuje, jak znaleźć złoty środek
Ruszyła 10-ta edycja Międzynarodowego Konkursu Graficznego, skierowanego do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Genezą konkursu jest rozwijanie kreatywności młodych grafików, a tegorocznym tematem, który daje artystom pole do popisu jest „Za dużo, za mało”.
IDA Design Awards ogłoszone - podwójna radość w Hi!Brands
Zespół Hi!Brands otrzymał srebrną nagrodę w kategorii Product design za projekt Bee Fee i wyróżnienie za identyfikację wizualną Krakowa w tegorocznej edycji IDA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764