logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Dobry Wzór 2018

  PR 31.10.2018, przeczytano 486 razy
ilustracjastrzałka

Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, została jednym ze zwycięzców jubileuszowej 25. edycji konkursu Dobry Wzór. Instytut Wzornictwa Przemysłowego wyróżnia w ten sposób najlepiej zaprojektowane produkty i usługi dostępne na polskim rynku. To pierwsza butelka mocnego alkoholu, która zwyciężyła w kategorii „Grafika użytkowa i opakowania”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/butelka-bj%C3%B6rn-w-gronie-zwyciezcow-konkursu-dobry-wzor-2018,379972,artykul.html

25 października w Warszawie zostały wręczone nagrody w jubileuszowej 25. edycji konkursu Dobry Wzór. W kategorii „Grafika użytkowa i opakowania” wśród zwycięzców jury wyłoniło czarną butelkę wódki Björn, która zdecydowanie wyróżnia się wśród innych produktów z branży spirytusowej.

– Jury zwróciło uwagę na doskonałe zgranie stylu opakowania, jego matowej czerni i głębokiego reliefu z walorami trunku. Ta doskonale zaprojektowana butelka naprawdę komunikuje wartości produktu  – co jest podstawowym zadaniem dobrej grafiku użytkowej – uzasadniło jury swój wybór.

Opakowanie wódki czystej Björn pokrywa charakterystyczna liternicza tekstura inspirowana wyglądem run ciosanych w kamieniu. Opakowanie zachęca też do interakcji – żeby odczytać historię króla Wikingów, którą opowiada butelka trzeba kilkukrotnie obrócić produkt. Butelka doskonale komunikuje wyjątkową moc trunku i jego aksamitny, delikatny smak. Dzięki siedmiokrotnej destylacji alkohol jest wysokiej jakości bez żadnych zanieczyszczeń chemicznych (0 ppm). Wódka dostępna jest w dwóch wersjach, czarnej o 45-procentowej zawartości alkoholu oraz matowo-białej o mocy 40 procent.

– Butelka Björn doskonale wpisuje się w światowe trendy we wzornictwie, jej design jest niepowtarzalny, innowacyjny, nowoczesny – mówi Andrzej Zalewski, Dyrektor Marketingu BZK Alco. – Zdecydowanie wyróżnia się na półce sklepowej wśród konkurencyjnych produktów – dodaje. Przedstawiciele spółki podkreślają polskość marki, zarówno koncepcji, projektu, formy, jak i kapitału. Szklane opakowanie powstało w Polsce, podobnie jak trunek, który zawiera nagrodzona butelka.

– Wdrożenie butelki wymagało niezwykłej precyzji od projektantów i inżynierów – mówi projektantka butelki Magdalena Jabłońska ze studia Spiritus Movens. – Trzeba było przemyśleć każdy, nawet najmniejszy element opakowania. Autorka projektu twierdzi, że dzięki aktywnej współpracy z klientem i producentem szkła udało się osiągnąć bardzo ciekawy efekt wdrożeniowy, innowacyjny na polskim rynku.

Z wzorniczego punktu widzenia projekt butelki marki Björn stanowił wyjątkowe wyzwanie. Kształt musiał odzwierciedlać koncept z silnym, prostym przekazem i jednocześnie zdecydowanie wyróżniać się na tle produktów konkurencyjnych. W głęboko grawerowanej powierzchni, która otacza cały korpus butelki, musiały powstać m.in. płaskie miejsca na kod paskowy i etykiety. Ważny był każdy detal, w tym nawet długość pojedynczego słowa w tekście opasującym kilkukrotnie opakowanie.

Butelka Björn to pierwsze opakowanie mocnego alkoholu, które znalazło się zarówno w gronie finalistów, jak i zwycięzców w kategorii „Grafika użytkowa i opakowania”. W tegorocznej edycji zgłoszono blisko 200 produktów. Jury konkursu podczas uroczystej gali wręczenia nagród przyznało wyróżnienia w dziewięciu kategoriach: Dom, Praca, Sfera Publiczna, Usługi, Nowe technologie, Grafika użytkowa i opakowania, Nowe materiały produkcyjne, Transport i komunikacja, Moda i akcesoria. Wszystkie zakwalifikowane do finału i nagrodzone projekty  można już oglądać na pokonkursowej wystawie.

Dobry Wzór to konkurs o ugruntowanej pozycji na polskim rynku, organizowany od 1993 roku przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Jego ideą jest wyłonienie najlepiej zaprojektowanych produktów i usług dostępnych na polskim rynku. Przedsięwzięcie wspierają najważniejsze instytucje publiczne, takie jak m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

BZK Alco wchodzi w skład jednej z największych w Polsce grup przetwórstwa rolnego, do której należą również Bakoma, Bakoma-Bis, Polskie Młyny, Komagra, Bioagra i Bioagra – Oil. Ścisła współpraca między tymi spółkami daje gwarancję wytwarzania trunków na bazie najlepszych surowców. Spółka dba o każdy etap produkcji alkoholu, dlatego może zagwarantować jego najwyższą, światową jakość. W odróżnieniu od innych producentów, posiada aż 488 półek destylacyjnych, które umożliwiają siedmiokrotną destylację. Dzięki temu BZK Alco uzyskuje wysokiej jakości alkohol bez żadnych zanieczyszczeń chemicznych (0 ppm).

Źródło: BZK Alco

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Statuetki w miedzynarodowym konkursie Zoomart 2020 rozdane
Jury Festiwalu i Konkursu kalendarzy ZoomArt 2020 ogłosiło laureatów konkursu w różnych kategoriach.
Drukarka termotransferowa DTG Oki Pro9541WT A3+ zdobyła dwie nagrody
Niedawno wprowadzona przez firmę OKI Europe 5-kolorowa cyfrowa drukarka termotransferowa Pro9541WT zdobyła dwie nagrody branżowe. Drukarka otrzymała nagrodę Office Oscar magazynu OEN oraz nagrodę Editor's Choice Award czasopisma Print IT Reseller za innowacyjne funkcje i wartość, którymi może wzbogacić korzystające z niej firmy.
Firma Oppo objęła prowadzenie w ogólnoświatowym konkursie Semeval
Firma OPPO poinformowała o kolejnym ważnym osiągnięciu w dziedzinie badań nad sztuczną inteligencją. Podczas niedawno zakończonego międzynarodowego konkursu analizy semantycznej International Workshop on Semantic Evaluation (SemEval-2020), firma OPPO zajęła pierwsze miejsce w analizie nastrojów w tekście z mediów społecznościowych z kodem mieszanym, w połączeniu...
W marcu 2020 roku w Madrycie, podczas pierwszej edycji konkursu „CEO Roku” organizowanej przez organizację Club CEO, Miguel Ángel Rodríguez Caveda, Prezes Agencji 3AW w Hiszpanii oraz międzynarodowej sieci 3AW Network, wyróżniony został tytułem „Prezesa Roku”, m.in. w dowód uznania za swoje zasługi na rzecz międzynarodowej ekspansji. Polska agencja LoveBrands Relations do...
Prestiżowy, międzynarodowy serwis WARC, poświęcony komunikacji marketingowej, reklamie i ekonomii, opublikował wyniki dorocznego raportu najlepszych firm, marek i kampanii marketingowych na świecie w 2020 roku. Na siódmym miejscu w globalnym zestawieniu WARC Effective 100 uplasował się Starcom Polska.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764