Opierając się na haśle ''We deliver the world on-line'', Netia dokonała kompleksowego ''rebrainingu'' marki, obejmującego nie tylko logo i identyfikację wizualną firmy.
Zmiana wizerunkowa Netii jest wyrazem definiowanej na nowo koncepcji marki. Nowa identyfikacja wizualna ma stanowić początek zmian zainicjowanych wraz z ogłoszoną w styczniu nową misją firmy, opartą na dewizie ''We deliver the world on-line''.
Zakres dokonywanych zmian jest zdaniem przedstawicieli firmy na tyle znaczący, że zasługuje na miano ''rebrainingu'' - całkowitej zmiany filozofii oraz podejścia m.in. do tworzenia firmowych materiałów, ofert czy urządzeń dostępowych. Powstanie ostatecznej koncepcji pozycjonowania marki było poprzedzone m.in. przeprowadzeniem badań semiotycznych.
Nowa filozofia opierać ma się na obserwacji zmieniającego się świata, w którym granica między tym co realne, a tym co wirtualne jest bardziej płynna i każdy sam decyduje, ile w jego życiu może zajmować przestrzeń on-line.
Netia swój nowy przekaz marki oparła również na ''prostocie oraz pomysłowości'', dodając do nich ''pasję działania'', z którą chce być utożsamiana. Element ''dobrego wyboru'' także znalazł odzwierciedlenie w przekazie marki. Zmiany widoczne mają być we wszystkich aspektach komunikacji marki, czyli m.in. w Corporate Identity (CI), reklamie, ofertach czy nowych urządzeniach.
Do stworzenia nowej identyfikacji wizualnej Netia zaprosiła agencję brandingową White Cat Studio. Za kreację nowej platformy ATL odpowiada natomiast agencja Brasil, z którą Netia współpracuje już od dłuższego czasu.
Nowe Corporate Identity Netii powstało w myśl zasady ''total brandingu'', która zakłada oddziaływanie na klienta nie jednym, stałym logiem, ale całą identyfikacją wizualną. Składają się na nią proste, kolorowe kropki, które symbolizują cząsteczki - ''geny'' - Internetu. Cząsteczki układają się w tysiące kombinacji, znaków i tworów, współistniejących ze światem realnym, który reprezentowany jest przez prostą typografię słowa ''Netia''.
Kolejną zmianą i odzwierciedleniem ''rebrainingu'' Netii jest nowa platforma reklamowa. Motywem przewodnim kreacji reklamowej będzie grupa specjalistów z Instytutu Netii, pasjonatów Internetu, których głównym zadaniem będzie prowadzenie badań oraz dokonywanie odkryć związanych z przenikaniem się światów on-line i off-line. Przez ten pryzmat prezentowane będą nowe oferty i produkty Netii.
Pierwsza nowa oferta Netii opracowana zgodnie z nową koncepcją marki zostanie zaprezentowana 12 kwietnia tego roku.
Źródło: Netia SA