logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Canal+ Polska zwiększa swój udział w spółce Kino Świat

  PR 16.07.2021, przeczytano 502 razy

CANAL+ Polska kontynuuje inwestycje w dystrybucję i produkcję treści filmowych, finalizując zakup kolejnych 16 proc. udziałów w Kino Świat sp. z o.o., wiodącym dystrybutorze filmów w Polsce. CANAL+ Polska zwiększa tym samym posiadany już większościowy pakiet udziałów do 86 proc. W katalogu dystrybucyjnym Kino Świat, do którego prawa posiada CANAL+ Polska, znajduje się obecnie ponad 2000 godzin filmów kinowych i telewizyjnych, w tym m.in. polski kandydat do Oscara produkcja „Śniegu już nigdy nie będzie” czy głośne „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canal%2B-polska-zwieksza-swoj-udzial-w-spolce-kino-swiat,392297,artykul.html

- Ostatnie kilkanaście miesięcy to trudny okres dla całego środowiska filmowego i branży kinowej, jednak nie zmienia to naszego podejścia do dalszych inwestycji w produkcję i szeroką dystrybucję treści. Wspólnie z Kino Świat chcemy maksymalizować zasięg i widownię nie tylko w kinach, ale również w telewizji czy online. Posiadamy do tego wszystkie niezbędne narzędzia i produkty – platformę satelitarną, serwis CANAL+ online, dystrybucję w sieciach kablowych i IPTV, znakomite produkcje oraz odpowiednie know-how całego zespołu Kino Świat i CANAL+. - Edyta Sadowska, prezes zarządu CANAL+ Polska

- Zacieśniająca się współpraca z CANAL+ Polska pozwoli Kino Świat na dalsze inwestycje i rozwijanie katalogu posiadanych treści oraz rozszerzenie zasięgu dystrybucji na międzynarodowe rynki, na których operuje cała Grupa CANAL+. To również pozytywny sygnał dla całego środowiska filmowego i producentów treści, dla których Kino Świat pozostanie sprawdzonym i stabilnym partnerem. - Frederic Berardi, prezes zarządu Kino Świat i wiceprezes ds. finansowych CANAL+ Polska

- Ogromnie się cieszę, że nasza decyzja o wyborze CANAL+ jako większościowego partnera Kino Świat jest kontynuowana. Jak pokazało ostatnie kilkanaście miesięcy wspólnie potrafimy rozbudowywać potencjał Kino Świat i tworzyć firmę, która odgrywa tak znaczącą i wiodącą rolę w produkcji i dystrybucji polskich filmów. - Tomasz Karczewski, członek zarządu Kino Świat

Mimo zawieszenia działalności polskich kin i okresowego otwarcia ich w restrykcyjnym reżimie sanitarnym w 2020 roku, Kino Świat z powodzeniem wprowadził na krajowe ekrany filmy, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem publiczności. Wśród nich można wymienić hit „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy” Jana Holoubka (ponad 720 tys. widzów), „Pętlę” Patryka Vegi (ponad 570 tys. widzów) czy „Sala samobójców. Hejter” Jana Komasy (ponad 240 tys. widzów). Świetny wynik frekwencyjny trzech filmów został osiągnięty pomimo obostrzeń, które ograniczyły limit publiczności na salach kinowych do 50 proc lub znacząco skróciły okno dystrybucji kinowej.

- Warto podkreślić, że oferta Kino Świat to nie tylko komercyjne projekty, ale też ambitne, nagradzane polskie filmy. Trzeci rok z rzędu w portfolio firmy znajduje się film, który został wybrany na polskiego kandydata do Oscara – „Śniegu już nigdy nie będzie” w reżyserii Małgorzaty Szumowskiej. Filmy dystrybuowane przez Kino Świat każdego roku stanowią również silną reprezentację w konkursie głównym Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz w konkursie Polskich Nagród Filmowych Orły. - dodaje Frederic Berardi

W ostatniej edycji FPFF o nagrodę główną walczyło aż 5 dystrybuowanych przez Kino Świat filmów – „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, „Sala samobójców. Hejter”, „Śniegu już nigdy nie będzie”, „Magnezja” oraz „Żużel”. W trakcie tegorocznej gali rozdania Polskich Nagród Filmowych Orły, filmy dystrybuowane przez Kino Świat zdobyły 10 prestiżowych nagród. Nagrodę publiczności otrzymała „Sala samobójców. Hejter”, koprodukowana przez CANAL+ Polska. Aż siedem nagród otrzymała produkcja „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, w tym dwie dla Jana Holubka w kategoriach „Najlepsza reżyseria” i „Odkrycie Roku”. Nagroda za najlepsze zdjęcia trafiła do Michała Englerta „Śniegu już nigdy nie będzie" CANAL+ Polska jest większościowym udziałowcem Kino Świat od listopada 2019 roku, kiedy nabył 70 proc. udziałów od dotychczasowych właścicieli Tomasza Karczewskiego i Marcina Piaseckiego.

Do zarządu Kino Świat powołano wtedy nowych członków. Prezesem zarządu Kino Świat został Frederic Berardi, który pełni jednocześnie funkcję wiceprezesa zarządu i dyrektora finansowego CANAL+ Polska. W zarządzie Kino Świat stanowiska wiceprezesów objęły Anna Limbach-Uryn, która w CANAL+ Polska pełni rolę doradcy zarządu ds. dystrybucji kontentu oraz Marta Pałucka, zastępcą wiceprezesa i dyrektora finansowego CANAL+ Polska.

W listopadzie 2019 roku powołano również nową pięcioosobową radę nadzorczą spółki. Przewodniczącą rady nadzorczej została Edyta Sadowska, prezes zarządu i dyrektor generalna CANAL+ Polska. Na stanowisko wiceprzewodniczącej powołano Agnieszkę Gotlibowską-Horoszczak, dyrektora działu prawnego CANAL+. W skład rady nadzorczej powołana została również Anna Marsh, dyrektor zarządzająca StudioCanal, Paweł Karczewski, prezes zarządu Blue Dot sp. z o.o. oraz Piotr M. Krawczyński, partner zarządzający Synerium sp. z. o.o.

Pozostały pakiet 14 proc. udziałów pozostanie w rękach udziałowców mniejszościowych, Tomasza Karczewskiego i Marcina Piaseckiego, którzy jako członkowie zarządu będą nadal brać aktywny udział w kierowaniu i dalszym rozwijaniu Kino Świat

Źródło: CANAL+ Polska

www.canalplus.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764