logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Canal+ wystartował z kampanią serialowej superprodukcji „Król”

  PR 06.11.2020, przeczytano 1227 razy
ilustracja

Kampania mediowa, kolekcja mody answear.LAB KRÓL, „Gazeta Królewska”, fotoalbum, specjalne materiały wideo, dokument „Moda na KRÓLA”, mural na ścianie warszawskiej kamienicy oraz soundtrack. Wystartowała kampania wspierająca najnowszą serialową superprodukcję CANAL+ „KRÓL”. Media zostały zaplanowane  przy współpracy z Havas Media, przy wsparciu kreacji Havas Warsaw. Za organizację eventów odpowiada agencja Monday PR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canal%2B-wystartowal-z-kampania-serialowej-superprodukcji-_krol_,389099,artykul.html

Niestandardowe działania marketingowo-komunikacyjne przy serialu otworzyły cztery numery „Gazety Królewskiej”. To nietypowy materiał promocyjny inspirowany przedwojenną prasą, przedstawiającą świat epoki KRÓLA. Znalazło się w nim ponad 40 tekstów nawiązujących do serialu, a także wydarzeń historycznych, autentyczne reklamy z międzywojennej prasy czy nawet oryginalne przepisy kucharskie. Gazety dołączane są również do wysyłek, które przygotowuje firma Answear do swoich klientów. W zmodyfikowanej wersji „Gazeta Królewska” pojawi się także w piątkowych wydaniach Gazety Wyborczej: 30 października oraz w dniu premiery serialu, 6 listopada, a także w poniedziałkowym wydaniu Newsweeka 2 listopada.

Redakcyjne treści poświęcone zarówno superprodukcji KRÓL jak i fascynującym czasom przedwojnia można od początku października znaleźć również na stronie www.krol.wp.pl, która powstała we współpracy z Wirtualną Polską i jest agregatorem materiałów sukcesywnie publikowanych w portalach tematycznych portalu. Teksty poświęcone latom 30. dedykowane są między innymi historii Warszawy 1937 i jej mieszkańców, multikulturowości przedwojennej stolicy, tłu politycznemu i nastrojom społecznym minionych czasów ale też ich architekturze, modzie, muzyce, motoryzacji czy trendom kulturowym. Wśród niestandardowych materiałów internauci będą mogli znaleźć tu między innymi inspirowaną przedwojennymi periodykami GAZETĘ KRÓLEWSKĄ w wersji digital, czy mapę przedwojennej stolicy z zaznaczonymi fikcyjnymi i rzeczywiście istniejącymi w 1937 roku miejscami istotnymi dla fabuły.

Ważną częścią kampanii jest kolekcja mody answear.LAB KRÓL, która zadebiutowała na rynku 17 września. To powstała przy współpracy z firmą Answear, pierwsza w Polsce, pełna limitowana kolekcja ubrań, inspirowana produkcją filmową. Kolekcja jest dostępna pod adresem www.krol.answear.com. Kulisy jej powstawania, od projektowania po prezentację, ale także merytoryczne spojrzenie na trendy lat 30 można zobaczyć w czteroodcinkowym mini dokumencie „Moda na KRÓLA”, dostępnym na kanałach CANAL+ PREMIUM, CANAL+ DOKUMENT oraz w telewizji przez internet na www.canalplus.com. W dokumencie wystąpili m.in.: Jerzy S. Majewski, varsavianista i historyk sztuki, Emilia Czartoryska, kostiumografka serialu „KRÓL”, autorka kolekcji Agnieszka Korsak-Pospiszyl oraz aktorka i miłośniczka mody, Ada Fijał.

Wśród niestandardowych działań CANAL+ przygotował także specjalny limitowany fotoalbum w formie giftu ze zdjęciami z planu, których autorem jest Łukasz Bąk (autor zdjęć m.in. do „Zimnej wojny”). Album zawiera także wstępy od twórców oraz artykuły wprowadzające do świata Warszawy z 1937r, w którym dzieje się akcja KRÓLA.

Od września media otrzymują również specjalne przygotowane materiały wideo – wizytówki postaci, czyli krótkie klipy wideo z całą główną obsadą (21 materiałów), do których teksty dla postaci napisał sam Szczepan Twardoch. Przygotowano także specjalne wywiady oraz umonty tematyczne z wypowiedziami aktorów. Cykl udostępniania wizytówek otworzył specjalny materiał „KRÓL: PROLOG”, czyli rozmowa trzech twórców: reżysera Jana P. Matuszyńskiego, autora powieści Szczepana Twardocha i odtwórcy roli Jakuba Szapiro, Michała Żurawskiego. Na swoją premierę czeka także „KRÓL: pierwsza scena” – ekspercki materiał nagrany z reżyserem, Janem P. Matuszyńskim, który opowiada i wyjaśnia widzom techniczne oraz artystyczne założenia sceny otwierającej serial – blisko 5 minutowego ujęcia mastershot.

Podczas festiwali OffCamera, Transatlantyk, World2Picture, tematyce serialu poświęcone były panele, pokazy, rozmowy w studiu z udziałem twórców: reżysera Jana P. Matuszyńskiego, pisarza Szczepana Twardocha, scenarzystów Łukasza M. Maciejewskiego, Dany Łukasińskiej, scenografów Katarzyny Sikory, Grzegorza Piątkowskiego, kostiumograf Emilii Czartoryskiej, montażysty Przemysława Chruścielewskiego, producentów ze strony Aurum Film Leszka Bodzaka oraz Anety Hickinbotham, dyrektor produkcji oryginalnych i koprodukcji CANAL+ Anny Różalskiej, charakteryzatorki Poli Guźlińskiej, czy obsady Magdaleny Boczarskiej i Arkadiusza Jakubika. KRÓL pojawi się również na Warszawskim Festiwalu Filmów o Tematyce Żydowskiej Kamera Dawida, a także Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Camerimage, na którym dostał, jako jedyny serial z Polski, nominacje w kategorii FIRST LOOK dla pilotów serialowych.

8 października w Multikinie Złote Tarasy odbył się, w reżimie sanitarnym, duży pokaz dwóch pierwszych odcinków KRÓLA, na który przyszło ponad 100 dziennikarzy. Tydzień później media miały okazję przez dwa dni przeprowadzić około 70 wywiadów z twórcami i obsadą produkcji.

28 października na rynku pojawiła się nowa edycja książki Szczepana Twardocha z okładką serialową, którą przedstawia głównych bohaterów serialu.  Już 6 listopada premierę będzie miała także płyta ze ścieżką dźwiękową, którą skomponował Atanas Valkov (autor muzyki do serialu „Belfer”). W limitowanej ilości pojawi się ona także w postaci winylu.

Na stronie www.canalplus.com powstał specjalny landing page serialu - w sekcji „Serial KRÓL” można znaleźć między innymi opisy i wideo wizytówki bohaterów, wywiady przeprowadzone na planie z twórcami i obsadą, galerie zdjęć, a także specjalne produkcje jak: „KRÓL: PROLOG”, czteroodcinkowy dokument „Moda na KRÓLA”, czy specjalny odcinek programu „Miasta Rytm: Warszawa 1937”, który w dniu premiery serialu będzie można również zobaczyć w CANAL+ PREMIUM. Treści będą sukcesywnie uzupełniane aż do premiery.

Również we współpracy z Wirtualną Polska w piątek 13 listopada odbędzie się specjalny odcinek programu Live Ask Me Anything z Janem P. Matuszyńskim i Szczepanem Twardochem podczas którego internauci będą mogli na żywo zadawać pytania twórcom KRÓLA. Audycja będzie streamowana na stronie głównej portalu, na Facebooku Wirtualnej Polski oraz CANAL+ Filmy i seriale. Tego samego dnia CANAL+ ogłosi ważny komunikat dotyczący serialu oraz obsady.

Kampania reklamowa obejmuje działania offline i online. Promocja serialu pokrywa całe spectrum standardowych i niestandardowych rozwiązań mediowych. KRÓL będzie obecny na antenie TVN i TVN24, w tv guidach i magazynach kolorowych, w rozgłośniach radiowych RMF FM oraz Grupy ZPR. Obecność na nośnikach reklamowych OOH została wzmocniona dwoma muralami przy ulicy Tamka w Warszawie oraz na budynku Warsaw Spire. Dopełnieniem kampanii offine są szeroko zasięgowe działania online.

KRÓL w reżyserii Jana P. Matuszyńskiego to ośmioodcinkowa ekranizacja powieści Szczepana Twardocha o tym samym tytule. Serial zadebiutuje już w piątek 6 listopada o godz. 21:00 na kanale CANAL+ PREMIUM oraz od rana, tego samego dnia, w nowej usłudze telewizja przez internet na www.canalplus.com.

Źródło: CANAL +

www.canalplus.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764