logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Canon: Druk wielkoformatowy nie tylko dla reklamy

  PR 22.05.2019, przeczytano 502 razy
ilustracjastrzałka

Myśląc o technice druku przede wszystkim pojawiają się w naszych umysłach skojarzenia z produkcją książek czy gazet. Komuś do głowy przyjdzie być może jeszcze druk różnych materiałów na użytek domowy lub biurowy. I to właściwie tyle. Tymczasem bez druku wiele obszarów ludzkiej działalności, w tym także kultura, byłoby o wiele uboższych, jeśli w ogóle możliwych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canon%3A-druk-wielkoformatowy-nie-tylko-dla-reklamy,382557,artykul.html

Przypadające w tym roku setne urodziny szkoły Bauhaus magazyn Label postanowił uczcić w oryginalny sposób, zapraszając do współpracy 20 wyróżniających artystów. Każdy z nich stworzył unikatowy projekt plakatu, inspirowany ideami i stylem Bauhausu. Plakaty te wyprodukowane zostały w limitowanej serii 400 sztuk, z czego 200 trafi do sprzedaży, 200 zaś będzie można oglądać na wystawach w większych miastach Polski.

Za produkcję tej limitowanej serii – czyli druk plakatów – odpowiadał światowy lider w dziedzinie technik obrazowania, firma Canon. Wydruki powstały na urządzeniach wykorzystujących przełomową technologię druku UVgel, która nie tylko zachowuje wyjątkową głębię i żywe kolory przy zachowaniu najwyższej jakości, ale także zapewnia wydrukom wysoką trwałość i odporność na działanie czynników zewnętrznych.

ilustracjastrzałka

- Grafika artystyczna jest wszechobecna w naszej przestrzeni publicznej. Często też występuje w nieoczywistych formatach. Dlatego tak szeroko angażując się w działania artystyczne – w których często to właśnie forma odgrywa nie mniejszą rolę niż treść – pragniemy zwrócić uwagę na nieograniczone możliwości artystycznej ekspresji i elastyczność zastosowania aplikacji druku – mówi Tomasz Miękus, Product Business Developer, Marketing Excellence Product Business Development w Canon. - Często bowiem druk traktowany jest »po macoszemu«, jako mało istotny element naszego świata, bez którego moglibyśmy się w sumie obyć. Tymczasem drukujemy przecież nie tylko gazety codzienne, które następnego dnia trafiają do szuflady lub śmietnika. Druk umożliwia nam przekazywanie wiedzy, tradycji i kultury, często pozwalając z tą kulturą obcować, czy to poprzez książki, czy czasopisma, a także wystawy. Czas więc, aby został doceniony jako ważna składowa naszego świata – dodaje Tomasz Miękus.

ilustracjastrzałka

Dlatego odwiedzając galerie i goszcząc na wernisażach czy wystawach prac plakacistów, fotografików, artystów zajmujących się sztukami wizualnymi, warto mieć baczenie nie tylko na treść prezentowanych prac, ale także zastanowić się, w jaki sposób i dzięki jakim technologiom zostały one wykonane.

Każdy, kto odwiedził niedawno otwartą, retrospektywną wystawę prac Mariny Abramović w toruńskim CSW, z pewnością zatrzymał się przed wielkoformatowym portretem artystki zainstalowanym na frontowej witrynie galerii. W tym przypadku jako nośnika użyto 95-mikronowej, samoprzylepnej folii winylowej – bo przecież druk nie ma dziś praktycznie żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o medium. Jako partner tego niezwykłego wydarzenia, Canon odpowiadał za produkcję wybranych materiałów zdjęciowych do realizacji wystawy.

- Podejmując się partnerstwa tak ważnych wydarzeń kulturalnych, mamy na uwadze oczywiście także naszą misję, wynikającą z naszej korporacyjnej filozofii Kyosei, oznaczającą pracę dla wspólnego dobra – dodaje Tomasz Miękus. - W tym roku obchodzimy bowiem 25-lecie naszej obecności w Polsce. Przez te dwie i pół dekady rozrośliśmy się do całkiem sporej organizacji, obsługującej ważny europejski rynek. Znaczącym obszarem naszej działalności na nim są właśnie technologie druku. Rozwój naszej działalności nie byłby możliwy bez zaufania, jakim obdarzają nas codziennie nasi klienci. Wspierając działania artystów i instytucji kultury, pomagając w realizacji różnorodnych wydarzeń artystycznych, chcemy się im w ten sposób odwdzięczyć za to, że są z nami i wierzą w niezawodność i bezkonkurencyjność naszych technologii obrazowania.

ilustracjastrzałka

Deklaracje te poparte są faktami. W ostatnich latach w przy udziale Canon powstały m.in. wystawa Ryszarda Horowitza „Horowitz Ford Vignale” czy „Odyseja #1” Michała Szlagi i Tomasza Kopcewicza, prezentacja oryginalnych okładek miesięcznika „Twój Styl”, których autorami byli najznamienitsi polscy projektanci, czy wystawy „Niedecydujący moment” i „Rok 1989” Krzysztofa Millera.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowe unijne regulacje dotyczące recyclingu i gospodarki obiegu zamkniętego wymuszą duże zmiany w sektorze opakowań. Analitycy Santander Bank Polska i Spot Data w raporcie „Rewolucja opakowań. Polscy producenci wobec zmian regulacji i preferencji konsumentów” wskazują, że mimo coraz większego wpływu ekologii na branżę, trendy w konsumpcji sprzyjające wzrostowi...
Nie ma wątpliwości co do tego, że rozporządzenie RODO zmieniło model marketingu cyfrowego. Przy okazji zmieniło też sam marketing, dając czujnym specjalistom w tej dziedzinie bezprecedensową szansę na wyróżnienie się na tle konkurencji. Dążenie do uzyskania od klientów jednoznacznej i trwałej zgody na działania marketingowe to zarazem obowiązek (i...
#maszwplywnaodplyw
Agencja Nonoproblemo dla PUK Komorniki. Akcja edukacyjna „Masz wpływ na odpływ” dla mieszkańców gminy nagrodzona w konkursie „Głośna woda”.
Przesyłki kreatywne – jak robić to dobrze?
Na efektywność i skuteczność współpracy z influencerami wpływa wiele czynników. Zaczynając od indywidualnych relacji z danym blogerem, budżetu oraz właściwego doboru profilu do specyfiki produktu, usługi czy marki. Jedną z ważniejszych kwestii, często pomijanych, jest sposób przekazania produktów lub usługi influencerowi. Mowa o tzw. przesyłce...
Marketing conversion: Skończ ze sztuką dla sztuki. Publikuj, by sprzedawać
Twoja firma co miesiąc pozyskuje 50 – 100 - 200 publikacji w Internecie. Świetne tytuły. Wysokie AVE. Osoby odpowiedzialne za e-PR spędzają wiele godzin, by osiągnąć ten wynik. Nie przekłada się to jednak na ilość wejść na Twoją stronę WWW. Nie ma więcej zapytań, a finalnie - nie wzrasta ilość klientów. Dlaczego? I jak to zmienić? Co jest ważne: nie trzeba dokonywać...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764