logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Canon: rok 2020 będzie punktem zwrotnym dla branży drukarskiej

  PR 06.07.2008, przeczytano 1198 razy

W trakcie zakończonych niedawno poligraficznych targów drupa, Canon Europe opublikował niezależny raport o przyszłości profesjonalnego druku pt. „Insight Report: Digital Printing Directions”. Opracowanie zostało stworzone na zlecenie firmy przez emerytowanego profesora Rochester Institute of Technology (RIT) – Franka Romano oraz zespół doktorantów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canon%3A-rok-2020-bedzie-punktem-zwrotnym-dla-branzy-drukarskiej,7542,artykul.html

Badania objęły 600 drukarzy z całego świata i skupiły się na teraźniejszości oraz przyszłości rynku profesjonalnego druku. Kluczowym ustaleniem było to, że w roku 2020 na pierwsze miejsce wysunie się druk cyfrowy, stanowiący doskonałe rozwiązanie w przypadku obecnych bieżących trendów – niskich nakładów oraz druku na żądanie. Ponadto, raport przynosi dobre wiadomości dla niewielkich drukarni – według autorów przeżyją one renesans ze względu na postępy w technologii i zarządzaniu obiegiem pracy, a także rosnącą akceptację dla technologii web-to-print oraz hybrydowych obiegów pracy.

Według opracowania, łatwe w obsłudze maszyny, inwestycje w szkolenia i infrastrukturę IT oraz hybrydowe obiegi pracy sprawią, że drukarze radykalnie zmienią podejście do swojego rzemiosła. Jak twierdzą autorzy raportu, zakłady reprograficzne będą zmuszone poszerzyć ofertę usług tak, aby dostosować się do nowych, cyfrowych realiów.

Rok 2020 ma być nie tylko okresem dominacji druku cyfrowego, ale również momentem, w którym nakłady ostatecznie przestaną się zmniejszać. Autorzy opracowania przewidują, że sytuacja na rynku druku unormuje się, ponieważ znikną zagrożenia spowodowane globalną konkurencją oraz elektronicznymi mediami, w tym Internetem. Profesjonalni drukarze doczekają się stabilizacji rynku, ponieważ do roku 2020 zakończy się proces zastępowania druku materiałami elektronicznymi. Niektóre zachodnie drukarnie doświadczyły spadku nakładów o 40% w ciągu niespełna pięciu lat ze względu na globalną konkurencję oraz przejście na „nowe media” – czynnik, który doprowadził do zmniejszenia grupy tradycyjnych klientów.

Opracowanie podkreśla również, że w roku 2020 nawet jedno na pięć zleceń będzie drukowane w nakładzie zaledwie jednej kopii. Ponad połowa wszystkich dzisiejszych zleceń druku wykonywana będzie w nakładach mniejszych niż 2000 kopii.

Od lat pięćdziesiątych, w których offset po raz pierwszy zagroził drukowi typograficznemu, branża nie widziała tak radykalnych zmian w procesach produkcji i tradycyjnych umiejętnościach. W 1951 roku autor artykułu w brytyjskim magazynie twierdził, że litografia offsetowa »nadaje się tylko do szybkich i prostych druków«. W latach dziewięćdziesiątych opublikowano wiele artykułów, których autorzy w podobny sposób wypowiadali się o pierwszych urządzeniach do druku cyfrowego. Niespełna dziesięć lat później technologia ta cieszy się znacznie większym respektem – powiedział prof. Romano.

Zmieniająca się dynamika współczesnego środowiska pracy zmusiła drukarzy do przemyślenia swojej pozycji na rynku druku profesjonalnego. Choć wielu z nich odnotowuje rosnące przychody, to ich koszty rosną jeszcze szybciej. Na rynku, na którym zasoby stopniowo się kurczą, drukarze będą mieli ograniczoną kontrolę nad sposobami ograniczania kosztów dodatkowych. Nasz raport dowodzi, że nowy krajobraz wymaga nowego sposobu pracy. Atrament na papierze przynosi coraz mniej pieniędzy, więc drukarze z konieczności szukają nowych źródeł przychodu, głównie w dziedzinach druku cyfrowego, wykańczania i kompleksowej obsługi zamówień – powiedział David Preskett, dyrektor ds. marketingu rozwiązań profesjonalnych w Canon Europe.

Kopię raportu można pobrać pod adresem:
www.canon-europe.com/About_Us/News/Solutions_Business_News/index.asp

Kluczowe ustalenia raportu:
1. Usługi z wartością dodaną
Autorzy raportu „Insight Report” stwierdzają, że 80% dostawców usług druku z całego świata oczekuje, że największy wzrost przychodów w ciągu następnych dwóch-pięciu lat będzie pochodził z druku cyfrowego.
Podstawowym czynnikiem wpływającym na dochody firmy drukarskiej nie są nakłady ani czas, lecz złożoność zlecenia. Nabywcy usług są skłonni zapłacić więcej za zlecenia ze skomplikowaną oprawą, wykończeniem lub innymi usługami. Proste zlecenia (zazwyczaj zwykłe arkusze) są drukowane w wyższych nakładach, ale są znacznie mniej zyskowne. Aby poradzić sobie z rosnącym naciskiem konkurencyjnym, drukarze z całego świata szukają nowych źródeł przychodów opartych na usługach z wartością dodaną.

2. Schyłek czasu
W przeszłości drukarze sprzedawali jedną podstawową usługę – czas. Produkcja niegdyś wymagała miesięcy, później tygodni, a obecnie dni — w niektórych przypadkach, nawet godzin. Nabywcy druku płacili więcej za zlecenia ekspresowe. To się skończyło, a wielu drukarzy zdobywa zlecenia, dlatego że potrafi się dopasować do napiętych harmonogramów klientów.

3. Szkolenia
Znaczna część zatrudnianego personelu dysponuje tylko tradycyjnymi umiejętnościami — około 40 procent – jeśli uwzględnić obsługę klienta, szacowanie, planowaniem, prepress i druk. Jeśli niektórzy drukarze zachowają starszy sprzęt, będą mieli kłopot ze znalezieniem jego operatorów. Bez automatyzacji oraz funkcji oferowanych przez nowe systemy zabraknie wykwalifikowanych ludzi do obsługi starszego sprzętu.
W roku 2007 średni roczny budżet szkoleniowy dostawców druku wynosił 1198 euro na osobę. Drukarze notujący duże zyski zainwestowali niemal dwukrotnie więcej (2368 euro).

4. Marketing i innowacje
54% respondentów wskazało, że w przyszłości zamierzają zostać „dostawcami usługi komunikacji biznesowej”. Oznacza to fundamentalną zmianę strategii oraz tendencję do specjalizacji – dziesięć procent ankietowanych planuje dodać szereg usług innych niż druk, takich jak zarządzanie udogodnieniami, funkcje IT czy kompleksowa realizacja zleceń.

Źródło: Canon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764