logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Canon: siły przekazu marketingowego szukajmy w druku spersonalizowanym

  PR 14.01.2024, przeczytano 984 razy
ilustracja

Jako konsumenci kontentu jesteśmy zmęczeni nadmiarem treści cyfrowych. Dlatego skuteczna komunikacja może oznaczać konieczność powrotu do tradycyjnych metod, takich jak m.in. tworzenie drukowanych materiałów marketingowych. W opinii ekspertów Canon Polska współczesne technologie druku pozwalają na kreowanie spersonalizowanych przekazów, które mają szansę przykuwać uwagę konsumenta szukającego odpoczynku od treści cyfrowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canon%3A-sily-przekazu-marketingowego-szukajmy-w-druku-spersonalizowanym,402738,artykul.html

Ostatnia dekada przyniosła dynamiczny rozwój cyfrowych metod komunikacji. Specjaliści zajmujący się marketingiem zyskali dostęp do licznych platform pozwalających zarówno na publikację kontentu jak i śledzenie aktywności konsumentów treści marketingowych. Z kolei analitycy z domów mediowych zaczęli dysponować coraz większym arsenałem narzędzi, które pozwalały na dokładne targetowanie treści przy jednoczesnym obniżeniu kosztów ich emisji. Media klasyczne znalazły się na straconej pozycji: malały zasięgi reklam w czasopismach, malało też znaczenie reklamy outdoorowej. Budżety marketingowe prawie w całości wędrowały do działów digital, a cyfrowe narzędzia pozwalały na coraz dokładniejsze mierzenie skuteczności marketingowych treści.

Jak docierać do klienta, który się wylogował?

Obecnie wchodzimy w nowy etap rozwoju komunikacji. Z jednej strony zaczynamy konfrontować się z nową jakością – przekazami generowanymi przez Sztuczną Inteligencję. Z drugiej, dostrzegamy znaczenie postaw konsumenckich, które metaforycznie można nazwać „wylogowaniem się do rzeczywistości”. Marketingowcy stają więc przed wyzwaniem tworzenia przekazów, które okażą się atrakcyjne dla osób zmęczonych cyfrowym nadmiarem. Coraz częściej zadajemy sobie pytanie o to, jak skutecznie walczyć o uwagę klienta, który korzysta z adblocków, zamyka strony z treściami sponsorowanymi i coraz skuteczniej izoluje się od marketingowego przekazu.

W czasach, gdy wszyscy narzekamy na przemęczenie cyfrowymi treściami, poszukiwanie alternatywnych sposobów docierania do klienta z marketingowym przekazem jest koniecznością. Marginalizowane, nieco zapomniane metody komunikacji offline mogą dzisiaj odzyskiwać znaczenie. Ponowne nawiązanie kontaktu z osobami odłączonymi od “globalnej wioski” możliwe staje się m.in. dzięki umiejętnemu wykorzystaniu materiałów drukowanych. Szukając więc innowacyjnych form kontentu, warto przyjrzeć się możliwościom, jakie rodzą się wraz z użyciem druku spersonalizowanego – twierdzi Michał Młynarczyk, specjalista od druku małego formatu w Canon Polska.

Personalizacja druku staje się obecnie potężnym narzędziem, które może przyciągnąć uwagę klienta i zwiększyć skuteczność przekazu marketingowego. Oto kilka przykładów, które pokazują potencjał, który tkwi w komunikacji opartej na materiałach drukowanych.

Drukowanie zmiennych danych pozwala na dostosowanie każdego wydruku do indywidualnych potrzeb klienta. Przykładowo, zwykła broszura może zawierać imię i nazwisko klienta, co zwiększa szanse na zainteresowanie całą ofertą.

Drukowanie na żądanie (POD) umożliwia drukowanie małych nakładów. Jest to idealne rozwiązanie dla małych firm lub dla realizacji zamówień specjalnych. Dzięki temu można dostosować materiały i przekaz do konkretnych okazji lub wydarzeń.

Drukowanie 3D, czyli tworzenie trójwymiarowych modeli daje nieskończone możliwości personalizacji. Przykładowo, można tworzyć unikalne upominki dla klientów, nie ograniczając się do żadnego kształtu czy koloru.

Drukowanie interaktywne. Za pomocą technologii takich jak kod QR, można połączyć wydrukowany materiał z cyfrowym światem. Klient skanując kod QR na ulotce może być przekierowany na stronę internetową firmy czy obejrzeć materiał filmowy.

Drukowanie z użyciem specjalnych efektów może mocno działać na zmysły klienta. Za pomocą specjalnych technik drukarskich, takich jak lakier UV, można stworzyć unikalne efekty, które przyciągną uwagę.

Każda z tych technik ma potencjał do tworzenia unikalnych, atrakcyjnych przekazów marketingowych, które mogą przyciągnąć uwagę klienta i zwiększyć skuteczność kampanii marketingowej. Personalizacja druku pozwala więc na stworzenie silnego, osobistego połączenia z przekazem, co może przekładać się na większą lojalność i zaangażowanie konsumenta.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Psychologia koloru w marketingu - znane marki i ich strategie
Kolory to nie tylko estetyka, ale i potężne narzędzie marketingowe, które wpływa na emocje i decyzje zakupowe. W drugiej części artykułu odkrywamy, jak marki takie jak Coca-Cola, Netflix czy Starbucks wykorzystują psychologię kolorów, by budować wizerunek i przyciągać klientów.
Laser i personalizacja: unikalne gadżety reklamowe
W dzisiejszym świecie marketingu, w którym konsumenci są coraz bardziej wymagający, a konkurencja nieustannie rośnie, standardowe rozwiązania przestają robić wrażenie. Klienci oczekują nie tylko wysokiej jakości usług i produktów, ale także indywidualnego podejścia. Właśnie dlatego personalizacja stała się jednym z najważniejszych trendów w branży reklamowej. Jednym z...
Kampanie edukacyjne – jak to robią w wodociągach?
Zmiana postaw społecznych poprzez kampanie edukacyjne to duże wyzwanie, które wymaga dobrego pomysłu i przyciągnięcia uwagi lokalnej społeczności. Aby dotrzeć z przekazem do mieszkańców, trzeba im uświadomić, że problem poruszany w kampanii faktycznie ich dotyczy, a dobre nawyki poprawią jakość życia w najbliższym otoczeniu.
Historia opakowań na jajka - wielkanocne inspiracje z Antalis
Opakowania na jajka, choć często niedoceniane, to prawdziwy przykład ludzkiej kreatywności i innowacyjności. Od prostych słomianych koszyków po nowoczesne, ekologiczne wytłaczanki – ich historia pokazuje, jak design i technologia ewoluowały, by sprostać praktycznym potrzebom.
Cięcie laserowe w reklamie i poligrafii: precyzja, która robi różnicę
Współczesna poligrafia i reklama nieustannie dążą do innowacji, które umożliwiają tworzenie produktów o coraz wyższej jakości, większej estetyce i lepszym dopasowaniu do indywidualnych potrzeb klienta. W tym kontekście jedną z technologii, która w ostatnich latach zdobywa coraz większą popularność, jest cięcie laserowe. Ta nowoczesna metoda obróbki materiałów nie tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764