logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Canon - oczekiwania użytkowników sprzętu IT a praca hybrydowa

  PR 27.12.2022, przeczytano 1584 razy

Poznaliśmy wyniki badania Canon Europe dotyczącego podejścia do tematu pracy hybrydowej. Okazało się, że pomiędzy managerami IT a użytkownikami końcowymi istnieje znaczna różnica w ocenie wykorzystywanych technologii. Podczas gdy 78 proc. osób podejmujących decyzje w dziedzinie IT uważa, że ich firma dostarcza odpowiednie technologie do zapewnienia pracownikom możliwości wydajnej i komfortowej pracy z domu, 21 proc. użytkowników wciąż korzysta ze swojego osobistego komputera do pracy zdalnej, a 19 proc. doświadcza problemów z uzyskaniem wsparcia IT na odległość. Zmiana trybu pracy nie jest łatwa także dla działów IT – aż 56 proc. ich przedstawicieli twierdzi, że są regularnie proszeni o udzielenie zdalnego wsparcia dla urządzeń wykorzystywanych poza biurem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canon---oczekiwania-uzytkownikow-sprzetu-it-a-praca-hybrydowa,398465,artykul.html

Dla pracowników najważniejszymi wyzwaniami w pracy zdalnej są procesy biznesowe. 42 proc. z nich doświadcza problemów z zatwierdzaniem procesów oraz podpisem cyfrowym, a 41 proc. miewa trudności z dostępem do fizycznej lub cyfrowej wersji dokumentów podczas pracy spoza biura. W efekcie 37 proc. respondentów deklaruje, że muszą odwiedzać biuro firmy specjalnie po to, aby wydrukować, odebrać lub podpisać dokumenty osobiście.

Jak wynika z badania Canon Europe, sporym wyzwaniem dla zespołów IT jest także wyposażenie nowych stanowisk pracy. Dostępność, współpraca oraz integracja to słowa-klucze określające największe problemy podczas przechodzenia na hybrydowy model pracy. 71 proc. osób decyzyjnych w zespołach IT twierdzi, że nowoczesne rozwiązania wspierające pracę hybrydową są niekompatybilne z ich przestarzałą firmową infrastrukturą. Z badania Canon wynika również, że większość wsparcia udzielanego pracownikom dotyczy zdalnego dostępu do plików (43 proc.) oraz współdzielenia efektów pracy z innymi (36 proc.). Wraz z zapotrzebowaniem na nowoczesne oprogramowanie wzrasta też potrzeba wymiany sprzętu. 56 proc. zgłoszeń dotyczy przestarzałych drukarek i skanerów, a 33 proc. - urządzeń osobistych.

Znajdowanie źródeł tych problemów, a następnie dostarczenie odpowiedniego rozwiązania, jest problematyczne dla wielu zespołów IT. Aż 76 proc. pracowników IT twierdzi, że implementacja technologii od różnych dostawców stanowi dla nich kłopot. W przypadku jakiegokolwiek błędu 71 proc. z nich musi kontaktować się z wieloma producentami, co oznacza, że każdy problem w warunkach pracy hybrydowej rozwiązuje się znacznie dłużej.

W związku z powyższym, dla wielu firm istotne staje się zarządzanie drukiem i cyklem życia dokumentów przy pomocy rozwiązań od jednego dostawcy. Większość z osób decyzyjnych w działach IT (aż 81 proc.) zgadza się, że ich organizacja może tylko zyskać na technologiach od jednego producenta, które są kompatybilne ze sobą i dużo łatwiejsze w użyciu w warunkach pracy hybrydowej.

Marc Bory, Workspace Planning, Marketing, and Innovation Senior Director w Canon Europe, komentuje: – Podczas pracy spoza biura wielu pracowników doświadcza trudności na polu tworzenia i współdzielenia dokumentów. Nasze badanie pokazuje, że choć wiele firm nie ma problemu z infrastrukturą IT w swoim biurze, to ich rozwiązania techniczne wciąż pozostawiają wiele do życzenia, gdy chodzi o organizację pracy hybrydowej.

– W związku z tym – kontynuuje Marc Bory – obserwujemy wzmożone zainteresowanie technologiami, które bezproblemowo ze sobą współpracują i mogą dużo lepiej wesprzeć użytkownika końcowego w problemach z zarządzaniem dokumentami. Dlatego oferujemy kompletny ekosystem technologiczny, którego głównym celem jest integracja miejsc pracy zdalnej i optymalizacja pracy z dokumentami. Nasze urządzenia i oprogramowanie wspierają rosnące znaczenie hybrydowego środowiska pracy.

Źródło: Canon

Dodatkowe informacje:

Metodologia
W badaniu, przeprowadzonym przez Canon oraz Walnut Unlimited, wzięło udział 3008 osób z 7 rynków – Niemiec, Hiszpanii, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii i Szwecji. Spośród tej liczby 1791 badanych zostało zakwalifikowanych jako pracownicy z organizacji zatrudniających przynajmniej 50 osób, a 1217 – jako specjaliści z działów IT, cechujący się wysoką decyzyjnością w kwestiach firmowej infrastruktury, rozwiązań i/oraz urządzeń drukujących.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
Inflacja spadła. Co z płacami?
Trzynaście miesięcy temu ceny rosły w tempie niemal 20 proc. rok do roku, obecnie spadły poniżej 2 proc. Ekonomiści są jednak zgodni, że w kolejnych miesiącach znowu znajdzie się powyżej celu inflacyjnego. W niewielkim stopniu wpłynie na to przywrócenie od kwietnia 5-proc. VAT-u na żywność, natomiast niewiadomą pozostaje kształtowanie się cen surowców...
Europa nie dogania USA i Chin w rozwoju sztucznej inteligencji
Światowym liderem rynku sztucznej inteligencji są Stany Zjednoczone, które mocno inwestują w opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Za nimi plasują się Chiny, w których rozwijane są z jednej strony aplikacje mobilne czy przydatne algorytmy, a z drugiej – mocno kontrowersyjny social scoring, w wyniku którego nawet to,...
Jeżeli chce się skorzystać z ulg podatkowych, należy sprawdzić i uzupełnić zeznania przygotowane przez administrację skarbową. Jak podaje serwis Prawo.pl, należy uważać zwłaszcza na ulgi: rodzinną i dla seniora, które - nawet jeśli fiskus je uwzględnił - mogą zawierać nieprawidłowości.
Pokolenie Z - tendencje zakupowe wg Mediamarkt
Łatwy dostęp, szybkość procesu oraz sprawne, intuicyjne rozwiązania odgrywają ogromną rolę w decyzjach zakupowych pokolenia Z. Najnowszy raport z marca 2024, pt. „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej” przygotowany na zlecenie MediaMarktSaturn Polska pokazuje, że młodzi Polacy preferują kupowanie w sieci. Aż 86,2% robi to przynajmniej raz w miesiącu bądź...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764