logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Canon Europe ogłasza wyniki badania nad działami CRD

  PR 22.06.2009, przeczytano 882 razy

Canon Europe ogłosił wyniki swojego badania korporacyjnych działów reprograficznych (CRD). Od grudnia 2008 roku do lutego 2009 roku zespół absolwentów poligrafii z Rochester Institute of Technology pod kierunkiem profesora Franka Romano przeprowadził wywiady z ponad 700 kierownikami działów CRD, nabywcami usług druku oraz obserwatorami branży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canon-europe-oglasza-wyniki-badania-nad-dzialami-crd,9139,artykul.html

Rezultat – raport „Reprografia korporacyjna: trendy i możliwości” – to kompleksowe podsumowanie bieżącej sytuacji na rynku reprografii korporacyjnej, a także prognoza oparta na analizie trendów i modelowaniu komputerowym.

Oto kluczowe ustalenia raportu:

  • Działy CRD oszczędzają swoim firmom średnio 15 procent kosztów druku zewnętrznego; niektóre mogłyby oszczędzić nawet 30 procent, gdyby działały bardziej skutecznie i wydajnie.
  • Ilość materiałów drukowanych przez działy CRD wzrosła o 20 procent w ciągu ostatniej dekady, co wynika głównie z większych możliwości drukarek cyfrowych, zastępujących maszyny offsetowe jako podstawowa technologia reprodukcyjna. Raport Canona przewiduje, że w 2012 roku z druku offsetowego będzie korzystać niespełna 30 procent działów CRD.
  • Choć technologia monochromatyczna ma wciąż charakter dominujący, nakłady zmniejszają się. Druk kolorowy zyskuje jednak na znaczeniu ze względu na coraz częstsze użycie diagramów, wykresów i zdjęć. Ilość stron kolorowych produkowanych przez działy CRD jest obecnie równa ilości stron monochromatycznych.
  • Rozszerzone opcje introligatorskie to szansa rozwoju działów CRD, ponieważ wartość wydruku zależy od jego wykończenia.
  • Wewnętrzny druk wielkoformatowy jest używany coraz częściej do druku plakatów, materiałów wystawienniczych i bannerów – w 1998 roku takich prac nie oferował tego ani jeden dział CRD; w 2008 roku oferowało je 65,8 procent ankietowanych działów.
  • Działy CRD muszą częściej przeprowadzać analizy porównawcze, aby oszacować swoją wartość dla macierzystych firm. Niemal 50 procent ankietowanych nie analizuje regularnie swojej wydajności, stwierdzając, że robi to tylko wtedy, gdy zachodzi taka potrzeba. Ponad 15 procent nigdy nie przeprowadza analiz porównawczych.
  • Rozwój Internetu ma duży wpływ na działalność działów CRD – w 2008 roku ponad 65 procent plików zostało dostarczonych przez sieć (i liczba to rośnie), co oznacza istotną zmianę w porównaniu z obiegiem papierowych dokumentów sprzed dekady. Wiele działów CRD wdrożyło rozwiązania Web-to-print, aby ograniczyć błędy w składaniu zamówień, a większość twierdzi, że rozwiązania te przekroczyły lub znacznie przekroczyły ich oczekiwania. Podobnie ponad połowa działów CRD, które są obecne w sieci, raportuje „bardzo wysoki” poziom satysfakcji wewnętrznych klientów – klienci preferują efektywne i łatwe zlecanie wydruków przez sieć WWW.
  • „Przebój” druku cyfrowego – druk zmiennych danych (variable data printing, VDP), przyjmuje się w działach CRD, ale powoli. Choć 94,1 procent ankietowanych dysponuje rozwiązaniem VDP, w wielu przypadkach była to część pakietu do zarządzania drukiem cyfrowym, przez wielu uważana za bardziej skomplikowaną, niż być powinna. Dlatego średnio tylko 27 procent działów CRD regularnie używa VDP.
  • Harmonogramy druku stają się coraz bardziej napięte, rośnie presja na realizację zleceń w ciągu 24 godzin lub krótszym czasie.

    Według raportu, działy CRD z optymizmem patrzą w przyszłość – niemal 90 procent oczekuje, że nakłady druku wewnętrznego utrzymają się na obecnym poziomie lub wzrosną. Konkluzja jest taka, że automatyzacja obiegów roboczych, jaką oferuje druk cyfrowy, w połączeniu ze składaniem zamówień przez sieć, zmaksymalizują poziom satysfakcji klientów oraz oszczędność kosztów. Aby jednak wdrożyć tę strategię, działy CRD powinny szkolić personel, dążyć do tego, aby macierzyste firmy postrzegały je jako koordynatorów komunikacji, wreszcie zwiększyć wartość swoich usług, oferując więcej opcji wykańczania i druku wielkoformatowego.

    – Choć 90 procent firm uważa druk za „krytyczny” i przydziela działom CRD budżety w wysokości ponad 2 procent swoich obrotów, z raportu wynika, że kierownictwo poświęca mało uwagi działom CRD, nie do końca zdając sobie sprawę z ich wartości – twierdzi Mark Lawn, dyrektor ds. strategicznego marketingu rozwiązań profesjonalnych w Canon Europe. – Nasz raport pokazuje też, że choć w porównaniu z sytuacją sprzed dekady więcej materiałów jest produkowanych wewnętrznie, co wynika z większych możliwości cyfrowych drukarek, to 50 procent druku nadal zleca się zewnętrznym firmom. Samo istnienie działów CRD zależy od tego, czy będą w stanie zachować lub zwiększyć swoją wartość dla klientów, spełniając ich wymagania w zakresie jakości i obsługi. Działy CRD muszą zatem poprawić swoje funkcjonowanie w dwóch kluczowych obszarach: obsługi klienta i efektywności. Pełna automatyzacja obiegu roboczego pozwoli im zwiększyć nakłady druku i przyjmować bardziej skomplikowane zlecenia – dodaje Lawn.

    Aby otrzymać podsumowanie pełnego raportu, prosimy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem firmy Canon.

    Źródło: Canon

  • PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

    REKLAMA

    Komentarze

    Zaloguj się i dodaj komentarz

    Najnowsze w tym dziale

    Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
    Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
    Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
    Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
    Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
    Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
    Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
    Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
    Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
     
    Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764