logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Canon Female Photojournalist Award 2006 dla Véronique de Viguerie

  PR 16.08.2006, przeczytano 683 razy
ilustracjastrzałka

Francuska fotograf Véronique de Viguerie została szóstą kobietą, która otrzyma nagrodę Canon Female Photojournalist Award [Nagroda Canona dla Kobiet Fotoreporterów] za swój projekt dotyczący komunistycznej milicji kobiecej w Nepalu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canon-female-photojournalist-award-2006-dla-v%C3%A9ronique-de-viguerie,4318,artykul.html

Nagroda, której częścią jest grant wysokości 8000 Euro od firmy Canon zostanie jej przyznana przez Francuskie Stowarzyszenie Kobiet Dziennikarzy [AFJ] podczas 18-go Międzynarodowego Festiwalu Fotografii Reportażowej VISA POUR L`IMAGE w Perpignan we Francji w dniu 9 września 2006.

Nagrodę Canon Female Photojournalist Award zainicjowali w 2001r. AFJ oraz Guy Bourreau, dyrektor Canon Communication & Image we Francji. Jej celem jest wspieranie i popularyzacja pracy kobiet fotoreporterów z całego świata. „Kobiety stanowią jedynie 11% światowej populacji fotoreporterów, pierwszym celem nagrody było zaakcentowanie niezbyt licznej obecności kobiet w tej dziedzinie” tłumaczy Bourreau. „Teraz, po sześciu latach, nagroda okazała się być doskonałą drogą do odkrywania nowych talentów.” Tegoroczną nagrodę przyznano w związku z rosnąca reputacją Véronique de Viguerie jako jednej z najbardziej zaangażowanych i utalentowanych pracujących dzisiaj fotoreporterek.

  • Wspierając przyszłość
    Grant wysokości 8000 Euro jaki de Viguerie otrzyma od Canona pozwoli jej na realizację nowego projektu – przyszły rok spędzi ona mieszkając razem ze składającym się wyłącznie z kobiet oddziałem Ludowej Armii Wyzwoleńczej w Nepalu, obserwując ich życie codzienne oraz ćwiczenia podczas walki o zmianę sytuacji politycznej. De Viguerie otrzyma szanse zaprezentowania gotowych wyników projektu podczas następnego festiwalu VISA POUR L`IMAGE.

  • Véronique de Vigeurie
    Véronique de Viguerie ma 28 lat. Urodziła się we Francji, zanim została fotoreporterem w 2004 - studiowała fotografię w Anglii. Wśród jej prac znajdziemy fotografie z Pakistanu i wiele głębokich reportaży z Afganistanu, kraju który po raz pierwszy odwiedziła na zlecenie gazety w 2003 roku. W 2005 roku cudem uniknęła śmierci podczas samobójczego ataku bombowego w Kabulu – zginął człowiek siedzący tuż obok niej. Jej zdjęcia publikowały: “Newsweek”, “New York Times”, “LIFE”, “Daily Telegraph”

    Źródło: Canon Polska

  • PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

    REKLAMA

    Komentarze

    Zaloguj się i dodaj komentarz

    Najnowsze w tym dziale

    Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
    Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
    Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
    PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
    „Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
    Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
    Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
    Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
    Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
    Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
     
    Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764