logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Canon o bezpieczeństwie druku w hybrydowym środowisku pracy

  PR 16.11.2023, przeczytano 339 razy
ilustracja

W dobie narastających zagrożeń cybernetycznych i regularnych incydentów związanych z utratą lub wyciekiem danych, ich szczególna ochrona przestała być dla firm jedynie wartą rozważenia opcją. Jest to dzisiaj działanie bezwzględnie konieczne. Niestety, pomimo coraz większej uwagi poświęcanej cyberbezpieczeństwu, kwestia zabezpieczeń procesu druku bywa ciągle bagatelizowana. Jak drukować bezpiecznie? Ekspert Canon Polska wskazuje obszary, o które powinniśmy szczególnie zadbać podczas codziennej pracy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canon-o-bezpieczenstwie-druku-w-hybrydowym-srodowisku-pracy,402100,artykul.html

Dane na temat cyberbezpieczeństwa nie napawają optymizmem. W ciągu ostatnich 5 lat liczba ataków cybernetycznych wzrosła aż o 75%1. Zagrożone są zarówno małe, jak i duże firmy. Mimo to, wiele organizacji ciągle zaniedbuje obszary wysokiego ryzyka, a do nich właśnie należy bezpieczeństwo druku. Kwestia wydaje się aktualna szczególnie teraz, gdy model pracy hybrydowej stał się czymś powszechnym. Prywatny sprzęt użytkowników używany w domach do wykonywania obowiązków służbowych jest wyjątkowo podatny na naruszenia bezpieczeństwa. Firmy, które chcą zabezpieczyć się przed wyciekiem lub kradzieżą informacji, powinny dokonywać ponownej oceny swojej strategii i przystosować ją do nowej sytuacji.

Jak drukować bezpiecznie?

Drukowanie należy do standardowych czynności biurowych. Wraz ze zmianą modelu pracy używa się do niego urządzeń osobistych, pozbawionych nawet najprostszej ochrony. Ryzyko sytuacji kryzysowej znacznie rośnie. Zabezpieczenie dokumentów, niezależnie od rodzaju urządzenia i miejsca, w którym następuje druk, staje się więc absolutnie niezbędne.

Poufne informacje muszą być chronione na każdym etapie cyklu życia dokumentu. Przykładowo uwierzytelnianie użytkowników na ekranie dotykowym urządzenia daje pewność, że nikt poza uprawnioną osobą nie odbierze wydruku bez potwierdzenia tożsamości. Natomiast dźwiękowe i wizualne powiadomienia o pozostawionych oryginałach dokumentów ostrzegają o potencjalnym niebezpieczeństwie trafienia informacji poufnych w niepowołane ręce – mówi Dariusz Szwed, ekspert ds. cyfryzacji biur i cyberbezpieczeństwa z firmy Canon Polska.

Chmura wymaga czujności

Wiele firm decyduje się obecnie na usługi zewnętrznych dostawców specjalizujących się w bezpiecznym zarządzaniu informacjami. W raporcie “Deloitte Global Outsourcing Survey 2022” 76% spośród kadry zarządzającej potwierdziło, że korzysta z outsourcingu usług IT2 . W związku z tym, szczególnie istotne stają się kwestie zabezpieczenia tych rozwiązań chmurowych, które dotyczą procesów druku.

Przeniesienie usług do chmury obliczeniowej – tu ilustracją może być nasze oprogramowanie do zarządzania dokumentacją firmy Therefore Online – zwalnia firmy z konieczności posiadania własnej serwerowni i z budowania od zera firmowej sieci informatycznej. Ponadto jest dużo bezpieczniejszą opcją. Nad aktualizacją oprogramowania czuwa wówczas wyspecjalizowany zespół, a systemy są przynajmniej raz w roku poddawane audytowi bezpieczeństwa przez firmy zewnętrzne – dodaje Dariusz Szwed.

Bezpieczne przenoszenie i udostępnianie dokumentów to kluczowy element bezpieczeństwa w miejscu pracy. Dostrzegając znaczenie ochrony środowiska pracy i wdrażając strategię, firmy mogą przyjąć holistyczne podejście do bezpieczeństwa druku i ograniczyć ryzyko cyberataków zaczynając od zaraz.

Zachęcamy do zapoznania się z bezpłatnym e-bookiem, w którym nasi eksperci dzielą się wiedzą informacjami m.in. o tym, jak urządzenia wielofunkcyjne mogą wspierać działania związane z bezpieczeństwem przetwarzania dokumentów i informacji i dlaczego warto postawić na rozwiązania chmurowe: https://www.canon.pl/business/insights/articles/wybor-dostawcy-rozwiazan-druku/

Więcej informacji o rozwiązaniu Therefore Online: https://www.canon.pl/business/products/software/therefore-online/

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

Dodatkowe informacje:

1 Badanie EY: większość ekspertów cyberbezpieczeństwa uznaje działania swoich organizacji za nieefektywne | EY Polska

2 Deloitte, us-global-outsourcing-survey-2022.pdf (deloitte.com)

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

31 lat SMS-owania
3 grudnia 1992 r. rozpoczęła się historia SMS-owania. 31 lat temu programista z Vodafone wysłał pierwszą wiadomość tekstową o treści: Merry Christmas. Choć wówczas architekci telefonii komórkowej nie planowali stworzenia czatu dla wszystkich, a raczej system wspierający komunikację techniczną, dzisiaj jest niezbędnym kanałem komunikacji w życiu i biznesie.
Trendy bożonarodzeniowe w branży opakowaniowej
Okres świąteczny to czas, gdy opakowania stają się nie tylko nośnikiem informacji o towarach, lecz również oddzielnymi produktami a nawet do pewnego stopnia prezentami, które mają zbliżyć Klientów do atmosfery Bożego Narodzenia. Karton jako wszechstronny materiał zajmuje szczególne miejsce w projektowaniu opakowań, umożliwiając zastosowanie...
Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę...
Commerce media to koncepcja, która łączy handel elektroniczny z reklamą cyfrową, umożliwiając markom docieranie do konsumentów na platformach online podczas ich interakcji z produktami. Koncepcja wykracza poza tradycyjne modele reklamowe, umożliwiając firmom wykorzystanie własnych platform handlowych, tzw. retail media networks do celów...
Promocja na papierze budzi zaufanie
Polacy są coraz bardziej świadomymi klientami. Dysponując ograniczonymi środkami, wyróżniamy się na tle sąsiadów dużym stopniem świadomości konsumenckiej. Szukamy okazji i potrafimy realnie ocenić czy oferta jest atrakcyjna.[1] Co więcej, chętnie sięgamy w tym celu po gazetki i listy z ofertami.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764