logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Canon Polska inauguruje dyskusję wydawców i drukarzy

  PR 10.03.2021, przeczytano 417 razy

Co zrobić, aby druk dobrej książki był prosty i opłacalny? Jak zainteresować książką potencjalnego czytelnika? I wreszcie - lepiej wybrać drukarnię offsetową czy cyfrową? Canon Polska zainaugurował spotkanie z udziałem czołowych przedstawicieli polskiego rynku książki. Efektów ich dyskusji można teraz odsłuchać jako podcastu w ramach nowego internetowego projektu pt. „Rozmowy o druku”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canon-polska-inauguruje-dyskusje-wydawcow-i-drukarzy,390563,artykul.html

Jak wynika z corocznych badań czytelnictwa, które są przeprowadzane przez Bibliotekę Narodową, polski rynek książki jest w całkiem dobrej kondycji. W księgarniach możemy dziś znaleźć ponad trzy razy więcej tytułów niż dwie dekady temu. Większa konkurencja oznacza jednak konieczność lepszego wyróżnienia tytułu na półce. Jak zrobić to skutecznie? Liczy się odpowiednia okładka i uszlachetnienia książki? A może najważniejszy jest marketing: nazwisko autora/autorki i zdobyte nagrody?

Między innymi takie tematy, w ramach dyskusji odbywającej się pod hasłem „Rozmowy o druku”, poruszali czołowi przedstawiciele polskiej branży książek: Hanna Mirska-Grudzińska, założycielka i redaktor naczelna wydawnictwa Marginesy, Wojciech Hunkiewicz, właściciel Mazowieckiego Centrum Poligrafii, jednej z największych polskich drukarni książek, oraz Michał Młynarczyk, ekspert od profesjonalnego druku małego formatu w Canon Polska.

- Wszystko wzięło się z chęci dialogu - komentuje teraz Michał Młynarczyk. - Obserwując rynek i wsłuchując się w to, co mówią nasi klienci i partnerzy, doszliśmy do wniosku, że w polskiej branży druku książek brakuje przede wszystkim rozmowy. Wydawcy i drukarnie nie zawsze wiedzą, czego mogą oczekiwać od siebie wzajemnie. Canon, jako producent sprzętu drukującego, pełni równie ważną rolę w tym łańcuchu zależności. Musimy trzymać rękę na pulsie, aby wiedzieć, w którą stronę rozwijać naszą ofertę i jakie rozwiązania adresować w przyszłości do drukarń – wyjaśnia.

Canon Polska planuje przeprowadzić więcej podobnych dyskusji, które potem będzie można odsłuchać w ramach podcastów „Rozmowy o druku”. - Chcemy lepiej poznać oczekiwania różnych rynków, dostawców i klientów. Istotne jest, aby wspólnie wypracowywać wydajne, oszczędne i funkcjonalne rozwiązania dla różnych gatunków druku – mówi Michał Młynarczyk.

Kilka tematów w jednym podcaście

Pierwszy podcast został podzielony na trzy części. W pierwszej z nich goście zastanawiają się nad kondycją polskiego rynku książki. Czy rzeczywiście możemy mówić o wyraźnym stałym trendzie wzrostu czytelnictwa w naszym kraju? Pojawia się też odpowiedź na pytanie, czy rosnąca popularność audiobooków to konkurencja czy wsparcie dla tradycyjnej książki.

Druga część poświęcona jest składnikom sukcesu promocji książki. Treść, okładka, promocja, nazwisko autora - wszystko to może mieć znaczenie. Eksperci wskazują, co tak naprawdę sprawia, że czytelnik chętnie bierze książkę do ręki.

Trzecia część, „Offset czy druk cyfrowy", to próba odpowiedzi na pytanie, które od lat prowokuje dyskusje w świecie poligrafii. Zwolennicy technik offsetowych doceniają niższy koszt produkcji przy większych nakładach. Z kolei orędownicy druku cyfrowego twierdzą, że tylko techniki cyfrowe w obecnych czasach umożliwiają efektywny wydruk różnego rodzaju produktów w nakładzie już od jednej sztuki. A jak to wygląda na rynku książki?

  • Podcast można bezpłatnie odsłuchać TUTAJ

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764