logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Canon prezentuje narzędzie Prismacolor Manager

  PR 25.04.2023, przeczytano 582 razy
ilustracja

Canon przedstawia PRISMAcolor Manager – narzędzie chmurowe służące do pomiaru i analizy koloru we wszystkich urządzeniach atramentowych i tonerowych pracujących w przestrzeni barw CMYK[1]. Przy pomocy prostego procesu można krok po kroku sprawdzić odwzorowanie barwy i pokrycie kolorem na poszczególnych fragmentach wydruku. PRISMAcolor Manager sprawdza odwzorowanie koloru wykorzystując takie standardy jak FOGRA[2] czy IDEAlliance[3] albo ustawienia zdefiniowane przez użytkownika. Co ważne, z nowego narzędzia mogą skorzystać posiadacze nie tylko drukarek produkcji Canon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canon-prezentuje-narzedzie-prismacolor-manager,399746,artykul.html

PRISMAcolor Manager oferuje dostawcom usług druku prosty sposób na analizę jakości kolorystycznej na wydrukach cyfrowych poprzez przejrzysty proces pomiaru koloru, czytelny sposób przedstawienia i analizy danych, a także możliwość zebrania pomiarów z różnych drukarek. Oprogramowanie sprawdza i porównuje wyniki analiz do określonych standardów.

Dzięki wykorzystaniu intuicyjnego interfejsu, nowe narzędzie może być użyte przez każdego operatora, co oszczędza czas i zasoby przedsiębiorstwa. Operator zarządza PRISMAcolor Manager przy pomocy prostej aplikacji, która krok po kroku kieruje go przez cały proces pomiaru koloru, aż do wygenerowania końcowego raportu. W efekcie PRISMAcolor Manager redukuje liczbę błędnych wydruków próbnych i błędów technicznych. Oprogramowanie automatycznie dostarcza dane o pomiarze koloru do kontrolerów PRISMAsync lub Fiery albo wyświetla odpowiednie ustawienia kolorystyczne na panelu operatora. Podczas trwania pomiaru aplikacja dostarcza dane w czasie rzeczywistym, a każdy zakończony etap zaznaczony jest w graficzny sposób „wykonane”.

Operator może przeprowadzić pomiar koloru na cztery różne sposoby:

  1. Poprzez serwer PRISMAsync[4] - drukowana jest próbna karta zawierająca wzorcowe ustawienie kolorystyczne, które następnie zostaje zmierzone przez elementy pomiarowe urządzenia. Wyniki pomiaru są automatycznie przekazywane do PRISMAcolor Manager.
  2. Z poziomu PRISMAcolor Manager - drukowana jest próbna karta zawierająca określony identyfikator poprawnego ustawienia[5]. Następnie kartę skanuje urządzenie pomiarowe X-Rite i1 Pro lub iSis. Wyniki każdego pomiaru są przypisane do ustawień poprzez wspomniany powyżej identyfikator.
  3. Karta testowa z identyfikatorem jest pobierana z PRISMAcolor Manager i ręcznie drukowana na dowolnym urządzeniu CMYK obsługującej protokół SNMP. Następnie karta podlega pomiarowi przez PRISMAcolor Manager przy pomocy urządzenia X-Rite i1 Pro lub iSis. Wynik pomiaru jest przypisany do numeru ID danej karty.
  4. Standardowa karta testowa do pomiaru koloru jest mierzona przez PRISMAcolor Manager przy pomocy urządzenia pomiarowego X-Rite i1 Pro lub iSis.

Jennifer Kolloczek, European Planning, Marketing & Innovation Senior Director, Production Print w Canon Europe komentuje:

– Pomiar i dostosowywanie koloru jest jednym z kluczowych zadań w pracy z drukiem. To także jeden z najbardziej krytycznych aspektów profesjonalnego druku. Monitorowanie jakości kolorystycznej, a zarazem zapewnianie jej stałości, może być w dłuższym okresie bardzo czasochłonne, nierzadko wymaga też obecności wyszkolonego eksperta. Dla dostawców usług druku posiadających więcej niż jeden typ drukarki, proces pomiaru i analizy kolorystycznej może być jeszcze bardziej wymagający. PRISMAcolor Manager to proste narzędzie pomagające w uproszczeniu tych procesów. Jego intuicyjny interfejs pozwala operatorom z różnym stażem bez przeszkód poradzić sobie z dostosowaniem koloru.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

Dodatkowe informacje:

[1] Drukarka musi obsługiwać protokół SNMP i być w stanie wykorzystać dostosowane ustawienia kolorystyczne.
[2] FOGRA to instytut naukowy, prowadzący niezależne badania dla branży poligraficznej; opracowywane przez niego standardy pozwalają obiektywnie oceniać możliwości urządzeń drukujących.
[3] IDEAlliance to wiodący twórca specyfikacji i certyfikacji w obszarze druku, a także międzynarodowe zrzeszenie firm technologicznych i poligraficznych.
[4] Wymagana jest licencja Advanced Colour Management.
[5] Unikatowy identyfikator będzie używany podczas pracy z PRISMAcolor Manager.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tchibo Exclusive odświeża design opakowań
Tchibo Exclusive – kultowa marka obecna w Polsce od ponad 30 lat, odświeża swoją szatę graficzną. Od stycznia na półkach sklepowych zaczęły pojawiać się nowe opakowania wszystkich wariantów tej kawy. Nowy design nie oznacza jednak modyfikacji receptury, dopełnia on jej wyjątkowy charakter.
Panasonic PressIT WPS2 - bezprzewodowy system prezentacji
Panasonic Connect Europe zaprezentował najnowszą wersję bezprzewodowego systemu prezentacji PressIT — serię WPS2. Nowa technologia jest dostępna od ręki i została zaprojektowana tak, aby zapewnić bezproblemową, bezstresową i wysoce efektywną współpracę i komunikację w środowiskach zawodowych i edukacyjnych.
Hand Made odświeża wizerunek LabHome
Agencja reklamowa Hand Made odpowiada za nową odsłonę logo oraz redesign strony internetowej marki LabHome.
Madogz z kampanią Canephron opartą na modular video
Canephron to roślinny lek bez recepty stosowany w leczeniu dolegliwości układu moczowego. W najnowszej kampanii opartej na autorskim formacie modular video, lek wspomaga strażaczki w gaszeniu ich osobistych pożarów. Za ideę kreatywną i produkcję kampanii odpowiada agencja MADOGZ.
Personalizacja SALESmanago wspiera e-commerce
SALESmanago – platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – wprowadza na rynek skuteczne narzędzie marketingowe Recommendation Architect. Nowe rozwiązanie umożliwia tworzenie spersonalizowanych rekomendacji opartych na interakcjach i preferencjach klientów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764