logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Canon Uvgel: Océ Colorado 1640 w firmie Pro-Komp

  PR 03.09.2018, przeczytano 1372 razy
ilustracjastrzałka

Rozwój cyfrowych technologii druku wielkoformatowego otworzył nieznane dotąd możliwości przeobrażenia swojego biznesu przez dostawców usług druku. Do tej pory, w zakresie produkcji wysokiej jakości materiałów graficznych (promocyjnych, reklamowych czy artystycznych), drukarnie stały przed wyborem między utrzymaniem wysokiej jakości, a szybkością realizacji coraz bardziej napiętych terminów narzucanych przez klientów. I o ile przez dekady kompromis między tymi dwiema opcjami wydawał się nie do uzyskania, o tyle najnowsze innowacje technologiczne dają zupełnie nowe szanse wyjścia przed szereg dynamicznie rozwijającym się producentom materiałów reklamowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canon-uvgel%3A-oc%C3%A9-colorado-1640-w-firmie-pro-komp,37756,artykul.html

Działająca od 2003 r. w podwarszawskim Piasecznie firma PRO-KOMP to doskonały przykład przemyślanego rozwoju biznesowego w oparciu o nowoczesne technologie cyfrowe. Firma, która kompleksowo obsługuje wiodące marki sportowe i odzieżowe w zakresie grafik promocyjnych i kampanii reklamowych na całą Europę, podjęła decyzję o inwestycji w najszybszy w klasie 64-calowych ploterów graficznych drukujących z roli, aby dotrzymać coraz krótszych terminów realizacji zleceń przy zachowaniu tej samej, wysokiej jakości kolorowych materiałów drukowanych w bardzo wysokich nakładach. Wybór padł na Océ Colorado 1640 firmy Canon.

- Nasze kampanie charakteryzują się tym, że niektóre elementy, które wykorzystywane były na początku roku, są produkowane także kilka miesięcy później. Dzięki Océ Colorado 1640 jesteśmy w stanie zapewnić, że te wydruki będą charakteryzować się tą samą kolorystyką i tym samym odwzorowaniem kolorów – przyznaje Michał Sokołowski, właściciel PRO-KOMP.

Z kolei Bartosz Biernacki, kierownik drukarni PRO-KOMP, pytany o najbardziej wymagające zamówienia w ostatnich miesiącach, wspomina: - Takim wyzwaniem dla naszych maszyn na pewno był druk trzech dużych kampanii w tym samym czasie. Wiązało się to z produkcją tysięcy metrów kwadratowych zadrukowanych nośników w zaledwie kilka dni. Dzięki cyfrowym ploterom Océ Colrado 1640 i Océ Arizona 460 XT byliśmy w stanie sprostać zadaniu i zrealizować wszystkie zlecenia na czas.

Drukujemy więcej

Obserwowane od lat wzrosty na rynku druku wielkoformatowego (przy jednocześnie coraz krótszym czasie realizacji zleceń) nie tracą na sile. IT Strategies szacuje, że do 2020 r. na urządzeniach rolowych wyprodukowanych zostanie aż 1,6 bln metrów kwadratowych (tylko materiały wielkoformatowe wyprodukowane w technologiach lateks/solwent/UV). Jednocześnie rosnący popyt i napięte harmonogramy klientów korporacyjnych, detalistów, agencji produkcyjnych czy firm z sektora MŚP oznaczają, że od dostawców usług druku wymagana będzie jeszcze większa elastyczność i konieczność realizacji zleceń w krótkich terminach. Już w 2013 r. InfoTrends wskazywało, że niemal 2/3 zleceń w zakresie wielkoformatowych produkcji graficznych musi zostać dostarczonych w mniej niż 48 godzin, a ponad 40 proc. – nawet tego samego dnia. Obecnie czas ten jest jeszcze krótszy.

Technologie cyfrowe w natarciu

Wzrost popularności technologii cyfrowych w produkcji grafiki wielkoformatowej nie jest dziełem przypadku. Ograniczenia produkcyjne (i rynkowe) wynikają bowiem najczęściej z wykorzystywanej technologii druku. Tradycyjne sposoby druku, w żadnym wypadku nie umniejszając ich niewątpliwym zaletom i zasługom dla rozwoju rynku, posiadają jedną fundamentalną wadę – proces druku w technologii czy to solwentowej, ekosolwentowej czy lateksowej zawsze będzie wymagał odparowania rozpuszczalnika lub wody z atramentu i nośnika. To z kolei zawsze będzie powodowało spowolnienie całego procesu, ponieważ maszyna musi ograniczyć ilość atramentu nakładanego w pojedynczym cyklu. Oznacza to też, że przy pracy na pełnych obrotach i w najwyższej jakości, np. przy druku materiałów do punktu sprzedaży, tradycyjny ploter może pracować z niewielką prędkością, osiągającą niekiedy zaledwie 15 m2 na godzinę. Ale to nie wszystkie ograniczenia związane z zastosowaniem tradycyjnej technologii.

Canon UVgel: technologia przyszłości

Wobec wyzwań związanych ze zwiększeniem wydajności przy jednoczesnym utrzymaniu doskonałej jakości, Canon opracował zupełnie nową technologię druku Canon UVgel.  Dzięki połączeniu nowoopracowanego atramentu w postaci żelu, nowej technologii głowic drukujących i specjalnego systemu utwardzania atramentu eliminuje ona tradycyjne ograniczenia, pozwalając na osiągnięcie dwu- a nawet trzykrotnie szybszego tempa druku w najwyższej jakości na urządzeniach rolowych. Elastyczność stosowanych mediów także jest imponująca i pozwala na zadruk różnorodnych mediów, także tych tańszych.

Pierwszym ploterem Canon z technologią UVgel jest rolowa maszyna Océ Colorado 1640 – najszybsze urządzenie w segmencie 64-calowych maszyn rolowych na rynku. Prędkość druku Colorado sięga nawet 159 m2/h dla takich zastosowań, jak druk billboardów i banerów zewnętrznych. Technologia UVgel zapewnia wyjątkową powtarzalność produkcyjną. Precyzyjnie nanoszone na media krople UVgel natychmiast są utrwalane na nośniku i tworzą ostre obrazy praktycznie bez efektu koalescencji, a ścisła kontrola kropli gwarantuje wysoką powtarzalność barw na kolejnych wydrukach.

- Mieliśmy problemy z kolorystyką i pasowaniem brytów, także jeśli chodzi o geometrię wydruków. W praktyce pojawiało się coraz więcej niewiadomych, które podczas montażu fototapety mogły nas zaskoczyć i spowodować, że prace będzie trzeba powtarzać – tłumaczy Bartosz Świderski, właściciel warszawskiego Studia BELL, który we wrześniu 2017 r. zainwestował w Océ Colorado 1640. - Technologia piezoelektryczna odznacza się dużą powtarzalnością formowania kropli i celności jej plasowania. Co więcej, średnica kropli jest podawana w setnych milimetra, podobnie jak precyzja jej trafienia – i ta maszyna, przy sporej prędkości druku, osiąga właśnie taką precyzję – dodaje Świderski.

Océ Colorado 1640 na FestiwalDruku.pl

Najnowszy ploter Canon z technologią UVgel będzie można zobaczyć w działaniu podczas zbliżających się targów FestiwalDruku.pl (12-13 września) na stoisku Canon. Będzie to doskonała okazja, aby na własne oczy przekonać się o możliwościach, jakie posiada ta innowacyjna maszyna, ale też okazja do porozmawiania ze specjalistami Canon oraz klientami, którzy korzystają z Océ Colorado 1640 na co dzień.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764