logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Canon uzyskał certyfikat Fogra51 PSD dla nowej linii urządzeń Imagepress

  PR 17.03.2020, przeczytano 558 razy
ilustracja

Produkowane przez Canon urządzenia imagePRESS C910 oraz imagePRESS C165 uzyskały certyfikaty Fogra51 Process Standard Digital. Oba modele otrzymały ponadto najwyższą ocenę otrzymując kategorię A tego certyfikatu. Co to oznacza? – To kolejne potwierdzenie profesjonalizmu naszych rozwiązań w zakresie druku i zarządzania kolorem – komentują przedstawiciele producenta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canon-uzyskal-certyfikat-fogra51-psd-dla-nowej-linii-urzadzen-imagepress,386125,artykul.html

Obie maszyny uzyskały kategorię A, najwyższą z możliwych kategorii Klasy Jakości Druku (Print Quality Class). Oznacza to również, że oferowane przez Canon Polska urządzenia do kolorowego druku na papier cięty, zarówno laserowego jak i atramentowego, spełniają najwyższe standardy i pozytywnie przechodzą weryfikacje standardem Fogra.

– Certyfikat jest potwierdzeniem naszej pozycji w obszarze druku kolorowego – komentuje Michał Młynarczyk, Professional Print Product Manager w Canon Polska. – Certyfikat Fogra gwarantuje klientom, że oferowane przez Canon urządzenia są w stanie zapewnić najlepsze odwzorowanie kolorów oraz spójność kolorystyczną podczas produkcji długich serii – mówi.

Modele z serii imagePRESS były poddane testom przy użyciu dwóch kontrolerów (PRISMAsync i EFI). Jako nośnika użyto papieru powlekanego, SILK o gramaturze 170 g/m2 (TopCoated+ Silk 170gsm) oraz papieru powlekanego GLOSS o gramaturze 115gsm (TopCoated+ Gloss 115gsm). Testy przeprowadzono w nakładzie minimum 500 kopii, aby odtworzyć spójność kolorów w rzeczywistych warunkach produkcyjnych.

Międzynarodowy standard Fogra PSD opiera się o metodykę oceny względem stosowanego nośnika, co oznacza, że certyfikacja odbywa się poprzez porównanie rozmaitych typów papieru w różnych standardach jakości druku. Takie podejście uwzględnia również biel stosowanych materiałów, powszechnie wzbogacanych o środki optycznie rozjaśniające.

Czym jest Fogra PSD?

Fogra to niemiecki niezależny instytut badawczy branży graficznej, uznawany na całym świecie. Placówka jest ściśle zaangażowana w utrzymanie i weryfikację kilku standardów ISO (ISO TC 130), związanych z zarządzaniem kolorem i drukiem. W oparciu o standardy ISO w instytucie Fogra opracowano system certyfikacji dla dostawców usług druku oraz odbitek próbnych, znany jako FOGRAcert.

Certyfikat Process Standard Digital (PSD) został opracowany przez niemieckich badaczy i stanowi opis zorientowanego na wykorzystanie przemysłowe, ustandaryzowanego procesu tworzenia produktów drukowanych cyfrowo. Stosując certyfikat PSD, dostawcy usług udowadniają wysoką jakość finalnego produktu oraz zrozumienie przez nich całego procesu produkcji.

Dlaczego to ważne?

Wszyscy dostawcy usług drukarskich, działający w branży druku cyfrowego w małym lub dużym formacie, powinni mieć na względzie certyfikat Process Standard Digital. PSD wspiera nabywców drukowanych materiałów, pozwalając im rozumieć zalety i wady cyfrowego druku oferowanego przez różnych dostawców. Pomaga również klientom podejmować poparte wiedzą i praktyką decyzje, a tym samym pozwala uniknąć nierealnych wymagań względem dostawców.

Jednym z głównych celów certyfikatu jest kontrola procesu produkcyjnego prowadzącego do uzyskania przewidywalnego i powtarzalnego produktu końcowego druku. PSD ma za zadanie również ułatwiać osiąganie wierności i powtarzalności kolorów w druku oraz zapewniać zgodność z cyklem pracy z PDF/X.

Skuteczne wdrożenie certyfikatu może przynieść komercyjnym drukarniom korzyści wynikające z lepszego zarządzania kosztami i czasem, a także zapewnić wsparcie w osiągnięciu zrównoważonego rozwoju i ograniczeniu generowania odpadów. Fogra uchodzi za branżowy standard: wśród dostawców usług druku stanowi synonim jakości i niezawodności.

Natomiast tym, którzy zamawiają materiały drukowane (np. zespołom marketingowym), Fogra oferuje przejrzyste i porównywalne informacje na temat efektu pracy danego urządzenia do druku cyfrowego. Dlatego dostawcy druku, których systemy produkcyjne posiadają certyfikat PSD, cieszą się wysokim poziomem zaufania klientów. Dla jednostek drukarskich wewnątrz firm standard Fogra jest dowodem możliwości osiągnięcia oczekiwanej jakości, a także dostarczania spójnych i powtarzalnych materiałów. To szczególnie ważne w przypadku dokumentów takich jak np.: materiały promocyjne dla inwestorów.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764