logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Canon w podcaście „Rozmowy o druku” o biurowym krajobrazie w czasie pandemii

  PR 13.01.2022, przeczytano 591 razy

Czy praca zdalna sprawdziła się w polskich warunkach? Czy można zaufać oprogramowaniu chmurowemu? Jak umiejętnie zarządzać firmowymi dokumentami w hybrydowym modelu pracy. To niektóre z kwestii poruszanych przez ekspertów w najnowszym podcaście Canon Polska. Za pretekst do rozmowy posłużyły badania Insight Lab - przeprowadzone jesienią 2021 r. na zlecenie Canon – najnowsze, najbardziej kompleksowe spojrzenie na realia polskiej pracy biurowej po pandemii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/canon-w-podcascie-_rozmowy-o-druku_-o-biurowym-krajobrazie-w-czasie-pandemii,394375,artykul.html

Już po raz trzeci Canon Polska zaprosił do studia kilkoro ekspertów, aby wspólnie przyjrzeć się szeroko pojętemu drukowi w kontekście biznesowym i technologicznym. Tym razem tematem podcastu „Rozmowy o druku” były zmieniające się realia pracy biurowej.

Podstawę do dyskusji stanowiły wyniki kompleksowego badania rynku przeprowadzonego w połowie września 2021 r. przez agencję Insight Lab na zlecenie Canon Polska wśród ponad 200 polskich średnich i dużych przedsiębiorstw. W dyskusji udział wzięli:

  • dr Maciej Kawecki, popularyzator nowych technologii, prezes Instytutu Lema,
  • Dariusz Szwed z Canon Polska, ekspert od pracy biurowej, oprogramowania chmurowego i cyberbezpieczeństwa,
  • Przemysław Huk, specjalista od badań marki i satysfakcji klientów z agencji badawczej Insight Lab.

Całość moderował Jeremi Jędrzejkowski z dziennika „Rzeczpospolita”.

– Badanie Insight Lab to kilkanaście stron bardzo konkretnych liczb i wniosków. Ale to, co najważniejsze i najciekawsze, kryje się dopiero w interpretacji wyników – mówi dziś Dariusz Szwed. – Dokładna analiza przemian na rynku biurowym jest ważna zarówno dla przedsiębiorców, bo pokazuje im obecne możliwości techniczne i rozwiązania stosowane przez konkurencję, jak i dla nas, jako producenta sprzętu i oprogramowania. Trzymając rękę na pulsie, mamy pewność, że będziemy w stanie odpowiadać na potrzeby klientów nie tylko dziś, ale i za kilka lat – dodaje przedstawiciel Canon Polska.

Średnie firmy bardziej konserwatywne

Wśród tematów poruszonych przez ekspertów znalazła się między innymi kwestia pracy zdalnej. Wbrew oczekiwaniom sprzed paru miesięcy okazuje się, że możliwość pracy z domu wcale nie podbiła polskiego rynku: większość przedsiębiorców stara się w miarę możliwości prowadzić działalność ze stacjonarnego biura.

– O zmianach w pracy biurowej mówi się już od kilku lat, zarówno w kontekście nowych technologii, jak i zmiany trybu oraz czasu pracy – komentował w trakcie audycji Przemysław Huk z Insight Lab. – Pandemia przyspieszyła te procesy. Świadczą o tym wszystkie wskaźniki, które badają stopień cyfryzacji w Polsce i Unii Europejskiej. Ale w badaniu wyraźnie widać też kontekst kultury, w jakiej się znajdujemy. Kiedy wróci normalność sprzed pandemii, firmy mimo wszystko będą chciały dążyć do powrotu do biur. Ten konserwatyzm w podejściu widać szczególnie wśród średnich firm – mówił badacz.

Słowo-klucz: zaufanie

Wiele czasu w audycji poświęcono podejściu polskich przedsiębiorstw do oprogramowania chmurowego. Nie zabrakło również analizy aktualnego i przyszłego wykorzystania druku do archiwizowania firmowej dokumentacji.

Jednym z najczęściej pojawiających się słów w dyskusji było „zaufanie”. Eksperci mówili zarówno o niepewnym podejściu firm do nowych technologii (okazuje się, że spora część polskich przedsiębiorstw nie ufa nowoczesnemu oprogramowaniu chmurowemu), jak i o zaufaniu pracodawców do pracowników. Maciej Kawecki z Instytutu Lema podał przykład firmy, w której zatrudnione osoby zostały wyposażone w laptopy z czujnikiem temperatury. Podczas pracy zdalnej pracodawca może w ten sposób śledzić, czy pracownik znajduje się przy komputerze, czy też odszedł od niego na dłuższą chwilę. Czy to akceptowalne praktyki? Ten nietypowy przykład posłużył jako pretekst do dyskusji o szeroko pojętym współczesnym modelu pracy.

– Przekroczyliśmy pewną granicę – mówił dr Kawecki, odnosząc się zarówno do podejścia pracodawców względem pracowników, jak i do oczekiwań pracowników względem firm. Według niego nie sprawdził się też model hybrydowy, na który zdecydowało się podczas pandemii część firm. — Bo poprzez swoją rotacyjność utrudnia pracownikowi zorganizowanie sobie życia — uznał Maciej Kawecki.

Wygodny podział tematów

Całość rozmowy zorganizowanej przez Canon Polska podzielono na trzy odrębne części.

  • Pierwsza dotyczy zagadnień związanych z pracą zdalną.
  • Druga poświęcona jest chmurze.
  • Trzecia to rozmowa o przyszłości druku i pracy w biurze.

Słuchacz może w łatwy sposób zdecydować, który fragment audycji interesuje go najbardziej.
Podcastu można wysłuchać bezpłatnie na stronie internetowej Canon Polska TUTAJ.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764