logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Cap Top Mutoh VJ 1204

Strona 1/2  1 2

| 14.04.2019 15:04

Cześć,
po podłączeniu się do rurek za pompką, wydaję się że głowica nie siedzi idealnie szczelnie i słychać zaciągane powietrze. Nie tworzy się też ciśnienie. Czy to tak powinno być czy raczej układ powinien być super szczelny. Jeżeli tak to jak ustawić cap top. Wymieniłem całą stację dokującą i teraz nie wiem czy we wcześniejszej też tak było.

Dzięki za odpowiedź.

brak ikonki
+ +

kraków
wiadomości: 43
w Signs.pl od 27.07.2012
IP: 91.219.114.XXX

| 15.04.2019 09:04

Captop ustawia się mechanicznie zderzakami na głowicy. Jeśli zawór się zamyka prawidłowo to na zaparkowanej głowicy w skrajnym prawym położeniu powinieneś mieć pełną szczelność. Jak masz stację alternatywną to jest to wydłubane z jakiegoś wodnego epsona i pasuje jak umie najlepiej ... czyli wcale.

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + + + +

wiadomości: 4431
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 178.42.104.XXX

| 15.04.2019 12:04

Cześć,
dzięki za odpowiedź, jest to stacja nowa z Biofi.
Czyli ustawiam zderzaki czy captop?

brak ikonki
+ +

kraków
wiadomości: 43
w Signs.pl od 27.07.2012
IP: 91.219.114.XXX

| 15.04.2019 12:04

Jak z biofi to masz właśnie chińskie badziewie, możesz pilnikiem próbować rzeźbić w tym badziewiu, Nie ma tam żadnych regulacji zderzaki captopa opierają się o głowice, prawy element wózka zabiera karetka. Chińskie które kiedyś zdażyło mi się mieć były za wąskie i za płytkie w połączeniu z badziewnym captopem dawało to marne efekty. Jakiś tam efekt dawało podpiłowanie elementu wózka captopa tak aby karetka wchodziła głębiej ale to grzebanie patykiem w ....


(Wiadomość zmodyfikowana przez: Aikon dnia 15.04.2019 12:44)

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + + + +

wiadomości: 4431
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 83.28.219.XXX

| 15.04.2019 14:04

hmmm
no nie brzmi to dobrze,
a jak sprawdzasz czy szczelnie siedzi?
bo w sumie to za dużo nie widać

Krzysztof

brak ikonki
+ +

kraków
wiadomości: 43
w Signs.pl od 27.07.2012
IP: 91.219.114.XXX

| 15.04.2019 14:04

Samą stację porównaj sobie z poprzednią jeśli ta była oryginalna. Różnią się kształtem i wymiarami. Alternatywne często aż ocierają o przednia część karetki w oryginale jest tam z 4-5 mm luzu, jak masz taką niebieską wycieraczkę z chińskiego gumowca to od razu ją wywal na śmieci zanim zachlasta ci pół maszyny tuszem. Jeśli nie jest mechanicznie uszkodzona lepiej założyć starą oryginalną. Najczęściej karetka wchodzi za płytko, uszczelka captopa siada wówczas na prawej krawędzi ramki głowicy, pomaga podpiłowanie tego elementu o który wspiera się karetka tak aby ta wsunęła się z milimetr głębiej. Często chińskie captopy od początku są nieszczelne więc diagnozowanie tego badziewia jest kłopotliwe no i pamiętaj że ja piszę nie widząc tego a chinole co tam mają to zapakują, best price my friend best quality.
Ja po kupie lat drukowania to po odgłosie pracy pompy poznaje czy jest ok czy nie ale możesz próbować podejrzeć ślad captopa na głowicy no i czy działa czy nie :-)

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + + + +

wiadomości: 4431
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 83.28.219.XXX

| 15.04.2019 16:04

Dzięki. Teraz już wiem czemu 2 maszyny mam tak ……..
Popatrzę zainwestuje w lusterko dentystyczne.
do maszyn dodałem Ledy wiec jest jasno więc lepiej widać


Jeszcze podpytam o łączenie układu. Kolor dzieli się na dwa kanały. Gdy z filtra zaciągam strzykawką to pobiera z drugiego. Trochę to irytujące. Jest patent aby odpowietrzyć jeden kolor w łatwy sposób?
W drugiej maszynie mam 8 kaset co sporo ułatwia.

brak ikonki
+ +

kraków
wiadomości: 43
w Signs.pl od 27.07.2012
IP: 91.219.114.XXX

| 15.04.2019 16:04

Trójnik i ciągnąc oba na raz ... Jeśli głowica jest ok, układ atramentowy jest ok i pompa jest ok to w tej maszynie little charge z menu Cleaning powinien w 100% odpowietrzyć układ więc na kij kombinować ?

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + + + +

wiadomości: 4431
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 83.28.219.XXX

| 18.08.2019 22:08

Aikon, 2019-04-15 16:28
Trójnik i ciągnąc oba na raz ... Jeśli głowica jest ok, układ atramentowy jest ok i pompa jest ok to w tej maszynie little charge z menu Cleaning powinien w 100% odpowietrzyć układ więc na kij kombinować ?

U mnie nie widać pecherzyków powietrza w przewodach, a ostatnio kilka razy przestał drukować 1 kanał czarny w VJ-1204, czasami też bodajże 1 kanał Cyjanu też nie drukuje. Nie dochodzi tam tusz, zaciagam przez little charge i wtedy jest ok na dluzszy czas. Jak pluje mi czarnym albo magentą na wydruki, to wiesz z czym może być problem? Gdzieś coś jest nieszczelne? Pluje tuszem w okolicy środka. Enkoder czy jego pasek jakby był przybrudzony, to by nie odwalał takich akcji? Staram się mieć ustawioną glowice w gornej pozycji nawet na cienkich mediach, bo glowica lubi zahaczyc o np. folie i wtedy rozmazuje tuszem po wydruku.

brak ikonki
+ + +

Gorzów Wielkopolski
wiadomości: 99
w Signs.pl od 07.07.2017
IP: 37.131.168.XXX

| 19.08.2019 10:08

Pluje to znaczy gubi dość duże krople atramentu z czoła głowicy, czy masz na myśli przypadkowe strzały z głowicy ?

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + + + +

wiadomości: 4431
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 83.28.236.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764