logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Capgemini po 50 latach zmienia wizerunek

  PR 23.10.2017, przeczytano 1423 razy
ilustracja

Nowe logo Capgemini ma odzwierciedlać zmiany, jakim spółka uległa na przestrzeni lat oraz podkreślić wartości firmy. Nowa identyfikacja wizualna nawiązuje do jej zwinności w kreowaniu nowych, cyfrowych doświadczeń klientów i dostarczaniu im precyzyjnych, godnych zaufania rozwiązań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/capgemini-po-50-latach-zmienia-wizerunek,34210,artykul.html

- Po 50 latach istnienia Capgemini jest globalną i wielokulturową grupą. Jesteśmy dumni z naszego sukcesu, który zawdzięczamy nie tylko tym, którzy nam zaufali: naszym klientom, pracownikom, akcjonariuszom i partnerom, ale także naszemu założycielowi, wyjątkowemu twórcy i mistrzowi branży - komentuje Paul Hermelin, prezes i dyrektor generalny Capgemini Group. - Przez ostatnie pięć dekad Capgemini zawsze pracowało nad tym, by ułatwić ludziom korzystanie z technologii. Aby napisać następny rozdział naszej historii, grupa nadal będzie prowadzić transformacje, wprowadzać innowacje i podejmować ryzyko z taką samą ochotą i determinacją, którą wykazali się wszyscy, którzy odpowiadają za to, czym dziś jest Capgemini.

Żyjąc przyszłością od 1967 roku

Od chwili powstania grupa realizuje unikalny model biznesowy. Założono ją w prowincjonalnym francuskim mieście, podczas gdy konkurencja mieściła się w stolicy Francji, w Paryżu. Jej założyciel był handlowcem, choć inne firmy świadczące usługi informatyczne zostały stworzone przez inżynierów lub techników.

W latach siedemdziesiątych Serge Kampf jako pierwszy połączył doradztwo techniczne i organizacyjne ze stałym kontaktem z klientami, proponując wizjonerską ofertę usług. Myślał o tym, jaką rolę w świecie biznesu może odegrać IT. Dziś grupa posiada ponad 6 000 klientów we wszystkich sektorach.

U podstaw nowatorskiego etosu Capgemini leży przede wszystkim osobowość fundatora oraz kilka istotnych cech, które stanowią podstawę kultury grupy: to wolność, wizja, odwaga, wytrwałość, skromność i pasja do pracy z ludźmi. Capgemini jest doceniana na całym świecie za etykę organizacji. W 2016 r. firma po raz piąty z rzędu otrzymała tytuł World’s Most Ethical Company.

- Teraz, z okazji 50. rocznicy powstania, na nowo definiujemy wartości, które pozwoliły nam stać się tak znaczącą i prężnie działającą organizacją -
podkreśla Daniel Habrat, Executive Vice President, Cloud Infrastructure Services Capgemini. I dodaje, że szczególną uwagę firma poświęca ludziom, dzięki którym możliwy był globalny sukces firmy.

- Mówiąc o ludziach, rozumiemy przez to naszych pracowników, jak i klientów. Jesteśmy dumni, że możemy realizować niesamowite projekty z zakresu cyfrowej transformacji biznesu. Podkreślamy, że robimy to nie dla naszych klientów, lecz z nimi. Traktujemy ich jako partnerów - podkreśla Justyna Piwowarczyk, Center Director Business Services Europe w Capgemini.

Marek Woźny, Vice President, Managing Director Capgemini Polska dodaje, że wartościami, zgodnie z którymi firma rozwijać się będzie dalej nie tylko w Polsce, lecz na całym świecie, jest także dynamizm i precyzja działania. - Wciąż wdrażamy nowe rozwiązania, odpowiadając na potrzeby naszych klientów. Pracujemy aktywnie, jesteśmy elastyczni. Staramy się, żeby proponowane przez nas rozwiązania były proste, inteligentne, ale jednocześnie, żeby dokładnie trafiały w problem naszego klienta. Działamy tak od wielu lat, ale teraz jeszcze bardziej chcemy to podkreślić - mówi Woźny.

- W rozwoju firmy dużą rolę odgrywała także szeroko pojmowana różnorodność - podkreśla Piotr Poprawski, Director Software Solutions Center Capgemini. - W Polsce wyraża się ona nie tylko przez urozmaicony zespół ludzi o szerokim zakresie kompetencji, którzy pracują w sześciu biurach w całym kraju dla czterech linii biznesowych Capgemini, lecz także w ofercie usług, którą przygotowaliśmy dla naszych klientów.

Zmiana identyfikacji wizualnej marki

Capgemini uwydatnia redefinicję wartości poprzez odnowienie identyfikacji wizualnej marki. - Ostatnio odświeżyliśmy nasze logo 13 lat temu. Od tego czasu wiele się zmieniło, nie tylko rozmiar czy zakres naszej działalności, lecz cały rynek. W tym ważnym dla nas roku, w którym świętujemy rocznicę 50-lecia, zdecydowaliśmy się uaktualnić sposób, w jaki się pokazujemy i wyrażamy. Z dumą prezentujemy dziś naszą odmłodzoną markę i nową identyfikację wizualną, która w pełni odzwierciedla nasz niepowtarzalny charakter, naszą ambicję, naszą pasję i nasze mocne strony - komentuje Virginie Regis, członkini Group Executive Committee, Group Marketing and Communications Director Capgemini. - Nasza nowa identyfikacja wizualna symbolizuje, w jak dużym stopniu jesteśmy elastyczni, pomagając partnerom w tworzeniu nowych doświadczeń dla ich klientów z precyzją i zaufaniem. W epoce transformacji cyfrowej z dumą pokazujemy nasze nowe logo zapisane odręcznym pismem, a dzięki temu o wiele bardziej ludzkie.

Nowe logo grupy składa się z trzech części:

Nazwa - zapisana pismem odręcznym - dowodzi, że zgodnie z wizją Capgemini technologia jest niczym bez ludzi stojących za nią. Odręcznie zapisana nazwa uosabia podstawowe hasło Capgemini: “People matter, results count”.

Znak graficzny
- symbol pik - w kartach pik jest najbardziej cenionym kolorem. Symbol pik w logo Capgemini ma teraz bardziej łagodny kształt niż wcześniej, ale wciąż pozostaje najbardziej precyzyjnym elementem całego symbolu. Bo precyzja i dokładność są dla Capgemini kluczowe we współpracy z klientem.

Nowe barwy - kolor niebieski w logo Capgemini jest teraz bardziej wyrazisty, żywy. Ciemniejszy niebieski reprezentuje głębię dziedzictwa i niezawodności marki i jej ludzi, a jaśniejszy niebieski reprezentuje nowy świat - jest energiczny, inspirujący i wolny.

Źródło: Capgemini

www.capgemini50.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764