logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Car wrapping i elektronarzędzia: ABC oklejania auta

  PR 28.12.2017, przeczytano 1796 razy
ilustracjastrzałka

Oklejenie samochodu folią warto wykonać dla konserwacji karoserii, w samochodach firmowych dla celów reklamowych oraz do zmiany koloru całego auta zamiast drogiego i nieodwracalnego lakierowania. Usunięcie oklejenia jest proste i bezinwazyjne, a lakier w nienaruszonym stanie to dodatkowy atut przy sprzedaży pojazdu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/car-wrapping-i-elektronarzedzia%3A-abc-oklejania-auta,34970,artykul.html

Niezbędna opalarka

Przed przystąpieniem do oklejania auta, fachowiec potrzebuje specjalnej folii (można wybierać spośród wersji matowych, błyszczących czy wersji carbon) i niezbędne narzędzia. Najważniejsze to rakla z filcem i opalarka – do prawidłowej aplikacji folii i usunięcia całego powietrza zalegającego między nią a lakierem. – Opalarka jest niezbędna do rozgrzania folii, by można było ją formować, uzyskiwać nietypowy kształt czy naciągać – mówi Radosław Koźba, menadżer produktu w Lange Łukaszuk.

Precyzyjny dobór temperatury

Jednocześnie oklejanie wymaga odpowiedniej precyzji – również w kwestii dobrania temperatury – co ułatwiają opalarki wyposażone w jej płynną regulację i wyświetlacz, na którym odczytamy jej aktualny poziom. Warto też wyposażyć się w pirometr występujący jako oddzielne narzędzie lub jako moduł montowany do opalarki jak np. Steinel. – Osiągnięcie rozciągliwości jest możliwe dopiero przy 50°C, a aktywacja umieszczonego pod folią kleju i pozbawienie jej tendencji do kurczenia się temperatury 2 razy wyższej. W przypadku ewentualnej reklamacji, specjalista będzie w stanie stwierdzić czy problem dotyczy folii czy niewłaściwej aplikacji – na przykład niedogrzania jej do poziomu wymaganego przez producenta – mówi Radosław Koźba.

Przed pracą

Gdy projekt jest już gotowy, a rodzaj i kolor folii dobrany, fachowiec może przystąpić do pracy. Pomieszczenie przystosowane do car wrappingu powinno mieć stałą temperaturę od 21 do 23°C. Następnie zaczyna się proces przygotowania do oklejania.

Demontaż ruchomych elementów

Konieczne jest demontaż wszystkich odstających elementów – klamek, anten, reflektorów czy zderzaków – które zostaną poddane oddzielnemu, precyzyjnemu oklejeniu.

Oczyszczanie auta i usuwanie wilgoci

Kluczowe jest też dokładne wyczyszczenie oklejanej powierzchni – umycie, odtłuszczenie i osuszenie lakieru tak, by nie zostały na nim zmniejszające przyczepność folii drobinki kurzu.

Przycięcie folii do rozmiaru

By dokonać precyzyjnego oklejenia auta, trzeba dokładnie poznać wymiary oklejanych elementów – wycinając folię specjalnymi nożykami należy pamiętać o zachowaniu niezbędnego marginesu.

Nagrzewanie i aplikacja folii

Kolejnym etapem jest pozycjonowanie folii, przy czym pomocna jest taśma klejąca utrzymująca ją w ustalonym położeniu na oklejanym elemencie. Na etapie aplikacji folli do gry wkracza opalarka. – Dzięki podgrzaniu folii, materiał zyskuje rozciągliwość, co pozwala dokładnie dopasować go do licznych zagięć i przetłoczeń na oklejanych elementach – mówi Radosław Koźba.

Usuwanie powietrza

Nakładając folię, należy doklejać ją wypychającą powietrze raklą, dzięki czemu nie powstaną na niej bąble. Opalarka jest niezbędna także na etapie wykańczania - ponowne rozgrzanie folii w miejscu zachowanych marginesów pozwala na doklejenie folii na przykład przy brzegach drzwi.

Aktywacja kleju

Gdy folia jest już odpowiednio przycięta, musi zostać ponownie ogrzana – tym razem do temperatury 100°C, by aktywować umieszczony pod nią specjalny klej oraz utrwalić folię, by nie miała tendencji do kurczenia się.

Branding

Jeśli mamy do czynienia z samochodem firmowym, można zdecydować się na tzw. branding – czyli dodatkowe oklejenie auta logotypem firmy, wizerunkiem reklamowanego produktu czy numerami kontaktowymi do danej osoby czy przedsiębiorstwa. Logotypy czy dodatkowe elementy graficzne są naklejane na wcześniej nałożoną podstawową warstwę folii.

Odczekać dobę

Po docięciu folii, jej ostudzeniu i zamontowaniu ruchomych elementów, proces car wrappingu dobiega końca. Jednak zanim ruszymy w trasę, należy odczekać 24 godziny – auto przez dobę nie powinno opuszczać pomieszczenia, w którym było oklejane. Ma to związek z działaniem kleju. – Po tym czasie zyskujemy wyróżniający się na tle innych aut samochód z dodatkową ochroną przed piaskiem, kamieniami czy solą ochronną. Co ważne – bez wpływu na oryginalny lakier i z możliwością zmiany folii kiedy tylko tego będziemy potrzebowali – mówi Radosław Koźba z Lange Łukaszuk.

Źródło: Lange Łukaszuk

Dodatkowe informacje:

Lange Łukaszuk jest wyłącznym przedstawicielem w Polsce 20 światowych marek w branżach: elektronarzędziowej, narzędziowej, elektrotechnicznej i oświetleniowej. Jako pierwszy wprowadził do Polski szereg renomowanych producentów, jak Steinel, Panasonic, Starmix, Collomix, Proxxon czy Wolfcraft. Od 30 lat strategia rozwoju polega na rozbudowie oferty o produkty tylko wysokiej klasy. Lange Łukaszuk wprowadza na polski rynek również rozwiązania innowacyjne i przyszłościowe technologie w różnych kategoriach produktowych. Jest pionierem w dziedzinach m.in. opalarek oraz pistoletów klejowych. Firma działa na terenie całego kraju, zaopatrując blisko 30 punktów partnerskich oraz ponad 1000 sklepów specjalistycznych i marketów budowlanych. Dla wielu grup asortymentowych jest wiodącym dystrybutorem na polskim rynku narzędziowym.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trendy w eventach korporacyjnych 2025
Wydarzenia firmowe to dziś jedno z najpotężniejszych narzędzi komunikacji. Angażują wszystkie zmysły uczestników, oferując unikalne doświadczenie interakcji z marką i zespołem. Obecnie eventy korporacyjne wykraczają daleko poza standardową imprezę z headlinerem – stają się strategicznym zasobem dla firmy, jej kultury i employer brandingu.
Opakowania AI-friendly: czytelne także dla algorytmów
Jedną z podstawowych ról opakowania, oprócz przechowywania i transportowania, jest jego atrakcyjność wizualna, dzięki której produkt wyróżnia się na półce, przyciąga uwagę klienta i skłania do zakupu. Opakowanie pełni jednak dużo więcej funkcji, a poza konsumentem powinno być czytelne także dla algorytmów. Mowa o sztucznej inteligencji, która stosowana w systemach do...
Masz wrażenie, że Twoi klienci działają irracjonalnie? Przeceniają drobne nagrody, a te odroczone w czasie, nawet znacznie większe, ich nie kuszą? A może z jakiegoś powodu nagle zwiększają częstotliwość zakupów, nawet jeśli nie proponujesz im specjalnych zniżek? To nie magia, to psychologia! Poznaj efekty psychologiczne rządzące naszymi decyzjami zakupowymi i dowiedz...
Masowa korespondencja wciąż istotna w dobie cyfryzacji
Choć cyfryzacja dynamicznie zmienia sposób komunikacji, a liczba przesyłek listowych ogółem maleje, są obszary, w których tradycyjna korespondencja pozostaje nieodzownym narzędziem komunikacji. Z danych niezależnego operatora pocztowego Speedmail wynika, że największe wolumeny nadal generują branże: bankowa, telekomunikacyjna i windykacyjna, gdzie papierowe listy...
Direct mailing w kampanii Milka „Let’s Neighbor Up”
W coraz bardziej podzielonym świecie wciąż istnieje potrzeba więzi międzyludzkich. Wszyscy wiemy, jak słabe są dziś relacje sąsiedzkie. Szczególnie widoczne jest to w Polsce, gdzie choć 93%1 Polaków ceni sobie dobre stosunki z sąsiadami, jedynie 33%2 faktycznie ich doświadcza. Ten rozdźwięk pokazuje, że choć ludzie pragną...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764