logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Carnaval Sztukmistrzów: Konkurs na jubileuszowy plakat cyrkowy

   18.06.2019, przeczytano 622 razy
ilustracja

Warsztaty Kultury w Lublinie ogłaszają konkurs na projekt plakatu cyrkowego z okazji jubileuszu 10-lecia festiwalu Carnaval Sztukmistrzów. Celem konkursu jest wyłonienie projektu plakatu, który będzie plastyczną wizytówką imprezy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/carnaval-sztukmistrzow%3A-konkurs-na-jubileuszowy-plakat-cyrkowy,382934,artykul.html

W konkursie mogą wziąć udział artyści, projektanci, graficy, studenci uczelni artystycznych, wydziałów architektury oraz wydziałów i kierunków sztuk plastycznych, zespoły projektowe agencji reklamowych i studiów graficznych.

Carnaval Sztukmistrzów to czas widowisk z pogranicza teatru i nowego cyrku. Do Lublina zjeżdżają artyści uliczni i mistrzowie sztuki cyrkowej z całego świata, aby prezentować swoje spektakle i pokazy. To najbardziej różnorodny performatywnie festiwal w kraju. Tylko tu można zobaczyć to, co najlepsze w sztuce współczesnego cyrku, klaunady, akrobatyki i buskingu z całego świata. W ramach Carnavalu odbywa się też Urban Highline – najstarszy i największy festiwal higline’owy na świecie. Festiwal chodzenia po taśmach łączy element tożsamości miasta – postać Sztukmistrza z Lublina z rozwijającą się dyscypliną sportu, czyli slackliningiem.

W historii Polskiej Szkoły Plakatu Plakat Cyrkowy zajmuje szczególne miejsce. W latach 60. Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe (ZPR) zamawiały u wybitnych polskich artystów plakaty o tematyce cyrkowej. Nie były one dosłowną ilustracją cyrku, nie reklamowały konkretnych przedstawień. Artyści sięgając do metafory i symbolu twórczo oddawali atmosferę cyrku. Polski plakat cyrkowy zaskakiwał feerią barw, bogactwem form i pomysłowością rozwiązań, dowodząc kunsztu autorów, wśród których znalazła się czołówka polskich plakacistów.

Sięgając do tej tradycji pragniemy zainspirować artystów plastyków i grafików do podjęcia tematyki cyrkowej na nowo. Współczesny nowy cyrk to wciąż prezentacja niezwykłych umiejętności, ale głównie ludzkich (bez udziału zwierząt). Nowy cyrk to przede wszystkim opowieść, wciąż zabawa i humor, ale też historie o ważkich sprawach z artystycznym zacięciem.

Zadaniem konkursowym jest przygotowanie projektu plakatu podejmującego tematykę cyrkową w nurcie idei nowego cyrku. Projekt musi zawierać tekst: Carnaval Sztukmistrzów 10 lat.

Zwycięska praca zostanie wydrukowana w limitowanej liczbie egzemplarzy, które zostaną wręczone osobom i instytucjom zasłużonym dla rozwoju festiwalu. Wybrane prace zaprezentujemy też na wystawie pokonkursowej podczas 10 edycji festiwalu w terminie od 25-28 lipca 2019 w Lublinie.

Prace oceni jury złożone z przedstawicieli organizatora festiwalu oraz przedstawicieli środowisk akademickich i artystycznych.

Nagrody:

  • Grand Prix: 4 000 zł
  • Wyróżnienia do łącznej kwoty 1 000 zł

Prace należy wysłać za pośrednictwem platformy artunity.eu (format 100 x 70 cm, rozdzielczość 180 dpi, tryb RGB. Maksymalna waga pliku to 15 MB, format JPG)  do 10 lipca 2019.

Źródło: International Poster Biennale Lublin / Artunity

www.artunity.eu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zwycięzcy konkursu projektów graficznych Coreldraw 2019
Firma Corel ogłosiła zwycięzców Międzynarodowego Konkursu Projektów Graficznych CorelDRAW 2019. Zwycięskie projekty zostały wybrane spośród prac stworzonych w pakietach CorelDRAW Graphics Suite 2019 lub CorelDRAW Technical Suite 2019. Nagrodę główną zdobył Rogelio Hernandez (Roy Monster) — autor ilustracji „Angel of Fire”, zgłoszonej w kategorii „Grafiki i...
Wystartował Konkurs Korony Reklamy 2020
Konkurs Korony Reklamy to konkurs wyróżniający najlepsze firmy z branży reklamowej. Organizowany jest podczas targów RemaDays pod patronatem programu Solidni w Biznesie. To ogromna szansa dla firmy na pokazanie się nowym klientom z 11 sektorów targowych RemaDays.
„Mali ratownicy” z Grand Prix na Eventiada IPRA Golden Awards
„Mali Ratownicy”- projekt prowadzony od 3 lat w nadmorskich miejscowościach przez Volkswagena, który uczy dzieci prawidłowego udzielania pierwszej pomocy zdobył Grand Prix w Eventiada IPRA Golden Awards. Ponadto został wyróżniony w kategorii Best Corporate Social Responsibility Campaign. Za realizację projektu były odpowiedzialne agencje EL Padre (event) oraz...
Wedlowskie produkty odniosły sukces w tegorocznych konkursach rynku spożywczego. Konsumenci docenili redesign opakowań kultowych pianek Ptasie Mleczko, a redakcje FMCG nagrodziły linię czekolad gorzkich Premium od E.Wedel. Wyroby marki nagrodzone zostały w plebiscytach: Złota Innowacja FMCG 2019 oraz Certyfikat Dobry Produkt.
Effie: Nestlé Polska wśród najbardziej efektywnych firm 20-lecia
Ten rok był szczególny dla konkursu nagród Effie, ponieważ w Polsce zorganizowano go po raz 20-sty. Z tej okazji przedstawiono 20 Najbardziej Efektywnych Firm, które w ciągu ostatniego 20-lecia wyróżniły się najskuteczniejszą komunikacją marketingową. W tym gronie znalazło się Nestlé Polska. Jednocześnie w konkursie Effie 2019 firma otrzymała dwie nagrody: srebrne Effie w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764