logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Carnaval Sztukmistrzów: Konkurs na jubileuszowy plakat cyrkowy

   18.06.2019, przeczytano 1300 razy
ilustracja

Warsztaty Kultury w Lublinie ogłaszają konkurs na projekt plakatu cyrkowego z okazji jubileuszu 10-lecia festiwalu Carnaval Sztukmistrzów. Celem konkursu jest wyłonienie projektu plakatu, który będzie plastyczną wizytówką imprezy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/carnaval-sztukmistrzow%3A-konkurs-na-jubileuszowy-plakat-cyrkowy,382934,artykul.html

W konkursie mogą wziąć udział artyści, projektanci, graficy, studenci uczelni artystycznych, wydziałów architektury oraz wydziałów i kierunków sztuk plastycznych, zespoły projektowe agencji reklamowych i studiów graficznych.

Carnaval Sztukmistrzów to czas widowisk z pogranicza teatru i nowego cyrku. Do Lublina zjeżdżają artyści uliczni i mistrzowie sztuki cyrkowej z całego świata, aby prezentować swoje spektakle i pokazy. To najbardziej różnorodny performatywnie festiwal w kraju. Tylko tu można zobaczyć to, co najlepsze w sztuce współczesnego cyrku, klaunady, akrobatyki i buskingu z całego świata. W ramach Carnavalu odbywa się też Urban Highline – najstarszy i największy festiwal higline’owy na świecie. Festiwal chodzenia po taśmach łączy element tożsamości miasta – postać Sztukmistrza z Lublina z rozwijającą się dyscypliną sportu, czyli slackliningiem.

W historii Polskiej Szkoły Plakatu Plakat Cyrkowy zajmuje szczególne miejsce. W latach 60. Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe (ZPR) zamawiały u wybitnych polskich artystów plakaty o tematyce cyrkowej. Nie były one dosłowną ilustracją cyrku, nie reklamowały konkretnych przedstawień. Artyści sięgając do metafory i symbolu twórczo oddawali atmosferę cyrku. Polski plakat cyrkowy zaskakiwał feerią barw, bogactwem form i pomysłowością rozwiązań, dowodząc kunsztu autorów, wśród których znalazła się czołówka polskich plakacistów.

Sięgając do tej tradycji pragniemy zainspirować artystów plastyków i grafików do podjęcia tematyki cyrkowej na nowo. Współczesny nowy cyrk to wciąż prezentacja niezwykłych umiejętności, ale głównie ludzkich (bez udziału zwierząt). Nowy cyrk to przede wszystkim opowieść, wciąż zabawa i humor, ale też historie o ważkich sprawach z artystycznym zacięciem.

Zadaniem konkursowym jest przygotowanie projektu plakatu podejmującego tematykę cyrkową w nurcie idei nowego cyrku. Projekt musi zawierać tekst: Carnaval Sztukmistrzów 10 lat.

Zwycięska praca zostanie wydrukowana w limitowanej liczbie egzemplarzy, które zostaną wręczone osobom i instytucjom zasłużonym dla rozwoju festiwalu. Wybrane prace zaprezentujemy też na wystawie pokonkursowej podczas 10 edycji festiwalu w terminie od 25-28 lipca 2019 w Lublinie.

Prace oceni jury złożone z przedstawicieli organizatora festiwalu oraz przedstawicieli środowisk akademickich i artystycznych.

Nagrody:

  • Grand Prix: 4 000 zł
  • Wyróżnienia do łącznej kwoty 1 000 zł

Prace należy wysłać za pośrednictwem platformy artunity.eu (format 100 x 70 cm, rozdzielczość 180 dpi, tryb RGB. Maksymalna waga pliku to 15 MB, format JPG)  do 10 lipca 2019.

Źródło: International Poster Biennale Lublin / Artunity

www.artunity.eu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Youtube Works 2023: Grand Prix i dwa wyróżnienia dla ING
Podczas tegorocznej edycji YouTube Works Awards „Miasto ING” w Roblox zwyciężyło w kategorii Ingenious Insight oraz Action Driver. Bank zdobył również główne wyróżnienie konkursu – Grand Prix. Jury konkursu doceniło ING za najlepiej zaadresowany insight oraz doskonały przykład innowacyjnego marketingu i wykorzystania mediów...
Sony World Photography Awards 2024: Wyniki konkurs otwartego
World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców kategorii i zdobywców wyróżnień w konkursie otwartym Sony World Photography Awards 2024, w którym nagradzane były najlepsze pojedyncze zdjęcia z całego świata zrobione w 2023 r.
Kampania Fundacji Avalon: konkurs dla dziennikarzy rozstrzygnięty
Fundacja Avalon z przyjemnością ogłasza wyniki konkursu dziennikarskiego zorganizowanego w ramach jej ostatniej kampanii społecznej „Teraz mnie widzisz”. Laureatami zostali Dominika Kopańska (Niepelnosprawni.pl), Jakub Jamrozek (PR Czwórka) i Magdalena Stefańska (TVP Info).
Znamy zwycięzców Youtube Works Awards 2023
Tym razem po Grand Prix sięgnął ING Bank Śląski z kampanią „Złap hakera”. W poszczególnych kategoriach triumfowały także projekty marek Decathlon, Epaka.pl, Health Labs Care oraz YES.
Festiwal Kreatywności Golden Drum świętuje 30 urodziny
Od ponad trzech dekad festiwal zaprasza firmy z branży komunikacji kreatywnej, reklamy i pokrewnych dziedzin do udziału w konkursie, w którym prezentowane i nagradzane są wybitne osiągnięcia. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia zaplanowanego na 9-10 października, w Grand Hotel Bernardin w Portorož na Słowenii przedstawiciele branży kreatywnej ponownie spotkają się, aby wyłonić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764