logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Carrefour: Przynieś swoje opakowanie do marketu

  PR 17.07.2019, przeczytano 461 razy
ilustracjastrzałka

Idea less waste na dobre wkroczyła do sklepów Carrefour Polska. Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, sieć rozszerza możliwość zakupów produktów na wagę do własnych wielorazowych opakowań, na wszystkie hiper- i supermarkety w Polsce. Akcji towarzyszy kampania informacyjna dla klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/carrefour%3A-przynies-swoje-opakowanie-do-marketu,383282,artykul.html

Po udanych testach inicjatywy w sklepach w Bydgoszczy i Toruniu, Carrefour wprowadza możliwość  kupowania do własnych opakowań produktów na wagę we wszystkich hiper- i supermarketach w Polsce. Klienci, którym bliska jest idea less waste lub po prostu chcieliby zacząć robić zakupy w sposób bardziej przyjazny dla środowiska, mogą zabrać do sklepu swoje pudełeczka, woreczki lub słoiki. W sklepie wystarczy przekazać opakowanie pracownikowi obsługującemu wybrane stoisko z produktami na wagę, takimi jak wędliny czy sery. Sprzedawca wytaruje pudełko, nałoży do niego produkt i przyklei na spód opakowania etykietę wagi do zeskanowania przy kasie. Carrefour zachęca też do zakupu owoców i warzyw do swoich woreczków. Ponadto, w ramach zakupów do swoich opakowań, we wszystkich bistro „Smacznie” działających przy hipermarketach Carrefour, można napić się kawy nalanej do własnego kubka wielokrotnego użytku.

- Redukcja korzystania z torebek jednorazowego użytku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. To cel, który chcemy zrealizować wspólnie z klientami dla dobra naszej planety – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – Aby go skutecznie realizować, działamy dwutorowo: wdrażając nasze własne praktyki w ramach strategii opakowaniowej Carrefour oraz oferując naszym klientom możliwości przyłączenia się do akcji „z własnym opakowaniem”. Obie te inicjatywy stały się również konkretnymi działaniami Carrefour Polska w ramach globalnego programu Act for Food. Towarzyszy im ogólnopolska kampania informacyjna dla klientów obejmująca, m.in. nośniki tradycyjne i digitalowe w sklepach Carrefour Polska, katalogi handlowe i działania w Internecie. Liczymy, że dzięki temu, wielu naszych klientów zmieni na stałe swoje nawyki zakupowe – dodaje.

Obok zakupów do własnych opakowań wielorazowych, Carrefour realizuje także szereg inicjatyw w ramach strategii opakowaniowej firmy. Głównymi celami wyznaczonymi w tym obszarze są: wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku, wprowadzenie do sprzedaż toreb kasowych pochodzących w 100% z recyklingu odpadów do 2022 roku, a także redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 roku o 5% w stosunku do roku 2017. W sklepach Carrefour Polska są już dostępne pierwsze produkty ze zmniejszoną masą opakowań. W 2018 roku udało się w nich wykorzystać 1,8 tony mniej plastiku. Z kolei w ramach redukcji wykorzystania tworzyw sztucznych do magazynowania i transportu – sieć zmniejszyła ich zużycie o 35 ton w 2018 roku.

Act for Food to kampania, którą Carrefour realizuje w ramach strategii transformacji żywieniowej w odpowiedzi na globalne wyzwania takie jak poszanowanie środowiska naturalnego, pochodzenie produktów oraz oczekiwania klientów. Act for Food to ogólnoświatowy program konkretnych działań, dzięki któremu klienci Carrefour zyskują dostęp do wysokiej jakości produktów w rozsądnych cenach. To inicjatywa, która ma pomagać w dbaniu o zdrowie i wspólną przyszłość, zgodnie z założeniem „gdy jesz lepiej, to żyjesz lepiej”. W ramach kampanii Carrefour promuje też konkretne działania mające na celu dbałość o dobrostan zwierząt i ochronę środowiska.

Źródło: Carrefour Polska

www.carrefour.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Milka, która od blisko 25 lat związana jest ze sportami zimowymi na świecie, ogłosiła właśnie nawiązanie strategicznej współpracy z Adamem Małyszem. Uwielbiany przez Polaków sportowiec został opiekunem inicjatywy „Milka. Sercem z Młodymi Skoczkami”, której celem jest wspieranie przyszłych mistrzów na początku ich wymagającej drogi na...
Od lutego br. agencja iProspect (Dentsu Aegis Network Polska) zajmie się kompleksową obsługą digitalową marki ALDI.
FormUp sukcesywnie poszerza grono swoich klientów. Z początkiem stycznia 2020 roku firma rozpoczęła współpracę z klubem hotelowym Triverna. Działania agencji obejmują realizację kampanii performance w mediach digital.
Agencja Partner of Promotion wygrała przetarg na wprowadzenie do Polski BauApp, aplikacji mobilnej dla branży budowlanej.
Gerhard Steidl uhonorowany nagrodą Sony World Photography Awards 2020 za wybitny wkład w fotografię
World Photography Organisation ma przyjemność ogłosić, że nagrodę Za wybitny wkład w fotografię 2020 w ramach konkursu Sony World Photography Awards otrzymał wydawca Gerhard Steidl. Po raz pierwszy w historii konkursu nagrodę Za wybitny wkład w fotografię przyznano osobie, która nie jest fotografem. Jury doceniło wieloletnią współpracę Steidla z fotografami i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764