logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Carrefour rusza z ogólnopolską kampanią edukacyjną dot. niemarnowania żywności przed Świętami

  PR 24.11.2020, przeczytano 521 razy
ilustracja

Od dzisiaj, do końca listopada br., wszystkie hiper – i supermarkety Carrefour w Polsce będą zachęcały swoich klientów do walki z marnotrawstwem żywności przed Świętami Bożego Narodzenia. Jak pokazują badania, Polacy są już na 5. miejscu pod tym względem w Unii Europejskiej, a zjawisko to szczególnie nasila się w okresie przedświątecznym, kiedy kupujemy znacznie więcej żywności niż zazwyczaj. Ogólnopolska kampania Carrefour prowadzona jest wspólnie z Caritas Polska oraz innymi organizacjami pożytku publicznego, z którymi sieć współpracuje w zakresie darowizn żywności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/carrefour-rusza-z-ogolnopolska-kampania-edukacyjna-dot.-niemarnowania-zywnosci-przed-swietami,389298,artykul.html

Jak pokazują badania Tygodnika Gospodarczego PIE, średnio na każdego Polaka przypada aż 247 kg zmarnowanej żywności rocznie. Źródłami strat artykułów spożywczych są przede wszystkim gospodarstwa domowe, mające aż 53 proc. udziału w ogóle marnowanej w Polsce żywności. Carrefour, dostrzegając ten problem, postanowił wspólnie ze swoimi partnerami społecznymi, przygotować przedświąteczną kampanię edukacyjną, która zwróci uwagę Polaków na ten problem w najgorętszym okresie zakupowym roku.

- Walka z marnotrawstwem żywności to jeden z głównych filarów zainicjowanego przez Carrefour w 2013 roku ogólnopolskiego programu “STOP marnotrawstwu”, obejmującego przeciwdziałanie marnotrawstwu na każdym szczeblu funkcjonowania firmy. Program ten obejmuje zarówno działania wewnętrzne, jak i propagowanie pozytywnych nawyków w tym zakresie wśród naszych pracowników, dostawców oraz klientów - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. - Kampania, którą zainicjowaliśmy obecnie z naszymi partnerami, odnosi się do najważniejszego z zasobów – żywności. Wierzymy, że zachęcając klientów do planowania zakupów, zwracania uwagi na sposób przechowywania żywności czy wreszcie do dzielenia się nią z innymi, spowodujemy, że tegoroczne Święta będą wyjątkowe nie tylko dla nas jako klientów, ale także dla osób potrzebujących czy dla środowiska naturalnego – dodaje Kowalska.

Kampania pod hasłem „Możemy kupować mądrze – Jak nie marnować żywności” obejmuje wszystkie hiper- i supermarkety Carrefour w Polsce, w których zostaną umieszczone dedykowane materiały informacyjne. Dodatkowo, na stronie carrefour.pl/lp-jak-nie-marnowac-zywnosci klienci mogą zapoznać się praktycznymi wskazówkami na temat kupowania i przechowywania produktów spożywczych, a także dowiedzieć się jak zapobiegać jej marnotrawstwu.

Partnerami kampanii Carrefour są Caritas Polska, a także Fundacja "Pomoc Transportowcom", Fundacja GABI, Fundacja Pomocy Samotnym Matkom, Stowarzyszenie Miłosierdzia Św. Wincentego w Rabce, Stowarzyszenie "PRZYSTAŃ" Schronisko dla bezdomnych im. Św. Brata Alberta, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci oraz Koło Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych Ruchowo. Potrwa ona przez 2 tygodnie do 1 grudnia 2020 roku.

Źródło: Carrefour Polska

www.carrefour.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764